Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Vi stiller spørgsmål hver dag. Ofte gør vi det, fordi der er noget, vi faktisk er i tvivl om - for eksempel hvad klokken er. I skolen stilles der også mange spørgsmål, men oftest er spørgsmålene her ikke autentiske. Det er spørgsmål, der har et bestemt svar, og læreren ved som regel, hvad det rigtige svar er, før spørgsmålet stilles. Denne bog handler om, hvad vi fra forskningen ved om læreres spørgsmål i klasserummet, og hvordan man som lærer kan træne og reflektere over dette i sin egen praksis. Hvordan kan man bedst muligt knytte sine spørgsmål til elevernes læring? Bogen behandler både forskellige spørgeformer og spørgsmåls funktioner i en klasse, og den ser på, hvordan man kan bruge spørgsmål til forskellige formål. Til sidst i bogen er der nogle tips til at få flere elever engageret i klassesamtalerne.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.