Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog giver en grundig og mangfoldig introduktion til centrale pædagogiske tematikker og giver pædagogstuderende mulighed for at gå på opdagelse i de mange vigtige forhold og spændende spørgsmål, som udgør det pædagogiske arbejdsområde.Udgivelsen giver et inspirerende, kvalificerende og diskuterende afsæt for studierne på pædagoguddannelsen.Det store hold af forfattere, der bidrager til denne udgivelse, har alle fingeren på den pædagogiske puls. Nogle har deres daglige gang på landets pædagoguddannelser, hvor de underviser, udvikler og forsker, nogle er forskere på landets universiteter, og en håndfuld er konsulenter i forskellige pædagogiske sammenhænge.Udgivelsen henvender sig særligt til studerende på første studieår af pædagoguddannelsen – grundfagligheden, men den kan bruges under hele uddannelsen. Bogen kan desuden fungere som opslagsværk og er generelt interessant for alle med bred interesse for pædagogik.
" Jeg kan meget klart anbefale alle pædagoger og lærere, såvel som studerende som erfarne, at læse denne bog. Som læser kan man kun blive klogere på det at arbejde med mennesker i vores moderne samfund."www.jagoo.dk - Læs hele anmeldelsen ovenfor Pædagog i en mangfoldig verden giver en omfattende og grundlæggende introduktion til, hvad det vil sige at uddanne sig til pædagog som professionsbachelor. Gennem 20 temaopdelte kapitler præsenteres perspektiver på den pædagogiske professions arbejdsopgaver i det nye århundrede og pædagogens kompetencer her. Temaerne behandles på tværs af uddannelsens fag og fagområder med hovedfaget pædagogik som omdrejningspunkt og med fokus på professions-, forsknings- og udviklingsperspektiver. Bogen tilbyder såvel den nye studerende som den erfarne praktiker aktuelle perspektiver på pædagogisk arbejde.Den pædagogstuderende får studievejledning, dvs. viden om sammenhænge mellem teori og praksis, praktikkens betydning i læringsprocesserne; indsigt i målgrupper, metoder, samarbejde og samfundsforhold samt i de problemstillinger og faglige diskussioner, der er knyttet hertil.Pædagogen i praksis får indblik i den nye pædagoguddannelses aktuelle temaer og problemstillinger, bl.a. til gavn for praktikuddannelsen og til inspiration for yderligere udforskning og undersøgelse af professionens områder, metoder og problemstillinger i samarbejde med studerende og uddannelsesinstitutioner.
The aim of this book is to highlight the basic pedagogical knowledge and values in Danish educational daycare institutions (kindergartens). In the book we present a selection of current research and development projects covering central issues of the pedagogical work in Danish early childhood education.We present the knowledge, experience and values from the early childhood education tradition in Denmark to an international audience.The articles are written by researchers and educators from the Professional Bachelor Program of pedagogues at university colleges’ in Denmark and by researchers from Danish universities.Read about Child-centered pedagogy Professional bachelor degree of pedagogues Child-care in a welfare state Creativity in childcare Forms of knowledge in pedagogical work Inclusion as an objective Outdoor play and learning Health and pedagogical practice Social pedagogy Mediaplay Language development Danish pedagogy in international perspective
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.