Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog giver en grundig og mangfoldig introduktion til centrale pædagogiske tematikker og giver pædagogstuderende mulighed for at gå på opdagelse i de mange vigtige forhold og spændende spørgsmål, som udgør det pædagogiske arbejdsområde.Udgivelsen giver et inspirerende, kvalificerende og diskuterende afsæt for studierne på pædagoguddannelsen.Det store hold af forfattere, der bidrager til denne udgivelse, har alle fingeren på den pædagogiske puls. Nogle har deres daglige gang på landets pædagoguddannelser, hvor de underviser, udvikler og forsker, nogle er forskere på landets universiteter, og en håndfuld er konsulenter i forskellige pædagogiske sammenhænge.Udgivelsen henvender sig særligt til studerende på første studieår af pædagoguddannelsen – grundfagligheden, men den kan bruges under hele uddannelsen. Bogen kan desuden fungere som opslagsværk og er generelt interessant for alle med bred interesse for pædagogik.
Den offentlige forvaltning i kommuner, stat og regioner er i stigende grad præget af en blanding af administrativ sagsbehandling og behovet for en mere akademisk ramme til at forstå og bedrive det forvaltningsmæssige arbejde.Offentlig administration – i et udviklingsperspektiv er skrevet som lærebog til administrationsbacheloruddannelsen og andre uddannelser, der forener klassisk forvaltningsmæssig praksis med en dybere faglig tyngde. Bogen gennemgår klassiske forvaltningsmæssige områder som krydsfeltet mellem politik og jura, organiserings former i den offentlige forvaltning, evaluering og økonomistyring. Derudover præsenteres teoretiske perspektiver på den offentlige forvaltning. Endelig sætter bogen fokus på innovation, som har fået en stadig større plads i den offentlige forvaltning de senere år.Redigeret af Line Gaardsdal Warschawsky og Elof Nellemann Nielsen, VIA University College.
Der er behov for en mere innovativ og kreativ praksis i velfærdsinstitutionerne. Det afspejler sig i professionsuddannelserne, hvor emner som social innovation, entreprenørskab og samskabelse er blevet del af indholdet i uddannelserne. Men hvad indebærer social innovation overhovedet, og hvordan etableres samskabelse i praksis? Det giver denne bog svar på.Samskabelse og socialt entreprenørskab er en grundbog til professionsuddannelserne, som giver et indblik i de mange muligheder og faldgruber, der kendetegner praktisk innovationsarbejde. Bogen rummer teoretiske perspektiver, der forklarer begreberne samskabelse og socialt entreprenørskab. Derudover præsenterer bogen en casebaseret gennemgang af, hvordan social innovation, entreprenørskab og samskabelse ser ud i en professionel praksis.Redigeret af Esben Hulgård, Maja Juul-Olsen og Elof Nellemann Nielsen, VIA University College.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.