Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen Bedre overgange – veje til fremtidens sygeplejerskeuddannelse giver et indblik i, hvordan overgange kan forstås i relation til uddannelsesforløb, som strækker sig fra indgangen til uddannelsen til det videre arbejdsliv som sygeplejerske.Formålet med bogen er dels at give sygeplejersker og undervisere på professionshøjskoler samt andre sundhedsprofessionelle indsigt i og viden om overgange, dels at sætte fokus på de overgangsproblematikker, som kan opstå for sygeplejestuderende igennem uddannelsesforløbet.Igennem konkrete eksempler fra projekter hentet fra landets professionshøjskoler tilbyder bogen en buket af pædagogiske muligheder for at arbejde videre i egen praksis med at bedre overgangene for de studerende. Bogen er således egnet som inspirationsgrundlag for at arbejde videre med udvikling af fremtidens sygeplejerskeuddannelse på tværs af teoretisk og klinisk undervisning.Bogens forfattere er Jette Henriksen, Rebecca Bauer Tørring, Susanne Dau, Helle Elisabeth Andersen, Lisbeth Støvring Andersen, Malene Bruun, Anders Buch, Gitte Bunkenborg, Lotte Evron, Anne Provstgaard Fogh, Jesper Frederiksen, Karin Højbjerg, Anne Højgaard, Carsten Juul Jensen, Helle Palmelund Jessen, Karin Bæk Knudsen, Jette Kristiansen, Eva Lykkegaard, Daniel Krag Nielsen, Cathrine Sand Nielsen, Ulla Nielsby, Jytte Pahus, Stinna Bibi Pedersen, Gitte Thybo Pihl, Mia Sommer, Louise Støier, Jette Sørensen, Anna Smed Sørensen, Kamilla Petschnig & Annemarie Ginnerup Toubøl.
I dette nummer af Paideia kan du læse om følgende:• hvordan samarbejdet om børns trivsel forstås og praktiseres forskelligt i det tværfaglige arbejde, og ledelsens problemstillinger og handlemuligheder ift. til dette• at leg er blevet overset som et effektivt værktøj til at sikre elevers trivsel, samt ledelsens afgørende rolle i at gøre legen legitim som pædagogisk metode• hvordan man arbejder produktivt med trivselsmålingen på tværs af skolen, og dermed sørger for at målingens data bliver omsat til handling• de mest afgørende faktorer for unges (mis)trivsel og heriblandt, hvordan digitalisering, mobning og sociale fællesskaber påvirker de unges trivsel.
I nummeret finder du artikler om:• hvorvidt antallet af marginaliserede unge kan mindskes gennem en mere mangfoldig uddannelse• hvordan skoleelevers trivsel er blevet påvirket under coronanedlukningerne, og hvad der skal til for at styrke trivslen fremover• hvilke elever der har været særligt udfordrede under coronapandemien, og som derfor bør have særlig opmærksomhed i fremtiden• hvordan man konkret kan tilrettelægge skoledagen for at mindske kedsomhed og mistrivsel hos eleverne.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.