Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Akutbogen – for læger og sygeplejersker beskriver modtagelsen, plejen og behandlingen af patienter med akut sygdom. I kraft af den nyeste udvikling er akutmedicin blevet et kerneområde med en klar tværfaglig profil. Landets akutafdelinger er blevet den primære indgang i sundhedsvæsenet for et stort antal patienter, ligesom stadig flere patientforløb grundlægges her.Denne bog retter sig primært til læger og sygeplejersker, som beskæftiger sig med akut og kritisk syge patienter. Den kan anvendes på de postgraduate uddannelser inden for det lægefaglige og sygeplejefaglige speciale, og studerende på grunduddannelsesniveau og nyuddannet personale kan også have glæde af bogen. Det samme gælder bioanalytikere, fysioterapeuter og ergoterapeuter, som også indgår i teamsamarbejdet i en akutafdeling.Akutbogen – for læger og sygeplejersker er skrevet af erfarne eksperter, som alle har en stor indsigt i det akutmedicinske område. Den er opdelt i tre hovedele, og på tværs af bogens kapitler er der især fokus på det tværfaglige teamsamarbejde. Mange faggrupper er involveret i modtagelsen, plejen og behandlingen af den akutte patient, og det er afgørende for kvaliteten af de enkelte patientforløb på tværs af professioner, afdelinger og sektorer i sundhedsvæsenet.
Hjemløse udgiver deres historier– mødet med litteraturen blev afgørendeHvordan føles det at være hjemløs? Hvordan ser der ud i udkanten af samfundet?Og kan hjemløshed omsættes til litteratur?I gennem fire år har hjemløse arbejdet med deres egen historie via litteraturen og nedskrevet deres fortællinger på tre skrive-workshops i 2015, 16 og 19, arrangeret af SAND, De Hjemløses Landsorganisation.Resultatet er blevet til bogen At drømme så stort at det dårligt kan være i min lomme, som nu bliver udgivet på forlaget Antipyrine, der er kendt for at udgive eksperimentel litteratur af høj kvalitet.Teksterne i bogen fortæller om hvordan vi kan blive udstødte og ende i udkanten af samfundet – hvor der alligevel findes en hverdag, og hvor nye familier og venskaber dannes på trods.De deltagende har i de fleste tilfælde brugt den amerikanske forfatter Joe Brainards universelle værk I Remember (1970) som forlæg, en skrivenøgle som er evig aktuel og benyttes på skriveworkshops hver dag, verden rundt.
Branding and Advertising presents a wide spectre of recent studies and works in the fields of branding, advertising and communication effects. Material is organized into four main areas: Branding and Communication, Advertising Effects, Media and Targets, and Low Involvement and Emotional Responses. In the first main part of the book, Branding and Communication, a number of chapters are concerned with the branding of corporations and the use of branding in advertising communication. The second main part of the book gives insights into different aspects of advertising effects; methods of measurement, and results of advertising and commercial communication in different settings. Media and Targets presents research concerning genres of advertising, audience reactions, attitudes towards the ads, and the role of advertising in relation to children as a target group. The fourth and final part of the book is concerned with the role of information processing and memory creation in advertising communication. The book addresses itself to the advertising professionals, to advertising and communication researchers, as well as to graduate and undergraduate students of advertising and communication, who want to be informed about the latest research within these areas.
Emotions, Advertising and Consumer Choice focuses on recent neurological and psychological in-sights - originating from brain scanning or neurological experiments - on basic emotional processes in the brain and their role in controlling human behaviour. These insights are translated by the authors to cover the behaviour of ordinary individuals in every-day life. The book looks at these developments in the light of traditional cognitive theories of consumer choice and it discusses the implications for advertising and other communication testing. The book offers a first time thorough review of contemporary thinking in the field of consumer behaviour and an exhaustive amount of empirical evidence to support the authors' notion of an emerging paradigm of emotionally based consumer choice where mental brand equity becomes a central phenomenon. The empirical evidence is to a large extent developed on a questionnaire-based measurement method, pioneered by the authors and by researchers at the Center for Marketing Communication at the Copenhagen Business School.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.