Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Frank Porsborg

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - - et indblik i det pædagogiske arbejdsfelt
    af Kurt Alling Nielsen, Ellinor Naef, Frank Porsborg, mfl.
    113,95 kr.

    Essaysamlingen »Undervisning mellem profession og forskning« tager udgangspunkt i erfaringer med undervisning i spændingsfeltet mellem den pædagogiske profession og forskning. Den består af ni essays skrevet af undervisere ved pædagoguddannelsen på Ranum Seminariet. Essaysamlingen giver i sin mangfoldighed et bud på det spektrum, som nutidens pædagogiske udfordringer består af. Bogen dækker fra børnehave- til socialpædagogik og fra fritids- til skolepædagogik. Den tager sit afsæt i både grund- og efteruddannelse samt i forskellige former for pædagogisk udviklingsarbejde. Bidragsydere og essays: Dorthe Ahlstrøm: »Pædagogstuderende for fuld udblæsning« I artiklen reflekteres over det at lave drama som læringsrum, hvor de studerende får mulighed for at opleve sig selv »for fuld udblæsning.« Susanne Larsen: »Børn og bevægelse - også et pædagogisk ansvar« Artiklen forholder sig til motorik og erkendelse. Problemstillingen sættes ind i et kritisk perspektiv i forhold til samfundsudviklingen. Flemming H. Christensen: »Undervisningsmetoder« Casemetoden og den reflekterende metode analyseres i undervisningen. Pia Østergaard: »En pædagogisk dannelsesrejse« Hvad er det, der sker i kulturmødet, og hvordan kan man håndtere kulturforskelle? Hans Støttrup Jensen: »Samarbejdet mellem lærere og pædagoger - dominans eller ligeværdighed?« Med udgangspunkt i en analyse af skolekulturen og den fritidspædagogiske kultur skitseres forskellige samarbejdsmodeller, og pædagoguddannelsens særlige ansvar for at kvalificere til samarbejdet understreges. Kurt Alling Nielsen: »At styrke styrkesiderne eller ja-cirkler« Gennem eksempler på pædagogisk udviklingsarbejde i henholdsvis en børnehave og ungdomsinstitutioner trækkes den ressourceorienterede pædagogiske tænkning op. Elsa Munch Carlsen: »Integration som pædagogisk strategi - erfaringer fra et udviklingsarbejde« Integrationsstrategien i en skolefritidsordning analyseres i forhold til en gruppe udviklingshæmmede børn

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.