Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Complete with checklists and self-assessment questionnaires, this book will ensure that you develop your creativity in a practical way. Improve your performance Update your skills Learn new techniques Boost your creativity at work and playThe ability to think and work creatively is a hugely fulfilling aspect of life and an asset in any profession. For some it comes naturally, for others it might seem an unattainable skill. Not so! By working through the techniques and questionnaires offered here, anyone can improve their creative skills. The author provides a very simple and easily-applied six phase model of the creative process: Inspiration - spontaneously generating ideas Clarification - focusing on what you are trying to achieve Distillation - deciding which of your ideas to work on Perspiration - pushing your ideas to completion Incubation - harnessing the power of your subconscious Evaluation - considering how to improve your work, and learn from it
How To Teach Even Better: An Evidence-Based Approach explores what evidence-based teaching is, and most importantly, how teachers can apply the approach to their own practice effectively. Relating relevant research to classroom practice, Petty focuses on the practical strategies, techniques, and methods teachers need to help them teach even better.
Focusing on practical methods, techniques and strategies, Teaching Today has been one of the best-selling teacher training textbooks for the past 20 years. Retaining its practical and user-friendly approach, the fifth edition includes chapters on differentiation, equality, inclusion and working with stake-holders.
Flere af bogens redskaber findes i digital form til download og direkte brug i egen praksis på www.dafolo.dk/taksonomier. Her kan du også finde videoer, uddrag af bogen m.m.I de nye forenklede Fælles Mål er der lagt vægt på, at eleverne ved, hvad de skal lære, og ikke kun, hvad de skal lave. At kunne svare på dette spørgsmål forudsætter gode, konkrete læringsmål. Læringsmål og taksonomiske redskaber omhandler målopfyldelse gennem taksonomier til udarbejdelse af gode læringsmål og succeskriterier på flere forskellige niveauer. Ved at bryde et overordnet mål ned i mindre bidder bliver det overskueligt for eleverne at se vejen mod målet, ligesom progressionen i læringen bliver tydelig. Når læringsmål er differentierede, er der ydermere større chance for, at alle elever bliver udfordret i deres nærmeste udviklingszone, og at de derved bliver så dygtige, som de kan, jf. et af folkeskolereformens formål.Med hver sit selvstændige kapitel præsenteres Benjamin Blooms kognitive taksonomi, John Biggs og Kevin Collis’ SOLO-taksonomi, Robert J. Marzanos taksonomi for læringsmål, Elisabeth Simpsons taksonomi for psykomotorisk læring samt David R. Krathwohls affektive taksonomi i teori og praksis som redskaber til synliggørelse af læring. Ifølge den newzealanske uddannelsesforsker John Hattie er netop synliggørelse en væsentlig faktor i forhold til at forbedre elevernes læringsresultater, så de bliver i stand til at svare på de tre kernespørgsmål:Hvor er jeg på vej hen? Hvordan klarer jeg mig? og Hvor skal jeg hen herfra?Læringsmål og taksonomiske redskaber er inddelt i tre dele. I del 1 forklares baggrunden for målstyret undervisning og taksonomier, i del 2 præsenteres de fem forskellige taksonomier for læring, og i del 3 findes konkret inspiration og redskaber til direkte anvendelse i praksis. Bogens målgruppe er lærere, lærerstuderende, ledere, konsulenter og pædagoger uanset skoleform, men eksemplerne er skrevet med afsæt i grundskolen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.