Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Samtaler i organisationer handler om at skabe mening, læring og værdi sammen.Livet i organisationer er fyldt med samtaler. Gennem samtaler er vi medskabere af hinanden i de indbyrdes relationer, som vi indgår i. Samtaler kan bidrage til, at vi hjælper hinanden med at lykkes med organisationens kerneopgave.Bogen er skrevet ud fra en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og tilbyder på en lettilgængelig måde en vifte af metoder, modeller samt tænke- og handleværktøjer til brug i professionelle samtaler. Den er krydret med eksempler fra forfatternes samtalepraksis i en række forskellige organisationer.Forfatterne fokuserer på væsentlige temaer af betydning for professionelle samtaler: Samtalens praksis Samtaleformer i organisationer At vælge ståsted og etik i samtalen At anvende nyttige tænke- og handleværktøjer i samtaler At iscene- og italesætte samtaler At lytte At spørge At bidrage At facilitere samtaler i grupper At øve sig i samtalerSamtaler i organisationer henvender sig til ledere og fagprofessionelle, for hvem det at føre professionelle samtaler er en vigtig del af deres arbejde, samt til alle, der er interesseret i at finde inspiration til nye veje i samtalepraksis. Den er velegnet til brug i forbindelse med inspirations- og udviklingsforløb med ledere og fagprofessionelle.Bogen henvender sig også til undervisere og studerende på uddannelser, hvor samtaler og kommunikation er en del af pensum.
I bogen gøres rede for, hvad coaching er, hvordan coaching kan bidrage til læring og udvikling. Hvilken betydning coaching har for ledelse, samarbejde og teamudvikling og ikke mindst, hvordan man kan lære coaching og anvende den i praksis som leder, medarbejder, underviser, træner og rådgiver. Forfatterne kommer fra såvel idrættens verden som fra erhvervslivet og har hentet deres viden og erfaring fra bl.a. skiløb, supervision, volleyball, lederudvikling, sejlsport og teambuilding.
Voksenundervisning - formidling i praksis gennemgår systematisk de forskellige faser i forbindelse med undervisning: planlægning, gennemførelse og evaluering, og præsenterer desuden er række metoder og værktøjer til undervisningen. Udgangspunktet er praksis - hvordan man underviser, og hvordan man som underviser bedst tilrettelægger et stof ud fra deltagernes forudsætninger og erfaringer, så der opstår læring. Bogens pædagogiske grundsyn hviler ikke på en bestemt teori eller retning, men på ideen om, at læring finder sted i det enkelte individ. Voksenundervisning - formidling i praksis beskæftiger sig desuden med det psykologiske samspil underviser og deltagere imellem, med holdninger og modstand i undervisningen samt med underviserens personlige kommunikation. Bogen henvender sig til alle, der i tilknytning til deres job underviser voksne. Denne 2. udgave er gennemgående revideret i forhold til 1.udgaven fra 1999. Mogens Chrisiansen er HR-konsulent i firmaet SimCorp og har sin baggrund i ud vikling og gennemførelse af voksenpædagogisk grunduddannelse. Gert Rosekvist er indehaver af og chefkonsulent i firmaet Rosenkvist Consult, der beskæftiger sig med udvikling af menneskelige ressourcer i arbejdslivet. Begge forfattere har mange års erfaring med undervisning for voksne.
En redegørelse for, hvad coaching er, hvordan coaching kan bidrage til læring og udvikling, hvilken betydning coaching har for ledelse, samarbejde og teamudvikling, og ikke mindst viser metoden, hvordan man kan lære coaching og anvende den i praksis som leder, medarbejder, underviser, træner eller rådgiver.
Voksenundervisning formidling i praksis gennemgår systematisk de forskellige faser i forbindelse med undervisning: planlægning, gennemførelse og evaluering, og præsenterer desuden er række metoder og værktøjer til undervisningen. Udgangspunktet er praksis hvordan man underviser, og hvordan man som underviser bedst tilrettelægger et stof ud fra deltagernes forudsætninger og erfaringer, så der opstår læring. Bogens pædagogiske grundsyn hviler ikke på en bestemt teori eller retning, men på ideen om, at læring finder sted i det enkelte individ. Voksenundervisning formidling i praksis beskæftiger sig desuden med det psykologiske samspil underviser og deltagere imellem, med holdninger og modstand i undervisningen samt med underviserens personlige kommunikation. Bogen henvender sig til alle, der i tilknytning til deres job underviser voksne. Denne 2. udgave er gennemgående revideret i forhold til 1.udgaven fra 1999. Mogens Chrisiansen er HR-konsulent i firmaet SimCorp og har sin baggrund i udvikling og gennemførelse af voksenpædagogisk grunduddannelse. Gert Rosekvist er indehaver af og chefkonsulent i firmaet Rosenkvist Consult, der beskæftiger sig med udvikling af menneskelige ressourcer i arbejdslivet. Begge forfattere har mange års erfaring med undervisning for voksne.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.