Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
At give feedback er at anerkende nogle sider ved en anden. At få feedback er at blive bekræftet og få mulighed for at vokse. God feedback er langt mere end at rose folk, når de har præsteret noget. God feedback handler om nuancer og variation. Derfor er det nødvendigt at have et rigt repertoire af forskellige måder at give feedback på, således at du kan gøre det på en måde, der får folk til at vokse.Feedback er en varm, inkluderende, personlig og inspirerende bog, som tilbyder en palet af muligheder i forbindelse med det at give tilbagemeldinger afhængigt af situation og person - om det er til en ven, en kollega eller om det er til ens egen partner eller barn.Bogen opstiller bl.a. ni regler for god feedback og ser på, hvordan feedback både kan være et værktøj mod mobning og et middel til personlig vækst.
Se eleven indefra hjælper os til at opfatte børns adfærd som kommunikation og til at forstå det, barnet fortæller gennem adfærden. Det står lysende klart for læseren, at børns grundlæggende behov er kontakt og samhørighed – det er aldrig konflikt og aggression. Den viden hjælper os til at bevare sympatien – også for de børn, der udfordrer allermest. Som lærer har man brug for at skabe tryg tilknytning til de børn, der udviser hjælpeløshed, har en omklamrende, afvisende, fjendtlig og ulydig adfærd. Altså dér, hvor det er allersværest at optræde professionelt. For det er også dér, behovet er allerstørst.Brandtzæg, Torsteinson og Øiestad skriver, så ingen er i tvivl – ”det, som uregulerede børn har allermest brug for, er regulerede voksne”. Skolens krav, forventninger og strukturer skal være tilpasset børns utrolige forskellighed, bl.a. deres varierende temperamenter.”
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.