Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvad er satire for en form for humor, og er det underholdning? Hvordan har satiren udviklet sig i dansk tv og hvorfor? Hvorfor gør tv-satiren grin med almindelige mennesker, og hvad blev der egentlig af den politiske satire i dansk tv? Hvorfor bliver tv-satiren næsten altid sendt på DR2? Det er nogle af de spørgsmål, som Dansk tv-satire. Underholdning med kant besvarer. Den belyser og diskuterer tv-satirens programudvikling siden 1968, og den fremhæver den danske tv-satires særlige karakteristika. Den ser på, hvordan tv-satiren er blevet produceret, og den beskriver og modstiller to produktionskulturer, der har præget dansk tv-satire og dermed de programmer, seerne er blevet tilbudt. Bogen er det første, større samlede bidrag om en dansk tv-satire. Den bygger på en omfattende genreanalyse af den danske satiretradition i spændingsfeltet mellem tradition og fornyelse. Den bygger desuden på interviews med producenterne af tv-satiren, fra tekstforfattere og komikere til redaktører og kanalchefer. På den baggrund diskuteres konsekvenserne af udviklingen for dansk public service-tv’s underholdningsprofil og de udfordringer, programtraditionen står overfor i et konkurrenceudsat mediemiljø.
This book explores how the television industry is adapting its production culture and professional practises of scheduling to an increasingly non-linear television paradigm, a testing ground where different communicative tools are tried out in a volatile industry.
Hvordan arbejder manuskriptforfattere og filminstruktører med at skabe nye film og tv-serier i forskellige produktionskulturer? Hvordan ændrer satireproducenter deres måde at lave indhold på, når målgruppen er unge mellem 15 og 30 år, og mediet er Facebook? Og hvordan præger digital teknologi journalisters researchprocesser og nyhedsproduktion på en dagbladsredaktion? Hvem bestemmer, hvad der skal sættes i gang i mediebranchen, og ud fra hvilke kriterier?Denne bog giver en kort og præcis indføring i forskningsfeltet medieproduktionsanalyse, som er optaget af at undersøge en række forhold i samspillet mellem medieprodukt og produktionkonteksten. Det kan handle om de økonomiske, teknologiske såvel som kulturpolitiske rammers indflydelse, grundlæggende vilkår for kreativt arbejde i medieindustrierne eller samarbejder og processer under ideudvikling, produktion og distribution af medieprodukter.Bogen giver en historisk, teoretisk og analytisk introduktion til produktionsstudier og præsenterer samtidig centrale problemstillinger og overvejelser forbundet med at lave egne produktionsanalyser.
This book explores how the television industry is adapting its production culture and professional practises of scheduling to an increasingly non-linear television paradigm, a testing ground where different communicative tools are tried out in a volatile industry.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.