Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog er et læringsværktøj til studerende, som gennem øvelser, opgaver og refleksionsspørgsmål kan øve sig i at træffe kliniske beslutninger inden for det infektionshygiejniske felt.Formålet med bogen er at skabe forståelse af, at klinisk beslutningstagning i en infektionshygiejnisk sammenhæng er en kompleks og interagerende proces, der sker på baggrund af både viden, erfaringer og den aktuelle situation. Bogen består af to dele:Del 1 indeholder en teoretisk gennemgang af de metoder og modeller, som anvendes i bogen. Det drejer sig om den infektionshygiejniske kliniske beslutningstagen, som struktureres af den pædagogiske refleksionsmodel (PRM) samt medicinsk teknologivurdering (MTV).Del 2 består af syv virkelighedsnære cases. Hver case indeholder en række infektionshygiejniske problemstillinger, og via refleksionsspørgsmål og øvelser guides den studerende i, hvordan man kan omsætte teoretisk viden til handlinger i praksis.Målgruppen for bogen er studerende, som i forbindelse med deres arbejde skal træffe infektionshygiejniske kliniske beslutninger inden for sundheds- og socialområdet. Bogen kan desuden bruges som supplerende teoretisk opslagsværk for uddannede sundhedsprofessionelle.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.