Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I anledning af den seneste reform af læreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Stokastik 1.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. Stokastik er det, der i skolen hedder sandsynlighedsregning og statistik. Da der er stort overlap mellem kravene i undervisningsfaget matematik 1.-6. klasse og undervisningsfaget matematik 4.-10. klasse, dækker bogen begge disse faglige specialiseringer. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.
I anledning af den seneste reform for læreruddannelsen, LU13, er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav, og omfanget af systemet er tilpasset modulopbygningen og fagets reducerede timetal. Tal, algebra og funktioner 4.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver af et omfang, der på de fleste læreruddannelser vil svare til to moduler efter LU13. Bogens første del omhandler Talsystemer og regneprocesser og den anden del Algebra, funktioner og modellering. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov. Til den studerendes øvrige arbejde med undervisningsfaget Matematik 4.-10. klasse er udgivet bøgerne Geometri 4.-10. klasse og Stokastik 1.-10.klasse. I Tal, algebra og funktioner 4.-10. klasse indledes hvert kapitel med en liste over de vigtigste mål for arbejdet med det pågældende kapitel, og det rundes af med en opsamling, der muliggør en evaluering af udbyttet. Således fremhæves det i hvert kapitel, hvilke kompetencer der især sigtes på at udvikle, hvilket er i samklang med de matematiske kompetencer, som står centralt både i LU13 og i det aktuelle faghæfte for grundskolen.
I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Geometri 4.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. De I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. matematikfaglige emner strækker sig fra geometriske eksperimenter og argumenter over måling og areal til flytninger, tegning og symmetriske mønstre. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.
DELTA 2.0 er en ny og helt opdateret udgave af Delta, der i ti år har været brugt i matematiklærernes grund-, efter- og videreuddannelse.DELTA 2.0 er del af serien MATEMATIK FOR LÆRERSTUDERENDE.Ud over DELTA 2.0 består serien af fem bøger med fokus på matematisk indhold: to om Tal, algebra og funktioner, to om Geometri og en om Stokastik, hvortil kommer en bog om elever med særlige behov i matematikundervisningen.Bøgerne i serien er et ambitiøst forsøg på at sammentænke de matematikfaglige aspekter af læreruddannelsen med fagdidaktiske og professionsrettede overvejelser.DELTA 2.0 er seriens almene fagdidaktik. Der er også fagdidaktiske overvejelser i de øvrige bøger i serien, men de er knyttet til specifikt matematisk indhold.DELTA 2.0 behandler mere generelle matematikdidaktiske problemstillinger som læringsteoretiske overvejelser i forbindelse med matematik, centrale aspekter af det at undervise i matematik og digitale teknologier som værktøj til at støtte elevers faglige læring af matematik. Det er en gennemgående idé i DELTA 2.0 at formulere matematikdidaktiske fokuspunkter, som i særlig grad er vigtige for lærere at reflektere over.DELTA 2.0 henvender sig ikke blot til lærerstuderende, men kan også anvendes i matematiklærernes efter- og videreuddannelse, fx diplom-, kandidat- eller masteruddannelser. Desuden vil matematiklærere kunne finde inspiration til udvikling af egenundervisning.
I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. Geometri 1.-6. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13. De I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. matematikfaglige emner strækker sig fra geometriske eksperimenter og argumenter over måling og areal til flytninger, tegning og symmetriske mønstre. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.
I anledning af den seneste reform for læreruddannelsen, LU13, er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nyekrav, og omfanget af systemet er tilpasset modulopbygningen og fagets reducerede timetal. Tal, algebra og funktioner 1.-6. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver af et omfang, der på de fleste læreruddannelser vil svare til to moduler efter LU13. Bogens første del omhandler Talsystemer og regneprocesser og den anden del Algebra og funktioner. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til de faglige emner, er medtaget i bogen, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov. Til den studerendes øvrige arbejde med undervisningsfagetMatematik 1.-6. klasse er udgivet bøgerne Geometri 1.-6. klasse og Stokastik 1.-10. klasse. I Tal, algebra og funktioner 1.-6. klasse indledes hvert kapitel med en liste over de vigtigste mål for arbejdet med det pågældende kapitel, og det rundes af med en opsamling, der muliggør en evaluering af udbyttet. Således fremhæves det i hvert kapitel, hvilke kompetencer der især sigtes på at udvikle, hvilket er i samklang med de matematiske kompetencer, som står centraltbåde i LU13 og i det aktuelle faghæfte for grundskolen.
I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav.Geometri 4.-10. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver svarende til ét modul efter LU13.De I anledning af den seneste reform aflæreruddannelsen er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nye krav. matematikfaglige emner strækker sig fra geometriske eksperimenter og argumenter over måling og areal til flytninger, tegning og symmetriske mønstre. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til bogens faglige emner, findes i særlige kapitler, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov.
MY fokuserer specielt på, hvad der kendetegner elever med særlige behov i matematik og giver forslag til mulige tiltag i den forbindelse. Bogen opdeler disse elever i tre kategorier, der behandles i hvert sit kapitel: Elever i matematikvanskeligheder, dygtige elever med behov for ekstra udfordringer i matematik og endelig et kapitel om tosprogede elever.Således dækker bogen centrale emner for linjefagene matematik og specialpædagogik.Selvom MY sigter på de særlige elever, så vil undervisningen af dem i stort omfang bygge på viden om god matematikundervisning, som den er fremstillet i systemets øvrige bøger.Denne anden udgave er, på grund af den hurtige udvikling på feltet, fordoblet rent omfangsmæssigt i forhold til førsteudgaven fra 2009 og referencerne er ført up to date, altså til 2012.Matematik for lærerstuderende vandt Samfundslitteraturs Lærebogspris 2006.
Tal, algebra og funktioner 1.-6. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver af et omfang, der på de fleste læreruddannelser vil svare til to moduler efter LU13.I bogen indledes hvert kapitel med en liste over de vigtigste mål for arbejdet med det pågældende kapitel, og det rundes af med en opsamling, der muliggør en evaluering af udbyttet. Således fremhæves det i hvert kapitel, hvilke kompetencer der især sigtes på at udvikle, hvilket er i samklang med de matematiske kompetencer, som står centralt både i LU13 og i det aktuelle faghæfte for grundskolen.
Det er ved at være jul. Nissefar tror ikke, børn ved, hvad nissedrillerier er for noget. Derfor sender han Nissegrå, Nisserød og Nisseline hen i en skoleklasse for at drille eleverne. De tre nisser finder på alverdens sjove drillerier for at lære børnene, hvad nissedrillerier er."Skolenisserne" er delt op i 16 afsnit, så der kan læses et afsnit højt hver skoledag i december op til jul. Historierne er hyggelige og velegnet til højtlæsning.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
I anledning af den seneste reform af læreruddannelsen, LU23, er Matematik for lærerstuderende blevet målrettet de nye krav og intentioner.Geometri og måling 1.-10. klasse udgør sammen med Tal og algebra 1.-10. klasse, Stokastik 1.-10. klasse samt den almene fagdidaktik i Delta 2.0 og Elever med særlige behov en basis for uddannelsen i undervisningsfaget matematik 1.-10. klasse.Indholdet i Geometri og måling 1.-10. klasse er valgt ud fra de aktuelle bestemmelser for faget i læreruddannelsen og er suppleret med bidrag til, hvordan man kan støtte en ny lærer i skolens matematikundervisning.Bogen indledes med en eksperimenterende tilgang til geometrien både i planen, rummet og tegneprocessen, hvor rumlige objekter afbildes i planen. Herefter følger et kapitel med overvejelser over den særlige didaktik, der knytter sig til geometri, hvilket efterfølges af et kapitel om argumenter og bevisførelse.Bogens midterste del omhandler den del af geometri, der vedrører måling: måling af længder, arealer og rumfang. Undervejs belyses begrebet måling og målingens didaktik. I bogens afsluttende kapitel beskrives, hvordan måling ofte får en central rolle i matematisk modellering.I en særlig del af geometrien lægger man de geometriske objekter ind i et koordinatsystem og prøver at beskrive dem algebraisk. Dette behandles i de to kapitler “Lokalisering, afstand og bevægelse” og “Analytisk geometri”. Læren om beregninger i trekanter behandles i kapitlet “Trigonometri og geometri i det fri”. Endelig gives en ret udførlig redegørelse for den matematiske beskrivelse af æstetiske kvaliteter ved geometriske figurer i kapitlerne “Flytninger, eksperiment og argument” og “Symmetrier og mønstre”.
I anledning af den seneste reform af læreruddannelsen, LU23, er Matematik for lærerstuderende blevet målrettet de nye krav og intentioner.Tal og algebra 1.-10. klasse udgør sammen med Geometri og måling 1.-10. klasse, Stokastik 1.-10. klasse samt den almene fagdidaktik i Delta 2.0 og Elever med særlige behov en basis for uddannelsen i undervisningsfaget matematik 1.-10. klasse.Indholdet i Tal og algebra 1.-10. klasse er valgt ud fra de aktuelle bestemmelser for faget i læreruddannelsen og er suppleret med bidrag til, hvordan man kan støtte en ny lærer i skolens matematikundervisning.Bogen indledes med, at læseren selv skal genopleve, hvordan det er at lære tal og regning forfra. Det sker bl.a. i forskellige positionssystemer. Herefter følger kapitler, der giver indsigt i en række centrale emner: brug af lommeregner, elevers talbegreber, arbejde med tal, brøkregning, brøkregningens didaktik og de negative tal. Arbejdet med tals egenskaber afsluttes med kapitlet “Talteori og beviser”. Kapitlerne “Hvad er algebra?” og “Tidlig algebra” indeholder en generel og didaktisk fremstilling af algebraen. Bogen fortsætter med en mere teoretisk behandling af funktioner og ligninger, der kobles til arbejdet med problemløsning og modellering, herunder rentesregning og økonomi.
Kapitel 8 fra Delta 2.0 - Lærersamarbejde og planlægning
Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.
""Moral, Religion og Videnskab"" er en bog skrevet af Hans Christian Hansen og udgivet i 1890. Bogen er en unders������gelse af forholdet mellem moral, religion og videnskab. Hansen argumenterer for, at disse tre omr������der er t�����t forbundne og p������virker hinanden p������ forskellige m������der. Han unders������ger ogs������ forskellige filosofiske og teologiske perspektiver p������ emnet og diskuterer, hvordan de kan p������virke vores opfattelse af moral og videnskab. Bogen er en vigtig kilde for dem, der er interesseret i filosofi, teologi og etik.This Book Is In Danish.This scarce antiquarian book is a facsimile reprint of the old original and may contain some imperfections such as library marks and notations. Because we believe this work is culturally important, we have made it available as part of our commitment for protecting, preserving, and promoting the world's literature in affordable, high quality, modern editions, that are true to their original work.
Viggo er ked af, at han alligevel ikke må få en hund. I stedet får han den sødeste lille hamster, som han bliver rigtig glad for. Men så en dag kommer han til at tage den med i skole. Og selvom det er hyggeligt, så er det måske slet ikke så god en idé...Bøgerne om Viggo følger drengen af samme navn, når han oplever sjove og til tider lidt uheldige ting sammen med både venner og familie.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Leif har fået et nyt spil kort, som han glæder sig til at prøve. Han tager det med i skole, men der er ingen, der vil spille med ham. Lotte har nemlig sagt til alle, at Leif har lus ligesom Søren, Leifs bedste ven.Hans Chr. Hansens bøger om drengen Leif, der kommer ud for lidt af hver: han bliver smidt uden for døren i skolen, skal passe på den nye dreng og overvinde sin frygt for at flyve.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Preben på 10 år har det ikke altid lige nemt i skolen. En dag får han et raserianfald midt på skoledagen og stikker af. Han løber ned til åen for at køle af, men her sker der noget sjovt. Han finder en krebs i åen. Hvad siger hans lærer mon, hvis han giver ham den?Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
I en lade langt inde i skoven bor der fem nisser. Nissefar, Nissemor, Knotte, Naja og Loppen. De er ikke større end en støvle, og de sover alle sammen i en høstak. Nisserne har det dejligt, men en dag bliver Nissefar vred. Han finder nemlig ud af, at børn er holdt op med at tro på nisser. Nu må nissefamilien trække i arbejdstøjet og drille børnene så grundigt, at de ikke har andet valg end at tro på nisserne!"Nissejul i skolen" består af 24 afsnit, som kan læses ét ad gangen hver dag op til jul. Historierne er sjove og lette at læse.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Bo er med i en bande, som er i konflikt med en anden bande. En dag går det hele amok. De to bander kommer op at slås i et kæmpeslagsmål, og Bo ender på hospitalet. Han har fået hjernerystelse, men han forstår også godt, at det ikke kan blive ved på denne måde. Sammen med Mona fra den anden bande forsøger han at sige fra over for lederne, så volden kan stoppe.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Helmer er så træt af Lotte. Hun driller ham hele tiden, fordi han ikke er god til fodbold, og fordi han ikke er modig. Helmer bliver nødt til at gøre noget for at bevise, at han ikke er en kujon. Derfor må han tage galgespringet over mergelgraven. Det er ellers rigtig farligt!Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Lasse ved ikke, hvad han skal give sig til. Måske skulle han gå til et eller andet. Mor foreslår, at han går til klaver. Det viser sig, at Lasse er rigtig god til det. Men er han god nok til at give koncert?Hans Chr. Hansens bøger om Lasse er spændende og underholdende letlæsning for de yngste læsere. I bøgerne følger vi Lasse på spændende eventyr sammen med venner og familie både i skolen og derhjemme.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Otto tror, han hader vand. Han hader i hvert fald at komme i bad! Men en dag finder han ud af, at det måske ikke er så tosset at lege vandkamp med vennerne. Til gengæld hader han stadig sæbe!Hans Chr. Hansens bøger om drengen Otto fortæller om de mange sjove ting, som Otto oplever både sammen med venner og sin familie, når han spiller fodbold.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Kurt har hele livet fået at vide, at han er dum som et bræt. Hverken klassekammeraterne eller lærerne regner med, at Kurt kan følge med i skolen. Det er da heller ikke nemt, når hans hoved er ved at sprænges af ideer til sjove historier, som han gerne vil fortælle. Desværre er de sjældent sande, og det ved de andre godt."Kineser Kurt" rummer både varme, humor og alvor, for den beskriver, hvor skræmmende det kan være at være helt lille og møde den store voksenverden.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Line har været Lasses bedste ven i lang tid. En dag begynder en ny dreng i klassen. Han hedder Mads, og han bliver hurtigt Lasses ven. Men hvad med Line? Har Lasse stadig tid til hende?Hans Chr. Hansens bøger om Lasse er spændende og underholdende letlæsning for de yngste læsere. I bøgerne følger vi Lasse på spændende eventyr sammen med venner og familie både i skolen og derhjemme.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Lasse er træt af sin mor. Han synes, hun er dum. Hvad skal han gøre? Line siger, han skal stikke af hjemmefra. Det vil han gerne. Han ved bare ikke, hvordan man gør.Hans Chr. Hansens bøger om Lasse er spændende og underholdende letlæsning for de yngste læsere. I bøgerne følger vi Lasse på spændende eventyr sammen med venner og familie både i skolen og derhjemme.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Lasse synes, hans far er den dygtigste og den stærkeste. Men det synes Line også, hendes far er! Nu kommer Lasse og Line op at skændes om, hvis far er den sejeste. Men måske er de i virkeligheden lige seje?Hans Chr. Hansens bøger om Lasse er spændende og underholdende letlæsning for de yngste læsere. I bøgerne følger vi Lasse på spændende eventyr sammen med venner og familie både i skolen og derhjemme.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Lasse og Line skal passe høns for Lasses morfar, som skal ud at rejse. Morfars høns er gamle. De lægger ikke æg mere, og derfor skal de slagtes. Det vil Lasse og Line ikke have. De vil redde hønsene!Hans Chr. Hansens bøger om Lasse er spændende og underholdende letlæsning for de yngste læsere. I bøgerne følger vi Lasse på spændende eventyr sammen med venner og familie både i skolen og derhjemme.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Lasse er træt af, at de voksne kun lægger mærke til ham, når han gør noget forkert. Han drømmer om at blive berømt, så folk lægger mærke til ham, når han gør noget godt. Tænk, hvis han endda kunne få sit billede i avisen.Hans Chr. Hansens bøger om Lasse er spændende og underholdende letlæsning for de yngste læsere. I bøgerne følger vi Lasse på spændende eventyr sammen med venner og familie både i skolen og derhjemme.Hans Chr. Hansen (f. 1949) er en dansk forfatter kendt for at have udgivet et væld af letlæselige børnebøger. Hansen fik sin debut i 1982 med bogen "Ferdinand og Eske" og er siden blandt andet blevet tildelt Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris (1992) og Årets Læse-let-forfatter (1999).
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.