Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog er en indføring i pædagogik for læreruddannelsen. Den er skrevet med udgangspunkt i den studerende, og den fokuserer på de vigtigste temaer for skolen og eleverne med særlig vægt på læring og den praktiske udførelse af lærerarbejdet. Det er essentielt, at de studerende opnår indsigt i det pædagogiske arbejde, og at de udvikler de redskaber, som er nødvendige for at gøre dem til dygtige og professionelle lærere. Derfor er ’Må ikke slettes’ opbygget ud fra en række emner, som det er vigtigt at danne et forhold til allerede tidligt i studieforløbet: • Lærerfaget • Læring • Læringstraditioner • Læringsstrategier • It i undervisningen • Vurdering for læring • Undervisningsdifferentiering • Socialisering • Mangfoldighed i skolen • Kommunikation og samspil • Elever der har svært ved skolearbejdet • Mulighederne for den nyuddannede lærer Bogen indeholder følgende bidrag Kapitel 1 Lærerfaget – en vigtig og krævende profession Af Hans Petter Wille Kapitel 2 Læring Af Hans Petter Wille Kapitel 3 Læringstraditioner Af Erling Solerød Kapitel 4 Læringens hvordan Strategier, motivation og tilgange til læring Af Roar C. Pettersen Kapitel 5 It i undervisningen Af Rolf K. Baltzersen Kapitel 6 Vurdering for læring Af Trude Slemmen Kapitel 7 Undervisningsdifferentiering Af Roald Jensen Kapitel 8 Socialisering Af Hans Petter Wille Kapitel 9 Læring i en skole præget af mangfoldighed Af Kari Spernes Kapitel 10 Kommunikation og samspil – betydning for læring Af Thorbjørn J. Karlsen og Kari Spernes Kapitel 11 Elever der har svært ved skolearbejdet Af Kjell-Arne Solli Kapitel 12 Nyuddannet lærer – mange muligheder Af Thorbjørn J. Karlsen
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.