Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 5 undervises eleven i: Lydrette to-, tre- og firestavelsesord Fonologisk opmærksomhed: Forlyd, indlyd og udlyd Stavelsesdeling Lydering med tapping ved afkodning og stavning: Flerstavelsesord med og uden konsonantklynger.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 4 undervises eleven i: Lydrette enstavelsesord Fonologisk opmærksomhed: Forlyd, indlyd og udlyd Lydering med tapping ved afkodning og stavning: To-stavelsesord med og uden konsonantklynger.
Finn og FabiolaFinn og Fabiola er en letlæsningsbog om Finn Fingernem og hans nye nabo, Fabiola. Fabiola kommer fra Syrien. Finn og Fabiola bor i Nyby. De er begge 7 år. Finn taler dansk, Fabioa taler arabisk. Hun skal bo i Danmark nu og gå i en dansk skole. I skolen skal Finn og Fabiola lære alfabetet, og de skal lære at læse og skrive dansk.I denne bog øver du at læse lydrette, lydnære ord og 13 af de 120 hyppigste ord: her – er – og – fra skal – ikke – til – de – har – han – hun – kan – nuDer er forskellige opgavehæfter med Finn Fingernem. Hæfte 5 »Finn Fingernem er spion og øver ordbilleder« har opgaver til denne bog.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I den første del af vejledningen bliver du ledt igennem den grundlæggende viden og teori om undervisning af elever i risiko for ordblindhed. I den anden del beskrives udførligt, hvordan de enkelte opgaver skal udføres i praksis, og hvordan du kan understøtte elevens læring.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 3 undervises eleven i: Lydrette enstavelsesord Fonologisk opmærksomhed: Forlyd, indlyd og udlyd Lydering med tapping ved afkodning og stavning: Enstavelsesord med og uden konsonantklynger.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 2 undervises eleven i: Genkendelse af bogstavers navn, form og lyd: u, m, o, b, å, p, k, g, j, h, r, d Lydering med tapping ved afkodning og stavning: Korte lydrette ord Forlyd og udlyd i korte lydrette ord.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 1 undervises eleven i: Genkendelse af bogstavers navn, form og lyd: i,s,e,t,æ,n,a,l,f,ø,v Lydering med tapping ved afkodning og stavning: Korte lydrette ord Forlyd og udlyd i korte lydrette ord.
Fart på dansk, Lyt, tal, læs og skriv tager udgangspunkt i elevernes verden, fx mig selv, der hvor jeg bor, året rundt, krop og sundhed. Eleverne veksler mellem at lytte, tale, læse og skrive. Hæftet stilladserer elevernes læring og er med til at give dem et sprogligt fundament med både højfrekvente ord, før-faglige ord og sprog- og læringsstrategier. Målet er at gøre dem til aktive sprogbrugere i modtagelsestilbuddet og senere i almenundervisningen. Materialet understøtter elevernes egne sproglige ressourcer og giver dig mulighed for at differentiere undervisningen med henblik på at kunne udfordre elever med forskellige sproglige og faglige forudsætninger på deres eget niveau. Elevhæftets sprogarbejde kan suppleres med øvelser fra Fart på dansk - Ord og begreber med CL. En udgivelse i serien Fart på dansk Denne udgivelse er en del af Fart på dansk - et nyt materiale fra Alinea, målrettet dig, som underviser i dansk som andetsprog på grundskoleniveau. Materialet bygger på den nyeste viden om andetsprogsdidaktik og tager højde for det løbende optag af elever og behovet for differentiering. Formålet er at give dine elever et sprogligt fundament, så de kan deltage aktivt og ligeværdigt i skole og samfund.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.