Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Helle Bylander

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Trine Kjær Krogh & Helle Bylander
    222,95 kr.

    Dette er ti engangsskemaer til pædagoger og lærere i daginstitutioner og indskolingen.TilgangBegrebsforståelse afdækker børns begrebsforståelse og henvender sig til de ældste børn i daginstitutioner samt elever i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse.Børns begrebsforståelse er en forudsætning for læring, og med dette materiale er det nemt at kortlægge barnets udfordringer med begrebsindlæring.Håndbogen Begrebsaktiviteter giver støtte til at iværksætte en sprogpædagogisk indsats for børn, som ikke har de grundbegreber på plads, der er en væsentlig forudsætning for læring i indskolingen.Begrebsforståelse består af observationsskemaer, en vejledning og håndbogen Begrebsaktiviteter.IndholdScreeningen i receptiv begrebsforståelse tager afsæt i 12 begrebskategorier, som afprøves i 48 spørgsmål til barnet.Skemaet giver et overblik over barnets stærke og svage sider inden for begrebslæring, så en sprogpædagogisk indsats kan iværksættes for de børn, der ikke har grundbegreberne på plads.Overblik over begrebskategorier:FarveFormPlads og positionStørrelseRetningMålingVejr og temperatureTal og tællingFunktionTidFamilieDaglige færdigheder.DownloadsSe øvesidenRedegørelse for udvikling (norsk udgave)

  • - et forskningsbaseret førskoleoplæg
    af Trine Kjær Krogh & Helle Bylander
    787,95 kr.

    Alle børn skal have de bedste forudsætninger for at starte i skole. Det er derfor vigtigt at stimulere de områder, som baner vejen for en vellykket skolestart. Legebaseret læring er udviklet med netop dette formål.Materialet bygger på den nyeste internationale forskning inden for tidlig stimulering af sociale kompetencer, selvregulering, sprogudvikling og matematisk forståelse, og det indeholder et væld af aktiviteter, som understøtter børns udvikling inden for disse områder.Med Legebaseret læring får du helt konkrete anvisninger til, hvordan du kan understøtte læring gennem leg. Materialet rummer også ideer til, hvordan du kan sammensætte aktiviteter til sammenhængende forløb, udforme dagsplaner, årshjul mv. Legebaseret læring er udviklet og afprøvet i et tæt samarbejde mellem forskere og pædagoger fra mere end 80 daginstitutioner.

  • af Trine Kjær Krogh & Helle Bylander
    147,95 kr.

    Dette er en lærervejledning til pædagoger og lærere i daginstitutioner og indskolingen.TilgangBegrebsforståelse afdækker børns begrebsforståelse og henvender sig til de ældste børn i daginstitutioner samt elever i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse.Børns begrebsforståelse er en forudsætning for læring, og med dette materiale er det nemt at kortlægge barnets udfordringer med begrebsindlæring.Håndbogen Begrebsaktiviteter giver støtte til at iværksætte en sprogpædagogisk indsats for børn, som ikke har de grundbegreber på plads, der er en væsentlig forudsætning for læring i indskolingen.Begrebsforståelse består af observationsskemaer, en vejledning og håndbogen Begrebsaktiviteter.IndholdVejledningen er en hurtig indføring i observationsskemaet, hvordan det skal bruges og resultaterne tolkes. Resultatet fra kortlægningen giver svar på, hvilke begreber barnet skal arbejde videre med.

  • - kommunikation og sprog i børnehøjde
    af Trine Kjær Krogh & Helle Bylander
    217,95 kr.

    Denne bog understøtter arbejdet med læreplanstemaet 'kommunikation og sprog' i praksis og giver ideer og inspiration til at understøtte børns sprogudvikling og kommunikation i dagtilbuddets hverdag. Bogen sætter særligt fokus på, hvordan man kan støtte børns sproglige udvikling gennem deres nære relationer og fællesskaber med andre børn, barnets forældre og det pædagogiske personale. Helt centralt er det, at det pædagogiske personale fungerer som sproglige rollemodeller, og at de voksne er fuldt ud bevidste om den uhyre vigtige opgave, de har i forhold til at bringe høj kvalitet ind i børnenes sproglige miljø. Hver dag og for alle børn. Bogen kommer også ind på legens betydning for børns sproglige udvikling, herunder det pædagogiske personales rammesættende, understøttende og guidende rolle. Hensigten med bogen er at præsentere sprog og kommunikation i en helhedsforståelse, hvor det enkelte barns sproglige virkelighed, børnemiljøet og barnets forældre samtænkes med viden om, hvordan barnets sprog og tænkning udvikler sig. Seriens hjemmeside er under opbygning

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.