Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Pædiatrisk fysioterapi er den første danske grundbog, der beskriver fysioterapeutisk teori og praksis inden for børneområdet og ser på specialet, fysioterapi til børn, som et hele.Bogen er inddelt i to dele. Første del omhandler børnefysioterapeutens baggrundsviden med en kombination af teoretiske emner og felter, som beskriver bagvedliggende overvejelser børnefysioterapeuter ved enhver behandlingsstart må gøre sig. Der er emner som Klinisk ræsonnering, Sundhedsfremme, Familiecentreret praksis samt test og målemetoder m.m. Den anden del indeholder specifikke børneområder, og her beskrives de epidemiologiske forhold og det kliniske billede af barnet samt den kliniske praksis.Målgruppen er primært fysioterapeutstuderende og fysioterapeuter i praksis, men også andre med interesse inden for området kan have stor gavn af at læse bogen.
I Danmark har omkring seks procent af alle børn så betydelige motoriske vanskeligheder, at det har stor indflydelse på deres dagligdag. Det kommer til udtryk i aktiviteter, der stiller krav til fin- og grovmotorisk kunnen – altså når børnene skal tage tøj af og på, spise, tegne, klippe, gribe, cykle og så videre. Disse børn kan også have sproglige vanskeligheder, koncentrationsbesvær og svært ved at indgå i sociale sammenhænge. Motorisk usikre børn sammenfatter teori og praktisk erfaring på området. Behandling af børn med sansemotoriske vanskeligheder rummer mange udfordringer. Bogen præsenterer viden på et overordnet plan og giver konkrete anvisninger inden for undersøgelse og intervention. Motorisk usikre børn henvender sig primært til ergoterapeuter og fysioterapeuter, der arbejder inden for børneområdet. Studerende på disse uddannelser kan også have stor glæde af bogen. Det samme gælder børnelæger, afspændingspædagoger og pædagoger med interesse for børn med motoriske vanskeligheder.
Antologien Motorik og bevægelse i børns liv diskuterer, hvordan forskellige traditioner og definitioner kan bidrage til en helhedsorienteret forståelse af motorik og bevægelse med henblik på at fremme børns livskvalitet. Den bygger på pædagogiske, sociologiske, terapeutiske, psykologiske og kulturteoretiske teorier samt praktiske erfaringer fra daginstitutioner, skoler, idrætsforeninger og behandlingstilbud.Bogen henvender sig til alle, der arbejder fagligt med børns motorik og bevægelse og interesserer sig for, hvordan bevægelse kan bidrage til et rigere hverdagsliv for børn. Målet er at bygge bro mellem forskellige videnskabelige traditioner, forskellige professioner og frivillige der arbejder med børn, samt mellem teori og praksis.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.