Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Naturfagene i folkeskolen har hver deres fagidentitet, men ved at inddrage flerfaglige elementer i de enkelte fag og ved at sammentænke fagenes fælles berøringspunkter kan man opnå en synergieffekt i form af en styrkelse af fagene, af elevernes faglighed og en bedre udnyttelse af det timetal, fagene har til rådighed. Denne bog beskriver, hvorfor og hvordan denne sammentænkning konkret kan implementeres i naturfagsundervisningen. "Skolens naturfag" drejer sig helt grundlæggende om det samfund, der omgiver os alle. Derfor er målet med denne bog også at vise, hvordan naturfagsundervisningen kan gøres levende og være en forberedelse til arbejdslivet, fritidslivet og hjemmelivet, hvor naturfaglige begreber, processer og produkter spiller en stor rolle.Bogen indeholder forslag til tværfaglige undervisningsforløb med elevopgaver og begrundelser i Fælles Mål for naturfagene.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.