Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Håndbog for sprogvejledere belyser forskellige aspekter ved sprogvejlederfunktionen i forhold til børns sprogtilegnelse og samarbejdet med barnet, forældre og netværkspersoner. Den består af tre dele og introducerer både forsknings- og praksisbaseret viden.Første del: Vejledning og pædagogisk planlægning i forhold til børns sprog omhandler emnerne sprogindsatser, didaktik og læring, kollegial vejledning, forældreinvolvering mv.Anden del: Børns sprogtilegnelse favner emner lige fra sprogteori gennem tiden, forudsætninger for sprog, til tilegnelse af det danske sprog og af dansk som andetsprog.Tredje del: Dokumentation og evaluering af børns sprog og pædagogisk praksis omfatter metoder til udvikling, vurdering og registrering af børns sprog.Forfatterne er udvalgte fagpersoner med solid teoretisk viden og/eller praksiserfaring inden for hvert deres område.
Dette er en flergangsbog til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for børn i dagtilbud.TilgangAlle med følger det enkelte barn i et letlæst, cirkelformet skema fra 1-6 år og er en hjælp til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for børn i dagtilbud.Personalet kan ud fra en række udsagn følge, om barnet udvikler sig som ønsket, eller om der er områder, hvor barnet ikke udvikles alderssvarende.Materialet dækker seks udviklingsområder: sprog, socio-emotionel udvikling, leg, trivsel, hverdagsaktiviteter og sansning/motorik.Alle med består af observationsskemaer og en vejledning.IndholdVejledningen indeholder en introduktion til Alle med-materialet, den teoretiske baggrund, brug af cirkelskemaet, tiltag efter observationerne og en gennemgang af skemaets opbygning.DownloadsForældrebrevSe cirkelskema?Alle med? og ?Så ka? de lære det? artikel
Dette er en flergangsbog til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for børn i dagtilbud.TilgangAlle med følger det enkelte barn i et letlæst, cirkelformet skema fra 1-6 år og er en hjælp til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for børn i dagtilbud.Personalet kan ud fra en række udsagn følge, om barnet udvikler sig som ønsket, eller om der er områder, hvor barnet ikke udvikles alderssvarende.Materialet dækker seks udviklingsområder: sprog, socio-emotionel udvikling, leg, trivsel, hverdagsaktiviteter og sansning/motorik.Alle med består af observationsskemaer og en vejledning.IndholdVejledningen indeholder en introduktion til Alle med-materialet, den teoretiske baggrund, brug af cirkelskemaet, tiltag efter observationerne og en gennemgang af skemaets opbygning.DownloadsForældrebrevSe cirkelskemaALLE MED og Så ka' de lære det - Artikel
Dette er en flergangsbog om småbørns sprogudvikling, som henvender sig til pædagogisk personale i daginstitutioner.TilgangSprogudviklingen er afgørende for harmonien i et barns samlede udvikling. Både i småbørnsalderen og senere, når barnet begynder sin indlæring i skolen, spiller de sproglige færdigheder en central rolle.TRAS er udviklet ud fra et ønske om at give et let anvendeligt og effektivt redskab til professionelle voksne, som er med til at tage vare på sprogudviklingen hos børn. Materialet skaber et overblik over hvert enkelt barns udvikling og fremhæver det, der trænger til at blive styrket.TRAS består af observationsskemaer, en vejledning og en håndbog.IndholdTRAS-vejledningen er en hurtig indføring i TRAS-skemaet, som er en god idé at have foran sig, når man læser vejledningen. Det gør det lettere at udfylde skemaet, fordi der er opnået fortrolighed med dets opbygning.DownloadsLæs mere om TRAS
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.