Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvordan forbereder man sig på at være ansat i en uddannelsesstilling? Hvordan forbereder man sig på at være vejleder for en kollega i uddannelsesstilling? Hvordan skal pædagogikumforløbet tilrettelægges?Gymnasialt pædagogikum - en håndbog om god praksis giver det nødvendige overblik over pædagogikumforløbet. Bogen indeholder gode råd, planlægningsværktøjer, eksempler på undervisningsforløb og bud på, hvordan man får det bedste udbytte af at være ansat i en uddannelsesstilling.Forfatterne gennemgår bl.a. relationer og roller i pædagogikum, årshjulet i pædagogikum, god praksis i undervisningen, nyttige redskaber m.m.
Håndbogen giver elever og kursister nyttige råd på vejen fra elev til studerende. Den er rettet mod hf- og gymnasiereformernes øgede fokus på studiekompetence og skriftlighed og har som grundidé at studiekompetence ikke udvikles uden faglighed – og at faglighed ikke eksisterer uden studiekompetence. Håndbogen er også et oplagt fælles redskab for lærerteamet, både i de fælles introduktionsforløb, i AT og i værkstedstimer på hf – eller som det centrale punkt i et opsplittet enkeltfagsforløb. Bogen behandler bl.a. spørgsmålene:Hvordan lærer man at lære?Hvordan forbereder man sig?Hvordan formidler man til andre?Hvordan samarbejder man – i pararbejde, gruppearbejde, projektarbejde og i klassen?Hvordan lytter man?Hvordan er man aktiv?Hvad er forskellen på at beskrive, analysere, fortolke og vurdere?Hvordan kan man overføre viden fra fag til fag?Hvordan knækker man „videnskoden“?Hvordan gør man til eksamen?
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.