Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Jakob Zeuthen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Lars Ludvigsen & Jakob Zeuthen
    358,95 kr.

    Bogen er din indgang til at se mærker på en ny og mere forretningsorienteret måde. Den er også dit værktøj til at få overblik over mærkningsordninger, så du kan vurdere deres troværdighed og markedsværdi for din virksomhed. Bogen indeholder fem kapitler:1. Derfor virker mærker2. Forstå mærkerne med Butterfly-modellen3. Strategiske positioner4. Mærke-trends frem mod 20305. Kunsten at udvikle et nyt mærkeBogen er rigt illustreret og gennemgår tredjepartsmærkerne på det danske marked. Forfatterne er Jakob Zeuthen og Lars Ludvigsen. Jakob Zeuthen har arbejdet med mærker i over 20 år; med kriterie­udvikling, certificering og bestyrelsesarbejde. Faglig baggrund som biolog og ph.d. i klimaproblemer. Ar ansat som miljøpolitisk chef i Dansk Erhverv. Lars Ludvigsen har arbejdet med kommunikation i over 20 år; i de senere år med særlig interesse for bæredygtig kommunikation. Faglig baggrund som cand.mag. i litteratur, sprog og sprogrådgivning. Arbejder som rådgiver, skribent og forfatter.

  • af Lars Ludvigsen, Jakob Zeuthen, Kasper Nesager & mfl.
    197,95 kr.

    'OP PÅ MÆRKERNE - din guide til certificeret mærkning og venligaktivisme' er en lille praktisk bog, der henvender sig til alle forbrugere, som gerne vil finde vej i den såkaldte 'mærkejungle'.Certificeret mærkning er kunsten at overføre et dokumenteret budskab på en enkel, troværdig og symbolsk måde. Og bogen er guiden til alle de certificerede mærker, der findes i Danmark til forbrugere.Der er 38 gode og troværdige mærker, som du kan orientere dine indkøb efter. De certificerede mærker handler om miljø, klima, sundhed og sociale forhold. Nogle dækker et enkelt område, andre dækker flere.Alle mærker er blevet analyseret ved hjælp af Butterfly-modellen, så de lever op til minimumskravene. Kriterierne for analysemodellen bliver lagt helt åbent frem, så man kan se vurderingskriterierne og selv tjekke efter, både bogens mærker og eventuelt andre ordninger. Selv om de enkelte mærker opnår en forskellig score, er alle 38 troværdige og værd at bruge.Når du har læst guiden, vil du ikke længere opleve en jungle, men snarere en lille nysselig botanisk have med blot 38 medlemmer, hvilket er til at overskue.Bogen indeholder desuden overvejelser over, hvordan man som forbruger kan forholde sig, når en produkttype ikke kan købes med et certificeret mærke. For dem er der trods alt fortsat en del af. Det er det, der bliver kaldt 'venligaktivisme', og som er en konstruktiv måde at gå i dialog med virksomheder på.Bogen har fire forfattere: Lars Ludvigsen, Jakob Zeuthen, Kasper Neasager og Susanne Hacke. Og den tidligere klimaminister og EU-klimakommissær Connie Hedegaard har skrevet forord.

  • - - for Sustainable Business Development and Sustainable Corporate Communication
    af Lars Ludvigsen & Jakob Zeuthen
    187,95 kr.

    This handbook makes it easy to choose the best global certification and labelling schemes. The book is targeting companies wishing to document their efforts in the field of sustainable development and to avoid greenwashing.The certfication and labelling schemes have been selected according to a systematic method - The Butterfly Model - which has two wings: credibility and market value. Each scheme achieves a score based on 36 well-defined criteria. After reading the handbook it will be possible to assess all kinds of certification and labelling schemes and select the most suitable ones.The book will help the readers to distinguish between the credible labelling systems from the less credible on the market. The method of assessing individual certification schemes has been developed by the authors of the book: certifications and labelling experts Jakob Zeuthen and Lars Ludvigsen.The book has established a common international ‘grammar’ to understand the value of all kinds of certification and labelling schemes that support sustainable transition. In 2018, the model was applied to the 51 leading schemes on the Danish market and was published in a Danish book. Now, the model is published in a further developed English version focusing on brands with global coverage. As a further development, each of the schemes are also assessed against the seventeen SDGs developed by the UN.All 18 labelling schemes represent credible and recommendable schemes, although they achieve a different score. The schemes that do not meet the minimum criteria are not included in the book at all. Thus, the book can be considered a current Hall of Fame for global, sustainable certification and labelling schemes. The book is 100 pages.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.