Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Jens Christian Grøndahls DAGE SOM GRÆS består af seks fortællinger; man kunne også kalde dem små romaner, korte romaner, hver især er de så stofmættede, tætte, koncentrerede, at der er rigeligt til en hel roman. De handler alle seks om mennesker på flugt, fra krig, fra sult, fra fattigdom, fra grimme oplevelser. De fleste foregår i Danmark, men der er også afstikkere til bl.a. Italien, Tyskland og Østrig. Fortællinger om flygtninge før og nu, om tro og ensomhed, om at gribe ind i andres liv og om at finde friheden på uventede steder.
En vinterstorm nærmer sig, og alt i forfatteren Adam Huus’ liv er ved at kæntre, da han og Harriet kører fra København. Ingen af dem ved, hvor længe de skal være adskilt. Adam har ikke skrevet en bog i flere år, og han frygter, at det er forbi. Fortiden indhenter ham med uventet kraft, da hans voksne datter rammes af en uheldssvanger tilstand. Samtidig hvirvles han ind i #MeToo’s virale stormvejr. Inde fra stormen er en dramatisk fortælling om livets skrøbelighed, relationernes og det kunstneriske arbejdes sårbarhed, og hvordan den polariserende tidsånd trænger ind i intimsfæren.
Tit er jeg glad af Jens Christian Grøndahl er en ægteskabshistorie, en bog om kærlighed, om familier og familierelationer. Georg er lige død, og hans kone nummer to, Ellinor, står tilbage med hans to tvillingesønner af første ægteskab. Hvad gør man så? Historien er henvendt til drengenes døde mor, Anna. ”Tit er jeg glad” er en dramatisk bog om udfordrende familierelationer.
Egentlig er livet forbi. Først blev diagnosen stillet, derefter forlod konen ham. Men så står hun der en dag, Anna, hans ungdomskæreste, midt på stien i Fælledparken. Den frihedssøgende Anna, hende han elskede, inden det voksne liv begyndte. Hun er ligeglad med hans diagnose, til gengæld drager hun ham ind i sit eget livs drama; en ny tids fortælling om overgreb og bedrag."Fra i nat sover jeg på taget" er en ny roman af Jens Christian Grøndahl.
Med Europa er ikke et sted afslutter Jens Christian Grøndahl den trilogi, han påbegyndte i 2015 med Hjemme i Europa, der året efter blev efterfulgt af Europas ambassade. Med udgangspunkt i et citat af Georg Brandes handler bogen om modsætningen mellem at føle sig som dansker og som verdensborger.
Europas ambassade er et rejseessay, der gennem indtryk, møder og samtaler forsøger at tage bestik af, hvordan flygtningekrisen påvirker vores forventninger til fremtiden og vores selvforståelse som danskere og europæere. I februar 2016 rejste Jens Christian Grøndahl til Lampedusa for at opleve det lille fiskersamfund, hvor man som Europas yderste forpost har modtaget tusinder af bådflygtninge med åbne arme. Men kan de nordeuropæiske velfærdssamfund tage imod et uanet antal flygtninge uden at slå sprækker? Eller svigter vi åbenheden som grundværdi, hvis vi lader os lamme af frygt for de mange, der ser ”Europa” som et synonym for håb?
Jens Christian Grøndahl er barn af en kulturradikal tid, hvor frigørelsen fra religionens beslag på samvittigheden satte dagsordenen. Men i en moden alder begyndte han at tænke anderledes om kristendommen …Som dreng cyklede han alene til gudstjeneste. Siden gled han væk fra alt, hvad der hed kirke og tro. Ansporet af sine nærmeste har Jens Christian Grøndahl på kort tid bevæget sig fra afvisning over skepsis og tøven til igen at åbne sig for troen. Han fortæller her om at være formet af kristendommens historie og føle sig talt til af evangelierne, selv når de modsiger erfaringen og den moderne selvforståelse. Om ånd, afmagt og friheden ved at slippe kontrollen. Om fremmedes venlighed og om den svære udfordring, det er at tage imod og være den svage.
En fortælling om Jomfru Maria og Josef og deres rejse til Betlehem, der jo ender med, at Maria føder Jesus.
Grøndahls essay er et forsøg på dialog med de unge og med kunsten. Hvor hans generation blev defineret af Murens Fald og troen på den enkeltes frihed, er nutidens unge de første, der ikke forventer, at deres børns fremtid bliver bedre. Med afsæt i kunst, myter og litteratur reflekterer han over vores forhold til den levende verden og forsøget på at finde en mening med livet. Måske rummer vores udskældte civilisation også et sprog for håbet om en mere respektfuld tilgang til naturen?
I en alder af 56 må Irene Beckmann konstatere, at en fase af hendes liv er slut. Ved et middagsselskab meddeler hendes mand hende, deres to voksne børn, svigerdatteren og børnebørnene, at han har mødt en anden og agter at forlade hende. Det kommer egentlig ikke bag på hende; ægteskabet har længe været en formssag. Men det medfører unægteligt, at hendes liv tager en drejning, og hendes første reaktion er at tage bilen og køre sin vej. I en dagbog, som hun har fået af sin mor, læser hun om omstændigheder i hendes og moderens liv, hun aldrig har kendt til, og hun drager af sted på en tur ned gennem Europa på jagt efter sit ophav.Lydbogen er indlæst af Agnete Wahl i 2003Anmelderne skrev:"En af de mest illusionsløse og usentimentale romaner, den nyere danske litteratur har præsteret." JyllandsPosten"Det er blændende godt skrevet med skarp intelligens, psykologisk indsigt og skønhed." Kristeligt Dagblad
Som dreng cyklede han alene til gudstjeneste. Siden gled han væk fra alt, hvad der hed kirke og tro. Ansporet af sine nærmeste har Jens Christian Grøndahl på kort tid bevæget sig fra afvisning over skepsis og tøven til igen at åbne sig for troen. Han fortæller her om at være formet af kristendommens historie og føle sig talt til af evangelierne, selv når de modsiger erfaringen og den moderne selvforståelse. Om ånd, afmagt og friheden ved at slippe kontrollen. Om fremmedes venlighed og om den svære udfordring, det er at tage imod og være den svage."Kristendommen ifølge ..." er en serie af bøger, der åbner troens univers. En række kunstnere, kendinge og kulturpersonligheder giver deres bud på, hvordan troen og det kristne budskab har formet deres tilværelse. De sætter ord på den erfarede og levede tro, kampene og forsoningen.Jens Christian Grøndahl (f. 1959) er forfatter og har et omfattende forfatterskab bag sig. Hans romaner og essays er udkommet verden over, og han har modtaget adskillige litterære priser i Danmark og udlandet. Senest er udkommet "Dage som græs" (2020). Han er siden november 2020 formand for menighedsrådet for Garnisons Sogn i København.
En ukendt frihed er bogen til den frankofile og til de mange læsere, der holder af Jens Christian Grøndahls atmosfæreskabende sprog, af Jan Sivertsens kraftfulde farver og af smukt boghåndværk – alt sammen underspillet og bjergtagende på samme tid. En ukendt frihed er nok det tætteste, vi kommer en poetik fra Grøndahls hånd.I tre tekster udforsker Jens Christian Grøndahl den inspiration, han gennem årene har fundet i fransk litteratur, kunst, film og musik. Genrerne er forskellige og spænder fra essay over novelle til en blanding af fortælling og prosadigt. Undervejs reflekterer forfatteren over forholdet mellem blikket og verden, manden og kvinden, kunsten og håbet. Fra Claude Monets åkander over Marcel Proust og avantgardeinstruktøren Alain Resnais til Henri Matisses portræt af en pige ved havet og Olivier Messiaens hjerteskærende kvartet skrevet i en tysk krigsfangelejr.Bogen er illustreret med 21 akvareller af Jan Sivertsen, der i en menneskealder har boet og arbejdet i Paris, dybt præget af det franske maleris ånd og farve.
Det var mødet med en helt specielt inspirerende tysklærer, der vakte hans interesse for kunst og litteratur. Hun præsenterede ham for en verden, der pegede ud over det miljø, hvor han var vokset op. I den fandt han nye værdier og idealer. Selv om han aldrig blev færdig med sin universitetsuddannelse, var han mønsterbryder, og han har altid følt, at han som skolelærer kunne være med til at trække verden i den rigtige retning.En dag får han en ny elev i klassen. Stanko er flygtet fra Eksjugoslavien med sin mor, den gådefulde Ivana, men det viser sig, at krigen ikke er det eneste, de er på flugt fra.Senere i livet går han alene rundt i Rom og ser tilbage på sit livs relationer, på længsel, skyld og den sjældne følelse af dyb kontakt. Da et uventet møde igen lokker ham ud af sin selvvalgte ensomhed, kaster liv og kunst et nyt lys på hinanden.JERNPORTEN - ny roman af Jens Christian Grøndahl.
"Night Mail" er otte essays fra halvfemsernes Europa splittet mellem globalisering og nationalisme. Otte forsøg på at genoptage den tabte tråd mellem personlig erfaring og fælles historie.Fra Besættelsens uforløste arv til de demonstrerende studenter i Beograds gader. Fra Oplysningstidens tro på individets frihed til følelsen af vægtløshed i nutidens flydende verden.Om de intellektuelles ansvar og litteraturens muligheder. Om afmagt og håb. Om dilemmaet mellem den personlige og den kulturelle identitet. Om det fremmede som en udfordring til den enkelte og til demokratiet.
En mandlig forfatter er søgt til et fremmed sted for at skrive på afstand af hverdagen. I lufthavnen møder han tilfældigt en kvinde, hvis historie han gradvis vikles ind i. Dagene går, og deres gang skiller ham fra hans kone og barn derhjemme, efterhånden som også ordene og virkeligheden mister deres oprindelige sammenhæng."Dagene skilles" tilhører forfatterskabets tidlige bøger og blev første gang udgivet i 1992."Når han færdedes gennem en fremmed by, huskede han igen sin tidlige barndoms anfald af uforklarlig rædsel eller glæde ved synet af skyggerne på en mur, aftenhimlens farve mellem husene, lyden af knirkende hjul eller fuglevingers knitren og klapren gennem luften."- Uddrag fra romanen
En varm nat om sommeren i København. Fire personer, der strejfer hinanden. Fire historier, der væver sig ind i hinanden og ud igen i et mønster af erindring og længsel.Der er Fanny, tidligere balletdanserinde, og hendes mand, fotografen Ernst, alene med hinanden og en fortid fuld af tvetydige og truende billeder.Der er Simone, alene med sit lille barn og det bånd, hendes bortrejste mand, radiotelegrafisten Bruno, har sendt hende fra Djakarta.Og der er den unge vægter Thomas, der kigger i smug ind ad byens vinduer, alene med sig selv.En papirflyver, en stump af en silkekimono, en gammel rulle film, et forkert telefonnummer og to rejsende til hest spiller også afgørende roller i handlingen."Hans sætninger virker som lakeret med højglans, men efter endt læsning opdager man, at højglansen kom fra de små bitte glasskår, der river fingrene op på den, der vover at mærke efter."- Carsten Jensen, Politiken"Jens Christian Grøndahls anden roman, "Syd for floden" (...) forandrede mit liv i de formative år, fordi den er så topsanselig og veliscenesat, så det er som selv at være med i en film."- Kunstner Martin Bigum om uretfærdigt oversete bøger i Kristeligt Dagblad
En aften bliver den 32-årige Lucca Montale bragt ind på hospitalet i en provinsby syd for København efter en bilulykke. Ved indlæggelsen konstaterer lægerne, at hun har mistet synet. Lægen Robert har ansvaret for Luccas behandling. Siden sin skilsmisse har han boet alene i den lille by i en tilstand af følelsesmæssig lammelse og resignation, kun afbrudt af datteren Leas weekendbesøg. Robert og Lucca fortæller hinanden deres historier, og langsomt opstår en ny fælles historie, der giver plads til det håb, de begge har mistet.Jens Christian Grøndahl fik De Gyldne Laurbær for denne intense kærlighedshistorie, som samtidig blev hans første store læsersucces."Lucca er en pragtfuldd og stor kærlighedshistorie om mennesker i opbrud ... en kærlighedshistorie for voksne mennesker."- Holger Ruppert, B.T."Hvor er det dog en bevægende og fremragende roman!"- Erik Svendsen, Jyllands-Posten"Med suveræn beherskelse forvandles trivielle skilsmisser og banale sidespring til en vedkommende og tankevækkende samtidsroman."- Lars Handesten, Berlingske Tidende"Ikke ét eneste sted har forfatteren sat en finger forkert i denne Beethovenske klaversonate af en bog, og intetsteds synes han dog at have gjort sig sin opgave let. Hensynsfuldt og forsigtigt er der gjort rede for alt, teksten virker, som om den fuldt ud har realiseret potentialet i den oprindelige idé."- Dagbladet Information
En roman om længslen efter frihed og om alle de familiebånd, der på godt og ondt binder os sammen.Da den 48-årige arkitekt Ingrid Dreyer får besked om hendes søn er fængslet for et groft overfald, sætter det en lang række tanker i gang om hendes forhold til sønnen, om en hendes valg i livet og om hendes egen opvækst."Eminent stemningskunst fra Grøndahl. Jens Christian Grøndahls nye roman er fuld af knivskarpe, urovækkende iagttagelser af moderne familieliv."- Politiken"Det er en mesterlig roman. Fantastisk velskrevet, vedkommende og ætsende aktuel for alle os, der engang var og i dag har børn."- Jens Andersen, Berlingske Tidende"... en begavet analyse af de brudte familier og det splittede samfunds problemer."- Klaus Rothstein, Weekendavisen"Portrætterne af Ingrid, Berthe og Ada er nænsomme, nuancerede og troværdige. Sproget er smukt, og hvert et ord er ren nydelse at læse. Det er en fornøjelse på det varmeste at anbefale denne fantastiske roman."- Litteratursiden
I femten essays om kunst og litteratur indkredser Jens Christian Grøndahl forbindelsen mellem liv og værk, tradition og samtid.Det bliver bl.a. til refleksioner om rock, Proust og Odysseus, om Wim Wenders, Herman Bang og Jørgen Leth. I ét essay gives fx en skarp analyse af det fantastiske ved Herman Bangs forfatterskab, mens et andet omhandler det særlige ved Jørgen Leths kunstneriske udtryk, og et tredje beskriver forfattergerningen:»At skrive er altid en slags oversættelse, ikke fra ét sprog til et andet, men fra bevidsthedens enrum til sprogets fælles rum. Først i sprogets fællesskab erfarer jeg min oprindelige ensomhed. Ordene belyser tærsklen mellem mig og de andre, samtidig med at jeg overskrider den.«Til sidst er forfatteren i Australien, hvor han endnu en gang oplever litteraturens evne til at transformere den menneskelige erfaring hen over alle grænser.*****- Berlingske*****- NordjyskeF. 1959. Debut 1985. Hans romaner er udkommet i over 30 lande og er på bestsellerlister verden over. Har modtaget mange litterære priser i ind- og udland. Har udgivet 17 romaner, en selvbiografi, essays m.m.
Den 36-årige Barbara lever sammen med en ældre fotograf, der har gjort det til en livsform altid at være på vej ud i verden.På hver deres måde har Marcus og adoptivbarnet Barbara vendt ryggen til fortiden og indrettet sig med altings flygtighed. For dem er ’hjem’ mere en følelse end et sted, men en dag bliver hun brat og mod sin vilje indhentet af aldersforskellen mellem dem.Undervejs mod livets midte prøver Barbara at genfinde balancen i et tomrum, hvor friheden bliver meningsløs, og kærligheden først gør sig gældende, da det næsten er for sent.FØR VI SIGER FARVEL er en roman om kærlighed på trods – om to mennesker, der elsker hinanden trods deres store aldersforskel, og som kæmper med splittelsen mellem tryghedsbehov og hvileløshed. Det er en uafrystelig historie om skismaet mellem livslang kærlighed og hastige affærer – og om at turde give slip og give sig hen."Find lommetørklæderne frem! Ny stærk kærlighedshistorie fra Jens Christian Grøndahl om rodløshed og om at blive forladt." - Litteratursiden******- Dagbladenes bureauJens Christian Grøndahl (f. 1959) har et stort internationalt forfatterskab bag sig og er modtageraf adskillige litterære priser og hædersbevisninger i ind- og udland. Hans romaner er udkommet i over 30 lande og optræder på kritiker- ogbestsellerlister verden over. "Før vi siger farvel" er hans 18. roman.
Hovedpersonen er Ingrid Dreyer, arkitekt, midaldrende, fraskilt, med en halvvoksen søn og et udmærket, velfungerende forhold til en gift mand. Under en forretningsrejse til Stockholm bliver hun ringet op hjemmefra: Hendes søn er blevet arresteret efter et ualmindelig groft overfald på en indvandrer. Hun rejser hjem i huj og hast, ender med at måtte tage toget til København og har på den tur god tid og rigelig lejlighed til at forsøge at skaffe sig overblik over sit liv og den situation, hun står i lige nu. Det bliver en tankerejse gennem tre generationer, tre generationer af kvinder, fra mormoren, der vokser op i Jylland og i Skagen får forbindelse med det københavnske miljø og derigennem får mulighed for at gøre sig gældende som forfatter. Der er moderen, der er journalist og altid har interesseret sig væsentligt mere for sin karriere end for sin datter, som i lange perioder er gået for lud og koldt vand. Og så er der denne datter, altså Ingrid, der har fået en god og solid karriere som arkitekt, men nu må se i øjnene, at det ikke er alting, hun har tjek på i samme omfang, som hun troede. Det gælder sønnen, og det gælder elskeren. Og også på arbejdet sker der ting, som kommer bag på hende. Indlæst af forfatteren. ***** "Jens Christian Grøndahl har skrevet en stor og bevægende slægtsroman, der stiller isnende skarpt på moderrollen og udfordrer kvindens naturlige ret til at opdrage sine børn." Jens Andersen, Berlingske Tidende
Lisa er 56 år og partner i en stor advokatvirksomhed. Hun er lykkeligt gift for anden gang med Bror, der har været en kærlig og nærværende papfar for hendes datter Christel.Forholdet mellem mor og datter er tynget af skuffelse og skyldfølelse, og efter at Christel har fået en lille søn, vælger Lisa at stå af ræset for endelig at koncentrere sig om sine nære relationer.Men er det muligt at skifte bane så sent i livet? Hvad er der sket med kærligheden i løbet af de år, hvor hun var optaget af noget andet?Noget tabt i mørket er en intens fortælling om at stå mellem håbet og det, der var engang. Eller kunne have været.
En aften bliver den 32-årige Lucca Montale bragt ind på hospitalet i en provinsby syd for København efter en bilulykke. Ved indlæggelsen konstaterer lægerne, at hun har mistet synet. Lægen Robert har ansvaret for Luccas behandling. Siden sin skilsmisse har han boet alene i den lille by i en tilstand af følelsesmæssig lammelse og resignation, kun afbrudt af datteren Leas weekendbesøg. Robert og Lucca fortæller hinanden deres historier, og langsomt opstår en ny fælles historie, der giver plads til det håb, de begge har mistet.Jens Christian Grøndahl fik De Gyldne Laurbær for denne intense kærlighedshistorie, som samtidig blev hans første store læsersucces."Lucca er en pragtfuldd og stor kærlighedshistorie om mennesker i opbrud ... en kærlighedshistorie for voksne mennesker."- Holger Ruppert, B.T."Hvor er det dog en bevægende og fremragende roman!"- Erik Svendsen, Jyllands-Posten"Med suveræn beherskelse forvandles trivielle skilsmisser og banale sidespring til en vedkommende og tankevækkende samtidsroman."- Lars Handesten, Berlingske Tidende"Ikke ét eneste sted har forfatteren sat en finger forkert i denne Beethovenske klaversonate af en bog, og intetsteds synes han dog at have gjort sig sin opgave let. Hensynsfuldt og forsigtigt er der gjort rede for alt, teksten virker, som om den fuldt ud har realiseret potentialet i den oprindelige idé."- Dagbladet Information
Livet ændrer sig voldsomt for en midaldrende kunstkritiker, da hans hustru pludselig forlader ham. Hun har forladt ham uden at sige et ord. Mens han leder efter hende, ser han også tilbage. Hvad gik galt? - og hvornår? Han tænker på deres ægteskab, på sit forhold til kunst og til kvinder og på eksotiske og erotiske møder i København, New York, Paris og Lissabon. Han tænker på, om han nogensinde rigtigt har set sin kone og forstået hende - og om han egentlig ønsker hende tilbage."Tavshed i oktober" blev udvalgt til "Books of the Year 2001" af American Library Association og var på bestsellerlisten i bl.a. Washington Post og hollandske NRC Handelsblad."Stor sproglig præcision og psykologisk skarphed."- Der Spiegel"Grøndahls prosa er elektrisk ladet, plottet gribende og bevægende. "Tavshed i oktober" er en vinder hele vejen igennem."- The Times"Grøndahl har forvandlet en hel generations sindsstemning til litteratur."- Neue Zürcher Zeitung"Fanger livets essens."- Le Monde
En sommer under besættelsen mødes tre menneskers livsbane tilfældigt: En 16-årig ung pige på sommerophold ved Vesterhavet, en nedstyrtet engelsk pilot og en dreng, der senere bliver til bogens fortæller. "En kun små 100-siders roman - men med langtidsvirkning."- Litteratursiden"Stilsikkert og smukt"- Erik Skyum-Nielsen, Information"'Den nydes i ét drag, mens tankerne bølger."- John Chr. Jørgensen, Ekstra Bladet "Grøndahl skriver enkelt og usentimentalt om følelser og indre verdener i denne lille fortælling, der får selv Tjekhov til at virke overlæsset.- The Guardian
Da den 48-årige arkitekt Ingrid Dreyer får besked om, at hendes søn er fængslet for et groft overfald, sætter det en lang række tanker i gang om hendes forhold til sønnen, om hendes valg i livet og om hendes egen opvækst. 'Fire dage i marts' er et rammende kvindeportræt, hvor Jens Christian Grøndahl stiller skarpt på de mønstre, som kendetegner forholdet mellem tre generationer af kvinder. Det er en roman om længslen efter frihed og om alle de familiebånd, der på godt og ondt binder os sammen."Eminent stemningskunst fra Grøndahl. Jens Christian Grøndahls nye roman er fuld af knivskarpe, urovækkende iagttagelser af moderne familieliv."- Politiken"Det er en mesterlig roman. Fantastisk velskrevet, vedkommende og ætsende aktuel for alle os, der engang var og i dag har børn."- Jens Andersen, Berlingske Tidende"... en begavet analyse af de brudte familier og det splittede samfunds problemer."- Klaus Rothstein, Weekendavisen"Portrætterne af Ingrid, Berthe og Ada er nænsomme, nuancerede og troværdige. Sproget er smukt, og hvert et ord er ren nydelse at læse. Det er en fornøjelse på det varmeste at anbefale denne fantastiske roman."- Litteratursiden
Wry and mellow yet infused with subdued emotion, this deeply moving novel, from one of Europe's leading contemporary novelists, invites us to question the assumptions we harbour concerning identity and love.
Her kommer årets samtalebog. I et sprudlende møde mellem to temperamenter tager vennerne Jørgen Leth og Jens Christian Grøndahl livtag med kunsten og verden!Det er ligesom et digt henvender sig til alle dem, der har fulgt den folkekære avantgardist Jørgen Leth som kulturformidlende cykelsportskommentator, evigt nyskabende filminstruktør eller hudløst ærlig digter. Og bogen er et must for alle dem, der holder af Jens Christian Grøndahls psykologisk indfølende forfatterskab, hvad enten det er romaner som Lucca og Fire dage i marts eller hans indsigtsfulde essays om Europas fælles værdier og udfordringer. Jørgen Leth var allerede i gang med sit kunstneriske projekt, da Jens Christian Grøndahl blev født. De mødte hinanden et par og tyve år senere, da Grøndahl blev optaget på Den Danske Filmskole. Siden har deres venskab formet sig som en fortsat udveksling af syn og erfaringer båret af gensidig sympati. For et par år siden gav de to venner sig til at optage deres samtaler. Resultatet er blevet et sprudlende møde mellem to temperamenter, men også en bog, hvor de to venner og kolleger hver især viser sig fra nye og for nogle måske overraskende sider. Begavet og fordomsfrit forholder de sig til både aktuelle og evige spørgsmål. Fra kultursammenstød, velfærdsstat og ytringsfrihed til verden uden for Danmark. Hele vejen rundt om livet som skabende kunstnere med lidenskab, tvivl og evnen til at længes. Det er ligesom et digt er redigeret af Anne Vibeke Vad, der holder de to venner på sporet og supplerer samtalen undervejs Der bliver ikke lagt fingre imellem. Den spontane form giver vid, liv og ilterhed. Der er strøm på og masser af kloge betragtninger, stof til eftertanke, provokation og inspiration til videre samtale.
After 18 years of marriage Astrid, the wife of the novel's narrator, has left home. Her departure leaves her art-historian husband feeling loss and loneliness that force him to reassess his life: not only his relationship with Astrid, but with their children, friends, his previous lovers, his work and perhaps most significantly himself.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.