Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Fysik/kemididaktik. Læring og undervisning handler om de refleksioner, fysik/kemilæreren gør sig om undervisning og læring i sit fag. Bogen gennemgår fysik/kemiundervisningens hvad, hvorfor og hvordan: Hvad belyser fagets natur, udvikling, indhold, metode og forholdet mellem videnskabsfag og skolefag. Hvorfor handler især om de begrundelser, hvormed man kan legitimere faget og dets rolle i skolen. Det handler også om strømninger og synspunkter, der har præget udviklingen af skolen og faget samt den helt aktuelle debat. Hvordan handler om tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af undervisning med sigte på optimal læring for den enkelte elev.Fysik/kemididaktik. Læring og undervisning formidler fagdidaktik til lærerstuderende i undervisningsfaget fysik/kemi og til en bredere kreds af naturfagslærere i grundskolen. Bogen bygger på anerkendt viden og forskning og er skrevet af et kollegium af fagfolk, som foruden specialviden er tæt på praksis i grundskolen, i læreruddannelsen og i lærernes efter- og videreuddannelse.Bogen er forsynet med studiespørgsmål med henblik på refleksion og fordybelse og på Ekstramateriale | Fysik/kemididaktik (hansreitzel.dk) ligger ekstramateriale om bl.a. evaluering og sikkerhed i fysik/kemiundervisningen.
Find elevaktiviteterne under "ekstramaterialer" nedenforOvergangen fra natur/teknologi til de naturfaglige fag fysik/kemi, biologi og geografi har ofte været svær. Nu er der hele tre naturfag at arbejde med, og alle fagene har et forskelligt indhold og en række forskellige arbejdsformer.Derudover skal man i 7.-9. klasse også arbejde fællesfagligt dvs. der et forpligtigende samarbejde mellem fysik/kemi, biologi og geografi. Overgange i naturfag forsøger at hjælpe eleven (og læreren) godt igennem denne proces. Her er en række faglige og fællesfaglige tekster. Derudover er der en række forklaringer, der guider eleven til teksterne. Ikke en faglig guidning - men en forklaring om indholdet og de nye fag.Til sidst i bogen er der en kortere lærervejledning og tre korte spot på evaluering, procesmodeller og overleveringen til udskolingslærerne.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.