Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Jens Madsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Niels Mølgaard, Jesper Boding, Søren Pjengaard, mfl.
    268,95 kr.

    Denne håndbog hjælper dig med at få styr på de krav og forventninger, der er til læreruddannelsens bachelorprojekt. Kravene kan sammenfattes i fire punkter: Du magter at undersøge, vurdere og kritisk-konstruktivt reflektere over en empirisk problemstilling i skolens praksis. Du kan analysere den valgte problemstilling gennem brug af bevidste metode- og teorivalg. Du kan formidle dine undersøgelsesfund i et klart og velformuleret sprog med aktiv brug af professionsfaglig terminologi. Du kan formulere ideer og konkrete handleforslag, der kan forbedre og forandre den praksis, du har valgt at analysere.Bachelorprojektet i læreruddannelsen guider dig gennem processen med at udforme et bachelorprojekt, der indfrier disse fire krav.Bogens disposition følger den klassiske struktur for et sammenhængende bachelorprojekt. Bogen gennemgår alt fra det indledende emnevalg og formuleringen af problemet over valg af undersøgelsesmetode og teori og analyse af data til projektets afsluttende konklusion og perspektivering. Undervejs bliver der også diskuteret og demonstreret helt andre måder at strukturere og disponere sit bachelorprojekt på. Og forfatterne opfordrer dig til at argumentere for dine valg og gå nye veje, hvis dit projekt lægger op til det.Håndbogen henvender sig til lærerstuderende og er skrevet af den nationale faggruppe for bachelorprojektet i læreruddannelsen i Danmark.Bogen er fagfællebedømt. Bedømmelsen betyder, at der fra en af forlaget uafhængig fagfælle på minimum ph.d.-niveau er foretaget en skriftlig vurdering, som godtgør denne bogs videnskabelige kvalitet og originale bidrag.

  • af Lise Overgaard Nielsen & Jens Madsen
    232,95 kr.

    Undervisningen i skriftlig fremstilling i grundskolen skal udvikle alle elevers evne til at begå sig i vores demokratiske skriftsprogssamfund. Eleverne skal uddannes til at kunne håndtere mangfoldige skrivesituationer både i og uden for skolen, i fritiden og i fremtiden. Situeret fremstilling bryder med traditionel skrivedidaktik ved at påstå at fremstillingskompetence ikke læres gennem fokusering på ”skolske” aktiviteter eller isolerede mål og færdigheder som fx stavning eller abstrakte tekstnormer. Gennem en orientering imod så vidt muligt autentiske skrivesituationer fremmes elevens literacy og forståelse for den kompleksitet som kommunikation ofte er forbundet med. Bogens første del er en teoretisk diskussion af skrivedidaktikken og en uddybning af hvordan situeret fremstilling sammentænker situeret læring og teori om skriftlig fremstilling og literacy.I bogens anden del kommer læseren helt tæt på planlægning, udførelse og evaluering af et situeret fremstillingsforløb.Bogens sidste del er en ”værktøjskasse” af metoder og nyttig baggrundsviden til dansklæreren. Situeret fremstilling er et bud på en sammenhængende, tidssvarende skrivedidaktik der tager udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål, kompetencemålene i læreruddannelsen og modulprøven i undervisningsfaget dansk. Bogen er dermed en grundbog til lærerstuderende med undervisningsfaget dansk på alle klassetrin. Bogen kan også læses af dansklærere i grundskolen og af gymnasielærere.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.