Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Mindsetbaseret undervisning udfordrer udsagn som ”matematik er bare ikke mig” og gør op med myten om det naturlige talent. Måden, man tænker om sig selv og sine evner på, har betydning for, hvor godt man klarer sig i sin uddannelse, på arbejdspladsen, i sport og i familielivet. Mindset-teori bygger på en forståelse af, at man enten har et overvejende fastlåst eller et udviklende mindset, hvor man hhv. anser sine evner for givne eller rodfæstede, eller som noget der udvikles over tid og derfor i høj grad kan påvirkes. Det er en central pointe i bogen, at arbejdet med at udvikle elevers mindset bør knyttes tæt til læringsmiljøet og relationen mellem elever og underviser. Bogen indeholder en række konkrete og umiddelbart anvendelige forslag til, hvordan undervisere og elever kan arbejde med udvikling af et udviklende mindset i klasselokalet. Den tager fat i temaer som klasserummet som risikofrit miljø, fejl og feedback. I bogen møder man elevtyper som ”den flittige pige”, ”højdespringeren” og ”det dovne talent” og får gennem mindset-teori flere bud på, hvad man som underviser kan gøre for at hjælpe forskellige elevtyper til bedre at forløse deres potentiale. Mindsetbaseret undervisning henvender sig til alle, der har med undervisning at gøre, hvad enten det er folkeskolen, gymnasieskolen, erhvervsskoler, universiteter eller lignende, såvel som til interesserede forældre. Om forfatterne: Allan Andreasen Kortnum, cand.mag. i historie og geografik. Rektor på Århus Akademi og var før det uddannelsesleder på Viborg Gymnasium og HF. Jeppe Agger Nielsen, lektor og ph.d. ved Institut for Statskundskab, Aalborg Universitet. Peter Arnborg Videsen, lektor i fysik og matematik og projektkoordinator på Viborg Gymnasium og HF.
Det nære sundhedsvæsen — perspektiver på samfundsudvikling og møder mellem mennesker kaster et analytisk, reflekterende lys over en voksende del af sundhedsvæsenet.Bogen falder i to dele. Den første del omhandler de historiske og samfundsmæssige rammer, som det nære sundhedsvæsen fungerer indenfor. Anden del sætter fokus på møder mellem professionelle og mennesker, som modtager hjælp og støtte i forskellige former i denne del af sundhedsvæsenet, herunder børn og unge, psykisk sårbare, kronisk syge og ældre.Bogen indeholder 22 kalejdoskopiske kapitler med nedslag på det nære sundhedsvæsen, og alle kapitler er skrevet af skandinaviske eksperter inden for de pågældende temaer.Bogen søger at favne det nære sundhedsvæsen bredt, hvor de enkelte kapitler samtidigt graver sig dybt ned i de forskellige temaer i forsøget på at løfte nye forståelser frem.Bogen henvender sig til et bredt spekter af professionelle såsom sygeplejersker, sundhedsplejersker, fysioterapeuter, ergoterapeuter, socialpædagoger, socialrådgivere samt til studerende og undervisere på bachelor- og diplomniveau i sundhedsfaglige og socialpædagogiske uddannelser og til andre med særlig interesse for sundhedsvæsenet.
Ledere, som bringer et udviklende mindset i spil, frigør et større potentiale i organisationen. De udvikler stærkere talenter og skaber et engageret, trygt og robust arbejdsmiljø, som er baseret på samarbejde, feedback og læring. MINDSETBASERET LEDELSE handler om at skabe resultater med udgangspunkt i principperne bag personligt mindset og psykologisk tryghed. I mindsetbaseret ledelse ser man fejl og kritisk feedback som læringsmuligheder, og den er dermed et bidrag til opgøret med nulfejlskultur og uproduktiv, intern konkurrence. MINDSETBASERET LEDELSE præsenterer på en tilgængelig måde de væsentligste resultater fra mindsetforskningen og diskuterer, hvad det udviklende mindset koblet med psykologisk tryghed kan betyde for virksomheder og ledere – herunder hvilke faldgruber man skal være opmærksom på. • En omfattende og gennemgående case illustrerer, hvordan en global virksomhed arbejder med at forankre sin nye kultur i et udviklende mindset. • Eksempler og øvelser sætter fokus på de områder og processer i organisationen, hvor mindsetbaseret ledelse kan gøre en væsentlig forskel, uden at virksomhedens mål tabes af syne. • Bogen samler teori og empiri og giver inspiration, refleksion og praksisråd til dig, som vil i gang med mindsetbaseret ledelse. Bogen henvender sig til ledere og HR-medarbejdere på alle niveauer i både private og offentlige virksomheder. Den vil desuden inspirere lederrådgivere, ledercoaches samt interne og eksterne konsulenter. Ledelsesuddannelser, som ønsker at introducere mindsetbaseret ledelse, kan med fordel knytte bogen til pensum.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.