Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Jesper Boding

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Gorm B. Andersen & Jesper Boding
    207,95 kr.

    Professionsbacheloropgaven i læreruddannelsen er en vejledning til lærerstuderende om den afsluttende opgave i læreruddannelsen. Bogen præsenterer en samlet fremstilling af de problemstillinger, spørgsmål, muligheder og svar, man som studerende oplever, når man skal skrive sin professionsbacheloropgave.Der fokuseres på den empiriske dimension i opgaven, som kædes sammen med teorien i analysen for at bevidstgøre den studerende om mulighederne ved konstant at undersøge og analysere egen og andres praksis for at udvikle sin professionalitet. Den studerende skriver for professionen, hvor begreber fra fagene og de pædagogiske fag integreres og aktiveres gennem anvendelse inden for den kontekst, der anlægges i problemformuleringen.Bogen leder den lærerstuderende gennem overvejelserne før opgaveskrivningen, de centrale elementer og afsnit i bacheloropgaven og afslutter med en gennemgang af de formaliakrav, der er til skriftlige opgaver, samt anbefalinger i ft. effektiv brug af vejledere. Alt sammen med henblik på at skrive den gode, læseværdige og relevante opgave!

  • af Niels Mølgaard, Jesper Boding, Søren Pjengaard, mfl.
    268,95 kr.

    Denne håndbog hjælper dig med at få styr på de krav og forventninger, der er til læreruddannelsens bachelorprojekt. Kravene kan sammenfattes i fire punkter: Du magter at undersøge, vurdere og kritisk-konstruktivt reflektere over en empirisk problemstilling i skolens praksis. Du kan analysere den valgte problemstilling gennem brug af bevidste metode- og teorivalg. Du kan formidle dine undersøgelsesfund i et klart og velformuleret sprog med aktiv brug af professionsfaglig terminologi. Du kan formulere ideer og konkrete handleforslag, der kan forbedre og forandre den praksis, du har valgt at analysere.Bachelorprojektet i læreruddannelsen guider dig gennem processen med at udforme et bachelorprojekt, der indfrier disse fire krav.Bogens disposition følger den klassiske struktur for et sammenhængende bachelorprojekt. Bogen gennemgår alt fra det indledende emnevalg og formuleringen af problemet over valg af undersøgelsesmetode og teori og analyse af data til projektets afsluttende konklusion og perspektivering. Undervejs bliver der også diskuteret og demonstreret helt andre måder at strukturere og disponere sit bachelorprojekt på. Og forfatterne opfordrer dig til at argumentere for dine valg og gå nye veje, hvis dit projekt lægger op til det.Håndbogen henvender sig til lærerstuderende og er skrevet af den nationale faggruppe for bachelorprojektet i læreruddannelsen i Danmark.Bogen er fagfællebedømt. Bedømmelsen betyder, at der fra en af forlaget uafhængig fagfælle på minimum ph.d.-niveau er foretaget en skriftlig vurdering, som godtgør denne bogs videnskabelige kvalitet og originale bidrag.

  • af Lotte Bøgh Andersen, Lene Tanggaard, Dorte Ågård, mfl.
    152,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Hvad gør en skoleledelse for at udvikle elevers motivation og læreresrelationskompetence?Af Dorte ÅgårdLærernes relationskompetence har betydning for elevernes motivation for skolearbejdet. Artiklen præsenterer den nyeste forskningsbaserede viden på området, herunder forskning om lærer-elev-relationens betydning. Desuden giver den et bud på, hvad skoleledelser konkret kan gøre for at øge elevmotivation gennem et bevidst arbejde med lærerudvikling med fokus på relationskompetence.Synlig læring er synlig succesAf Jesper BodingLæringsmålstyret undervisning skaber grundlaget for, at eleven løbende oplever at have lært noget nyt. Når læringen synliggøres for eleven, styrkes deres oplevelse af self-efficacy, som kort fortalt er elevens tro på egne evner. Artiklen beskriver en måde at arbejde med læringsmålstyret didaktik, hvorskoleledelsen løbende følger op for netop at sikre, at elevernes læring synliggøres, og deres motivation for læring gennem troen på egne evner derved styrkes.Skoleledere kan understøtte lærernes motivationAf Lotte Bøgh Andersen, Stefan Boye og Ronni LaursenMed udgangspunkt i arbejdstidsregler og folkeskolereform ser denne artikel nærmere på lærernes motivation. Artiklen bygger på en analyse af styring i folkeskolen og sætter særligt fokus på motivation blandt lærere før og efter arbejdstidsregler og folkeskolereformen. Derudover undersøger artiklen, hvadskolelederne kan gøre for, at lærerne opfatter denne styring som understøttende og derved forbliver motiverede.Klumme: Kreativitet og motivation – det bliver ikke mere hot! Not?Af Lene Tanggaard

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.