Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen henvender sig til engelsk A-niveau med en solid og inspirerende gennemgang af Shakespeares tragedie Romeo and Juliet. De 280 sider indeholder hele skuespillet, udførlig glossering, solid baggrundsviden om Shakespeares samtid, sprog og virkemidler og en guldgrube af analytiske, mundtlige og kreative opgaver. Derudover er der også perspektivtekster til sidst i bogen.
Compass er en grundbog til engelsk med en bred vifte af tekster og opgavetyper, som er lige til at gå til for både elever og lærere. Med udgangspunkt i eleven, handler første kapitel Who am I? om identitet, mens de følgende kapitler Going Places, Down and Out og Color Lines sætter fokus på at rejse, på fattigdom og på strukturel racisme i USA.Det klassiske tekstarbejde krydres med nye opgavetyper til en sjov og varieret undervisning, og bogen indarbejder desuden funktionel grammatik, stilistik og de fire kompetencesøjler fra 2017-reformen (innovative, globale, digitale og karrierekompetencer).Compass giver således eleverne en solid indføring i engelskfagets identitet, færdigheder og kerneområder, der samtidig gør det sjovt for eleverne at lære engelsk.
En temabog til engelskundervisningen, der tager dine elever med til det mørke, uhyggelige og overraskende univers befolket af sultne zombier, glubske varulve og forførende vampyrer. Fængende historier og læseoplevelser præger bogen.Didaktiseringen lægger vægt på tekstanalytiske og tekstmetodiske gennemgange af teksterne, der er en blanding af noveller, romanuddrag og film.Der følger skriftlige opgaver og opgaver om funktionel grammatik med til næsten alle teksterne.
Temabogen sætter spot på den nytænkende genre graphic novels. Målgruppen er både A- og B-niveau engelsk på de gymnasiale uddannelser. Bogen indledes af en begrebsfaglig og pædagogisk værktøjskasse, hvorefter uddrag af vægtige tekster med opgaver følger.Getting Graphic er en øjenåbner til, hvordan lærere og elever kan få en faglig og inspirerende undervisning med graphic novels.Teksterne taler direkte til en visuelt orienteret generation. Genrerne spænder fra fiktion, politisk journalistik og til selvbiografi, og teksterne er skrevet af både etablerede navne som Art Spiegelman og af yngre, eksperimenterende fortællere som Aneurin Wright og Craig Thompson. Bogens opgaver udfordrer eleverne på den gode og engagerende måde, og der er masser af analytiske, kreative og ordforrådsopgaver, så både mundtlighed og skriftlighed trænes.Getting Graphic egner sig til fagligt samspil med bl.a. billedkunst, historie og andre fremmedsprog. Forslag til tværfaglighed findes til sidst i bogen.
Temabogen indeholder teori om humor og et varieret tekstudvalg, der både kan læses genremæssigt, litteraturhistorisk og tematisk. Bogen er tænkt til engelsk i 2. og 3.g på alle gymnasiale uddannelser.'Bogen indledes af et teorikapitel med humorteorier og begreber, som eleverne trækker på i arbejdet med teksterne. Teksterne af bl.a. Shakespeare, Swift og Safran Foer kredser om en række alvorlige emner, men de har også en humoristisk tilgang, der giver eleverne ny indsigt.Til alle tekster er der pre-reading, comprehension, analysis og points to consider, som lægger op til tekstsammenligninger, refleksioner og diskussioner. Til sidst er der written assignments, kreative skriftlige øvelser, som ligger i forlængelse af det analytiske arbejde med teksterne.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.