Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
n IT-forundersøgelse strækker sig fra den første idé om en forandring, til der er udviklet en gennemarbejdet vision for den samlede forandring, som udgangspunkt for en udbudsforretning. Denne bog præsenterer "MUST-metoden", som gennem 10 år er blevet udviklet og afprøvet af forfatterne, i samarbejde med en række danske og amerikanske virksomheder.Erfarne IT-praktikere og undervisere mener om metoden: - At den dækker alle relevante aspekter af en forundersøgelse- At den tilbyder simple og effektive teknikker samt introducerer beskrivelsesværktøjer uden formalismer, som kan involvere faglige eksperter, der ikke nødvendigvis har stor erfaring med IT-projekter- At den sikrer bedre forankring af visionerne- At den hjælper projektlederen til at planlægge og styre forundersøgelsen hensigtsmæssigt og struktureret. - At den hjælper til at få ledelsen involveret, ikke kun i passive "godkendelser", men som aktive deltagere i processen- At den tilbyder konkrete anvisninger på at engagere de ansatte i en forundersøgelse- At den fungerer som middel til at præsentere og forklare processen for kunder- At den bryder med tidligere projekters store afhængighed af for detaljerede specifikationer som grundlag for udbudsforretningen- At den kan benyttes i undervisning på flere niveauer, både ved introducerende værktøjsbaserede kurser, som metodisk grundbog i projektarbejde og i avancerede kurser inden for IT-strategi. Metoden bygger på den nyeste systemudviklingsforskning, hvor IT-projekter konsekvent anskues i et forretningsorienteret perspektiv, hvor ledelse og ansatte aktivt deltager i hele projektet, hvor førstehåndskendskab til brugernes arbejdspraksis udgør en vigtig del af forudsætningerne for visioner om forandring, og hvor der fokuseres på, at resultaterne forankres hos alle berørte interessenter.
A handbook of situated design methods, with analyses and cases that range from designing study processes to understanding customer experiences to developing interactive installations. All design is situated--carried out from an embedded position. Design involves many participants and encompasses a range of interactions and interdependencies among designers, designs, design methods, and users. Design is also multidisciplinary, extending beyond the traditional design professions into such domains as health, culture, education, and transportation. This book presents eighteen situated design methods, offering cases and analyses of projects that range from designing interactive installations, urban spaces, and environmental systems to understanding customer experiences. Each chapter presents a different method, combining theoretical, methodological, and empirical discussions with accounts of actual experiences. The book describes methods for defining and organizing a design project, organizing collaborative processes, creating aesthetic experiences, and incorporating sustainability into processes and projects. The diverse and multidisciplinary methods presented include a problem- and project-based approach to design studies; a "Wheel of Rituals" intended to promote creativity; a pragmatist method for situated experience design that derives from empirical studies of film production and performance design; and ways to transfer design methods in a situated manner. The book will be an important resource for researchers, students, and practitioners of interdisciplinary design.
The book presents a selection of state-of-the-art research, theory and models based on studies of project management practice. Topics include:Effects-driven road to quality development projects. A framework for project governance in major public IT projects. Experiencing social complexity in projects as Tipping Points Critical success factors for project portfolio management based on a multiple case study. A comparison framework for evaluating and comparing projects. Simulation to study decision-making in project portfolio management. When stage setting a success gets in the way of real learning.Project Management for Achieving Change contains the proceedings for the Second Danish Project Management Research Conference (DAPMARC-2), held in Copenhagen, June 8-9 2016.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.