Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle.Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet.Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?”Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab.Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer.I denne nye udgave finder du:To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille.Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018.En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden.Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder.Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder.Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.
What do winning the next season in Formula 1, creating the successful Netflix TV-series The Killing, coaching the Chicago Cubs to win the World Series and leading a business through digital disruption have in common?A lot according to Dreams and Details. They all require leadership to solve the most challenging dilemma in business: How do you reinvent an organization from a position of strength? Dreams and Details explores the shifting business logic of the 4th industrial revolution and looks at how exponential developments require a new type of leadership.The book unfolds a new leadership model based on dreams and details: the power of dreams to inspire people to be part of something meaningful and exciting, and the attention to details that develop new capabilities and accelerate the transformation of the organization. In a world of digital disruption, Dreams and Details helps leaders at all levels develop and unleash human potential to achieve exceptional performance.It is time for Dreams and Details. It is time for the next season in business and society.
Change happens so fast today that a company must be able to react long before it is obvious that it is necessary. This booklet is about how boards add value in times of radical change. If you optimize your business based on old rules, you run the risk of not only performing poorly in the current season but of becoming irrelevant in the coming season. This is the dilemma all companies face: Should they risk reinventing themselves or risk not to? Is it sufficient tooptimize the existing business or is it time to reinvent it? Not only are century old platforms being disrupted simultaneously, the World is facing increasing geopolitical turbulence and an expanded stakeholder environment increasingly expect companies to solve pain points across their value chains. These are conditions that boards and executive teams face as they chart their strategic journeys. This booklet is a practitioners’ guide on how you navigate in such times and how boards can drive continuous reinvention. This is a leadership moment
2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle. Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet. Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?” Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab. Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer. I denne nye udgave finder du: To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille. Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018. En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden. Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder. Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder. Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.
Tech For Life is a movement that embraces technology as a means of developing good things for humanity. This book invites you to join the movement, and the conversation, about how we collaboratively can optimize our businesses for life, and not onlyfor profits.Regardless of your company size, whether you are a start-up or a global market leader, your participation makes a difference to the future. The authors provide a multidimensional context for the Tech for Life movement that offers an introduction to the core values and principles. You will get a understanding of the importance and necessity of leading technology for the common good of human beings.The Tech for Life movement urges us all to develop and use technology as a force for good all over the world and to take part in a new way of using technology positively to:– CONTRIBUTE TO SOCIETY– ENHANCE THE LIVES OF ITS USERS– CREATE OPPORTUNITIES FOR ALL– RESPECT AND ENHANCE HUMAN RIGHTS– BE HUMAN-CENTERED AT ALL TIMESJoin the authors in exploring where technology has come from, where it is today, why it must change, how it must change, and whatneeds to be done. And, most importantly, what you can do.Visit www.techforlife.net for further inspiration.– – – – – –“Tech for Life provides us with the mental warehouse to regain trust in our futureusing technology as the catalyst for positive change.”Klaus Schwab, Founder & Executive Chairman, World Economic Forum“A marvellous analysis of one of the most important challenges business executives and policy makers are facing today: How to put trust back into technology. Tech for Life not only makes a compelling case why this is a critical issue for markets and societies.It also provides a road map of how technology can be employed to secure the health of markets and societies at large.”Georg Kell,Founding Director, UN Global Compact; Chairman, Arabesque”Tech for Life gives us a vision for the future of technology leadership based on the storied careers of two of tech’s best leaders and their deep commitment to improve the state of the world.”Marc Benioff, Founder & CEO, Salesforce
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.