Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forvandl strategi til handling: Moderne strategisk lederskab i praksisI en verden, hvor forandring er den eneste konstant, er evnen til at omsætte virksomhedens strategi til konkrete handlinger afgørende for succes og for mange virksomheder en stor udfordring. Her er du som mellemleder en altafgørende part. Denne bog er din guide til at mestre kunsten at implementere virksomhedens strategi i både private og offentlige organisationer.Praksisnært strategisk lederskab Med fokus på virksomhedens marked, konkurrencesituation og interne styrker og svagheder får du som leder, foruden at træne dit lederskab, praksisnære redskaber til at omsætte vision, mission og værdier til konkrete handlinger, der gør en reel forskel.Virkelige eksempler og metoderI denne 3. udgave er bogen blevet beriget med flere virkelige eksempler, praksisnære metoder og effektive værktøjer, der styrker din viden og dine kompetencer og færdigheder inden for moderne strategisk lederskab. Du lærer at tage velovervejede beslutninger baseret på dybdegående analyser og kritisk refleksion, så du kan sikre en succesfuld implementering af virksomhedens strategiske intentioner.Anvendelse i akademiske og professionelle sammenhængeBogen er ideel til akademimodulet “Det strategiske lederskab” og fungerer samtidig som et værdifuldt redskab for HR og topledere, der ønsker at udvikle og træne egne mellemledere, som sammen er midlet til en vellykket strategiimplementering.
Strategi med succes gør op med de traditionelle strategimodeller og præsenterer ledernes ti nøgleopgaver til at få succes med strategi. De ti nøgleopgaver sikrer den afgørende synergi imellem tre centrale indsatsområder for strategiarbejdet. Bogen fokuserer på at kombinere de formelle strategiprocesser med organisatorisk læring. Desuden viser bogen, hvordan det strategiske lederskab, herunder lederens kommunikation og adfærd, skal skabe den afgørende synergi. Forfatterne Jørgen Lægaard og Elmer Fly Steensen underbygger dette med forskningsresultater og med aktuelle cases med danske topledere. Bogens cases er baseret på interviews med toplederne fra virksomhederne Novozymes, Danfoss, Sydbank, Danske Spil, Billund Lufthavn, GPV International, Hummel og DLG. Hver af disse cases viser, hvordan lederen har prioriteret de ti nøgleopgaver. Bogen appellerer til, at læseren ser sin egen virksomheds udfordringer og kan relatere dem til danske toplederes måder at løse disse udfordringer på. Bogens målgruppe er virksomhedsledere og rådgivere, der allerede kender mange af de traditionelle strategiværktøjer, men ikke tror på forsimplede modeller.Om forfatterneElmer Fly Steensen er Ph.d. og associate professor ved Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus BSS. Elmer har stor erfaring inden for virksomhedsledelse fra sine stillinger som bl.a. ledelseskonsulent og marketingchef. Jørgen Lægaard er cand.merc. og direktør i Lægaard Management A/S. Jørgen har stor erfaring som underviser, coach, bestyrelsesformand og strategisk sparringspartner for mere end 300 strategiprocesser. IndholdsoversigtForord Kapitel 1. Indledning Kapitel 2. Strategi med succes Kapitel 3. Strategisk lederskab Kapitel 4. Formelle strategiprocesser Kapitel 5. Organisatoriske læringsprocesser Kapitel 6. At skabe strategi med succes LitteraturStikordsregister
Så er den her igen. I en ny, revideret 5. udgave. Og stadig den første og eneste danske strategibog, der fortæller, hvad der skal til for at blive en vindervirksomhed®. Strategi i vindervirksomheder er en unik samling af strategiske overvejelser, som gør det nemmere for bestyrelser og direktioner at tackle strategiske udfordringer og føre de virksomheder, de har ansvar for, frem mod vinderpositioner. Strategi i vindervirksomheder handler om og er skrevet til danske virksomheder. Og den tager udgangspunkt i den verden, som er målgruppens:- Virksomhedsledere, som ønsker overblik, inspiration og værktøjer til strategiarbejdet.- Virksomhedsrådgivere, der ønsker at være bedre rustet til strategidrøftelser med den virksomhed, de arbejder for.- Studerende ved højere læreanstalter, der ønsker målrettet viden i et forståeligt sprog og på et højt teoretisk grundlag. Forfatterteamet Jørgen Lægaard og Mikael Vest er formentlig Danmarks største erfaringsbase, når det kommer til vellykket strategiarbejde i praksis. Tilsammen har de været aktivt involveret i omkring 600 strategiprocesser, har erfaring fra topjobs i danskerhvervsliv, arbejder som bestyrelsesmedlemmer og formænd i en lang række danske erhvervsvirksomheder og er eksterne lektorer inden for universitetsverdenen. ”Bogen og specielt de cases, der behandles, er aldeles fremragende.” Direktør Ole Steffensen, Olav W. Hansen A/S ”Strategi i vindervirksomheder har lært mig betydningen af, at alle ved, hvor vi står i dag, og hvor vi skal hen i morgen.”Adm. direktør Kasper Nørgaard, Samson Pumps A/S ”Den er allerede blevet en vinderbog. ”Professor Steen Hildebrandt, Aarhus Universitet
Strategi med succes gør op med de traditionelle strategimodeller og præsenterer ledernes ti nøgleopgaver til at få succes med strategi. De ti nøgleopgaver sikrer den afgørende synergi imellem tre centrale indsatsområder for strategiarbejdet. Bogen fokuserer på at kombinere de formelle strategiprocesser med organisatorisk læring. Desuden viser bogen, hvordan det strategiske lederskab, herunder lederens kommunikation og adfærd, skal skabe den afgørende synergi.Forfatterne Jørgen Lægaard og Elmer Fly Steensen underbygger dette med forskningsresultater og med aktuelle cases med danske topledere. Bogens cases er baseret på interviews med toplederne fra virksomhederne Novozymes, Danfoss, Sydbank, Danske Spil, Billund Lufthavn, GPV International, Hummel og DLG. Hver af disse cases viser, hvordan lederen har prioriteret de ti nøgleopgaver.Bogen appellerer til, at læseren ser sin egen virksomheds udfordringer og kan relatere dem til danske toplederes måder at løse disse udfordringer på.Bogens målgruppe er virksomhedsledere og rådgivere, der allerede kender mange af de traditionelle strategiværktøjer, men ikke tror på forsimplede modeller.
Strategi i vindervirksomhed er en unik samling af strategiske overvejelser, som gør det nemmere for bestyrelser og direktioner at tackle strategiske udfordringer og føre de virksomheder, de har ansvar for, frem mod vinderpositioner. Bogen handler om og er skrevet til danske virksomheder og henvender sig til virksomhedsledere, virksomhedsrådgivere og studerende, der ønsker værktøjer og målrette viden om strategiarbejde i virksomheder. Forfatterteamet Jørgen Lægaard og Mikael Vest er formentligt Danmarks største erfaringsbase, når det kommer til vellykket strategiarbejde i praksis. Tilsammen har de været aktivt involveret i omkring 500 strategiprocesser, har erfaring fra topjobs i dansk erhvervsliv, arbejder som bestyrelsesmedlemmer og formænd i en lang række danske erhvervsvirksomheder og er hhv. lektor og ekstern lektor inden for universitetsverdenen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.