Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvordan kan skønlitterære skrivegrupper bidrage til psykiatrisk behandling? Hvad er forholdet mellem kunst og mental sundhed, og hvordan kan denne viden udbredes i psykiatrien? Denne bog opsummerer otte års erfaringer med at lede og deltage i skrivegruppe-projektet REWRITALIZE, der er sat i verden for at besvare disse spørgsmål ved at lade praktisk erfaring mødes med teoretisk diskussion.Bogen tilbyder en skrivegruppemanual med anvisninger til, hvordan REWRITALIZE-skrivegrupperne skal ledes, så de kan bidrage til både personlig og klinisk recovery i psykiatrien, hvilket kræver både skønlitterær og sundhedsfaglig kyndighed. Til manualen hører et stort katalog af skriveøvelser, som er samlet, opfundet og anvendt af projektets forfattere gennem årene.Rundt omkring manual og skriveøvelseskatalog samles i bogens første del en prisme af erfaringer fra brugere, forfattere, sundhedsfaglige og litterater. I bogens anden del findes de akademiske kapitler, der tegner den teoretiske ramme for projektet. De kredser om kunstens relationelle aspekter og de særlige erfaringer og betydningsdannelser, der kan opstå, når de kunstneriske og her især det skønlitterære rum bliver resonansrum, hvor forhandling og revitalisering kan foregå. Udgangspunktet er, at kunst hænger sammen med liv, som en attitude – en måde at være i verden på – og at det derfor i sig selv kan være en kunst at komme sig.Bogen henvender sig til praktikere og forskere i feltet kultur og sundhed, men vil også kunne læses af studerende, undervisere, sundhedsfaglige og andre interesserede i feltet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.