Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Julia Cagé

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Valg og social ulighed i Frankrig 1789-2022
    af Thomas Piketty & Julia Cagé
    259,95 - 347,95 kr.

    I hele Europa får det radikale højre stadig flere stemmer, mens uligheden stiger og venstrefløjen synes at have kollapset. I Den politiske konflikts historie spørger to af verdens førende økonomer, om vi er på vej ind i en ny politisk tidsalder? Og om venstrefløjen overhovedet kan komme til magten igen?Svaret hviler på et enormt datamateriale, som beskriver franske vælgeres adfærd fra Den Franske Revolution i 1789 og frem til i dag. Cagé og Piketty giver ikke alene et unikt historisk indblik i, hvordan demokrati fungerer, deres analyser danner også baggrund for nye perspektiver på fremtidens politiske konflikter.Her vil venstrefløjen, ifølge Cagé og Piketty, potentielt have et stærkt vælgergrundlag, hvis den kan opløse den nuværende territoriale konflikt mellem land og by og i stedet genetablere den sociale konflikt som sin egentlige opgave – både i Frankrig og hele den vestlige verdens demokratier.JULIA CAGÉ, professor ved Sciences Po Paris og forfatter til flere internationalt anerkendte udgivelser om økonomi, demokrati og medier, bl.a. Sauver les médias.THOMAS PIKETTY, professor ved École des Hautes Études en Sciences Sociales og Paris School of Economics, forfatter til flere internationale bestsellere om økonomi og ulighed, bl.a. hovedværkerne Kapitalen i det 21. århundrede og Kapital og Ideologi.

  • - How Money Shapes Politics and What to Do about It
    af Julia Cagé
    323,95 kr.

    Julia Cage scrutinizes contemporary democracies and offers a new approach to the crisis of political representation. She proposes radical solutions for political funding and participation, including "Democratic Equality Vouchers" and a "Mixed Assembly" model where disadvantaged socioeconomic groups are guaranteed a significant fraction of seats.

  • - Capitalism, Crowdfunding, and Democracy
    af Julia Cagé
    170,95 kr.

    Julia Cage explains the economics and history of the media crisis and offers a solution: a nonprofit media organization, midway between a foundation and a joint stock company, supported by readers, employees, and innovative financing such as crowdfunding. Her business model is inspired by a central idea: that news, like education, is a public good.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.