Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Omstillinger, øget kompleksitet og relationer i skred; en stadig strøm affusioner,reformerog nye evaluerings- og styringsværktøjer har længe tegnethverdagen på uddannelsesområdet.Professionalisering af uddannelsesledelsehar handlet om evnen til at lægge strategi, evaluere, organisere ogdokumentere.Men i de seneste år er der opstået nye idealer for ledelse oglæring. Innovation, flow og anerkendelse er blevet nøgleord, og „traditionel“undervisning fremstår forældet. Ledelse af uddannelse viser, hvad disse nyetendenser og idealer betyder for den konkrete hverdagsledelse.Bogen går tæt på begrebet potentialitetsledelse – en ledelsesform, der ervoksetfrem som et svar på de udfordringer, udviklingen i det danske uddannelsessystemhar bragt med sig. At lede på potentialitet vil sige at skabe oglede på fremtidige, endnu ukendte muligheder i organisationen, dens medarbejdereog samarbejdspartnere. Forfatterne viser, hvordan den nye ledelsesformudspiller sig i konkrete uddannelseskontekster. Undervejs kaster bogennyt lys på selvfølgeligheder og rutiner og sætter ord på de nye muligheder ogdilemmaer, som potentialitetsledelse skaber.Bogen er skrevet af forskere fra CBS, Det Nationale Center for Arbejdsmiljø,Professionshøjskolen UCC og Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/AarhusUniversitet. Den henvender sig især til ledere og medarbejdere i uddannelsesinstitutionersamt studerendeog forskere inden for feltet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.