Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret er primært baseret på Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret (1. udgave, 2008) af Caroline Heide-Jørgensen. Kompendiets indhold er selvstændigt systematiseret og kan derfor benyttes af studerende, uafhængigt af lærebogsgrundlaget. Kompendiet indeholder en kortfattet, overskuelig og letlæselig gennemgang af Konkurrence- og Markedsføringsretten. Kompendiet er inddelt i to dele. Den første del behandler konkurrenceretten og redegør bl.a. for reglerne om forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler, forbuddet mod misbrug af dominerende stilling og fusionsreglerne. Den anden del omhandler markedsføringsretten og gennemgår bl.a. reglerne om god markedsføringsskik, reklamereglerne, regler om prisforhold samt retsstridig markedsfortrængning. Kompendiets formål er at give de studerende et bedre overblik over pensum og sammenhængen mellem de forskellige emner inden for Konkurrence- og Markedsføringsretten. Af den grund vil det være et godt supplement og redskab til forståelsen af et ellers kompliceret retsområde. Kompendiet er først og fremmest rettet mod de juridiske uddannelser. Derudover vil kompendiet også kunne benyttes på handelshøjskoler samt på andre universitetsuddannelser end jurastudiet.
Kompendiet er udarbejdet i nær tilknytning til bogen Køb og salg af virksomheder (4. udg., 2009) af Johannus Egholm Hansen, Christian Lundgren og Michael Nørremark, og fremstillingen benytter sig i størst muligt omfang af dette værks systematik.Kompendiet indeholder en detaljeret og samtidig overskuelig gennemgang af de juridiske forhold i forbindelse med virksomhedsoverdragelser. Det er inddelt i to dele. Første del behandler de almindeligste emner og redegør b.la. for aktørerne, overdragelsesmåder, auktionssalg, transaktionsdokumenter og risikoafdækning.Anden del omhandler de specifikke emner og gennemgår bl.a. de kapitalmarkeds-, skatte-, ansættelses-, konkurrence- og miljøretlige aspekter af relevans for virksomhedsoverdragelser.Kompendiet er et godt supplement til forståelsen af et ellers meget kompliceret retsområde, men det udgør ikke en erstatning for pensum.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.