Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Inklusion handler om, at alle børn - uanset forudsætninger - får oplevelsen af at være en del af fællesskabet. Inklusion kan lykkes ved hjælp af små, velovervejede ændringer i den pædagogiske dagligdag. Denne bog fortæller om situationer fra hverdagen i danske vuggestuer, børnehaver og dagplejer, hvor pædagogikken har fået den lille drejning, som har gjort en afgørende forskel. Bogen handler blandt andet om inklusion af børn, der skaber uro og konflikter, børn med fysiske handicap, børn i sproglige vanskeligheder og børn, der på anden måde udfordrer de voksne i den almindelige pædagogiske praksis.
En grundlæggende indføring i centrale emner inden for dramatik. Centrale faglige begreber og teorier bliver belyst gennem tekst, video og fotos. Formålet med bogen er at give læseren forudsætninger for at anvende den faglige indsigt som baggrund for analyse og vurdering af forskellige former for iscenesættelser – og at give forudsætninger for at udvikle og udføre teaterpraksis. Centrale emner i forbindelse med teaterforestillingens elementer behandles i bogens forskellige kapitler: 1. Skuespilleren 2. Teaterforestillingen 3. Iscenesættelse 4. Værkerne 5. Teaterrummet og scenografien 6. Teaterhistoriske oversigter 7. Videointerviews Der er forslag til bogens anvendelse i undervisningen. Udgivelsen som iBog® har et omfattende video- og billedmateriale, der gør den velegnet som inspirationskilde til egne produktioner, og som udgangspunkt for analyser af teaterforestillingens mange elementer. Materialet henvender sig til elever med dramatik som fag på gymnasialt C- og B-niveau, samt til alle andre, som ønsker at få viden og indsigt i teaterteoretiske emner af såvel praktisk som historisk art.
Bogen henvender sig til studerende og elever med dramatik som fag på gymnasieniveau, samt til alle andre som ønsker at få en grundlæggende viden og indsigt i teaterhistoriske emner. Bogen kan endvidere betragtes som et teaterhistorisk supplement til Dramatik – en grundbog.Dramatik – en teaterhistorie indeholder kapitler om hver af disse otte teaterhistoriske perioder:AntikkenCommedia dell’arteDet Elisabethanske teaterOplysningstidenNaturalismenDet episke teaterAbsurd teaterDet moderne teater.Hver periode indledes med et kort kulturhistorisk signalement. Derefter følger en gennemgang af den enkelte periodes karakteristiske træk:Skuespilleren og spillestilenTeksten og dramaturgienScenen og scenografiske forholdKort oversigt.Bogens omfattende billedmateriale giver sammen med teksten en samlet fremstilling af det vesteuropæiske teaters udvikling fra antikken til i dag.
Dette hæfte henvender sig til forældre med børn i dagtilbud og skole. Det er tænkt som et bidrag til oplysning om inklusion. Det kan læses af forældre, der har et barn, som af den ene eller anden grund har det svært, men hæftet henvender sig i lige så høj grad til forældre, der i almindelighed vil forstå, hvad inklusion går ud på.Hæftet handler om, hvilken rolle man har som forældre, og hvad man kan forvente af dagtilbud og skole, når inklusion er et mål for arbejdet med børnene. Det kan også læses af pædagoger og lærere, der gerne vil klædes på i forhold til forældresamarbejdet om inklusion.På hjemmesiden www.dafolo.dk/allesammen findes materialer til brug på forældremøder, skabeloner til strukturerede børnefødselsdage og henvisninger til andre hjemmesider med forældrerelevant materiale om inklusion.
Hvordan kan inklusion udfoldes i hverdagen og give mening, sådan at vi får vuggestuer, børnehaver og SFO'er med endnu højere pædagogisk kvalitet? I denne antologi giver forfatterne deres bud på, hvordan inklusion i praksis - når vi bevæger os fra vision til virkelighed - netop kan udgøre den afgørende, kvalitative forskel både for det enkelte barn og for fællesskabet.Antologien er båret af et dobbelt perspektiv på inklusionsopgaven. Som professionel må man have fokus på at tilpasse den pædagogiske kontekst, så alle børn får lige muligheder for at deltage. Samtidig må man have fokus på individets forudsætninger og de eventuelle vanskeligheder, som barnet kan være i, og som kan være en barriere for barnets aktive deltagelse i institutionens fællesskaber.Forfatterne udgør en bred vifte af praktikere, forskere og konsulenter, der repræsenterer både den særlige specialpædagogiske viden og det almenpædagogiske felt.Bogen henvender sig primært til det pædagogiske personale i dagtilbud og SFO, men da inklusion er en fælles opgave for hele børne- og ungeområdet, er mange af bogens bidrag også yderst relevante for skolens ansatte, medarbejdere i PPR, kommunens forvaltning og pædagogiske konsulenter.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.