Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Karsten Gynther

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Læremiddelkultur mellem tradition og innovation
    af Karsten Gynther
    277,95 kr.

    Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan indddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever. I bogen introduceres principper, begreber og modeller, der kan hjælpe lærere med at forberede, afvikle og evaluere undervisning ved hjælp af gratis internetbaserede ressourcer. De begreber og modeller, forfatterne præsenterer, eksemplificeres undervejs med konkrete undervisningsforløb. En af de modeller, der præsenteres, er en didaktik 2.0 planlægnings- og refleksionsmodel. Modellen sætter fokus på både elevernes læring, deres adgang til viden og kommunikationen af det, de lærer, og på lærernes stilladsering, evaluering af elevernes læringsaktiviteter og tilrettelægning af undervisningen. Didaktik 2.0 kan inddrages i praksis i skolen, i efter- og videreuddannelsen af lærere, og den vil også være relevant i de pædagogiske fag i læreruddannelsen. "Jeg kan varmt anfale den som guide til skolerne - og bestemt også til læreruddannelsen." Danske Kommuner

  • - IT og læring i et teoretisk og praktisk perspektiv
    af Karsten Gynther
    227,95 kr.

    Dagens og morgendagens læringsdesign mikser tilstedeværelses-undervisning med netbaserede undervisningsformer og inddrager et bredt repertoire af pædagogiske metoder og bringer forskellige IT-baserede teknologier i spil. Dette kaldes "blended learning". Bogen sætter læseren i stand til at forholde sig didaktiske problemstillinger, som knytter sig til et læringsdesign præget af "blended learning". Bogen henvender sig til et bredt felt af undervisere fra grundskole til universitetsniveau.

  • - MOOCs - MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
    af Ove Christensen, René B. Christiansen, Karsten Gynther, mfl.
    247,95 kr.

    En MOOC (udtales [mu:k]) er et kursus, som afvikles online, som er åbent, og som giver fri adgang til mange deltagere. MOOCs har hidtil været mest udbredte i USA, men i dag udbyder flere og flere offentlige uddannelsesinstitutioner og private aktører i Danmark undervisning via MOOCs. Begrundelserne for at benytte MOOCs kan være mange: Det kan være, at man som studerende har behov for fleksible læringsforhold både med hensyn til geografiske forhold og tid, at man som uddannelsesinstitution ønsker at tiltrække flere studerende og opnå større synlighed, eller at man som underviser ser det som en mulighed for at udvikle undervisningen.Nye design for undervisning og uddannelse - MOOCs beskriver og analyserer nogle af de udfordringer og potentialer, der opstår, når undervisning foregår via en MOOC, og bogen undersøger, hvorledes MOOC-undervisningen placerer sig i forhold til det aktuelle uddannelsesbillede. Bogens målgruppe er studerende, undervisere og forskere samt ledere og udviklere, som enten allerede har eller ønsker at få viden om emnet evt. med henblik på at igangsætte MOOC-aktiviteter, men den kan læses af alle med interesse for MOOCs og online uddannelse. Bogen har det mål at kunne bidrage til, at mennesker i uddannelsesinstitutioner får baggrundsviden til både at kunne undervise i MOOCs og til at udvikle nye undervisningsformer og -design.

  • af Karsten Gynther, Steen Søndergaard, Roland Hachmann, mfl.
    152,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Når fag og skole er udfordret af nye digitale teknologierAf Karsten GyntherArtiklens forfatter redegør for, hvordan vi netop nu ser en ”tredje bølge” afit-integrationsforsøg i folkeskolen. Første bølge handlede primært om lærernes basale it-færdigheder. Anden bølge handlede om generel integration af it i undervisningen, og nu er fokus på integration af it i skolens fag. Men hvad skal der til, for at it kan integreres i skolens fag på en måde, så undervisningenlever op til Fælles Mål? It og skoleudvikling – ledelsens rolleAf Roland HachmannSkolelederen skal ikke nødvendigvis have viden om brugen af it i det enkelte fag, men må have en viden om it på et andet og mere overordnet niveau. Det handler for lederen om at have forståelse for blandt andet digital læremiddelkultur, skoleudvikling og innovative forandringsprocesser. Artiklen sætter fokus på, hvordan it ændrer måden at drive skole på. Inklusion og undervisningsdifferentiering – med digitale værktøjerAf Ole Christensen og Steen SøndergaardInklusion og undervisningsdifferentiering er to sider af samme sag, og i skolen er der behov for udvikling af inkluderende lærings- og udviklingsmiljøer, hvor alle børn får bedre mulighed for at være aktive deltagere i undervisningen. Artiklen giver nogle bud på, hvordan brugen af digitale værktøjer og digitale medier kan medvirke til udvikling af nye læringsrum og læringsformer i skolenog dermed lægge op til andre lærer- og elevroller.Et pilotprojekt med iPads på GrønvangskolenAf Jan AsklundArtiklens forfatter er afdelingsleder på Grønvangskolen i Vejen og fortæller her om skolens erfaringer med at implementere iPads i undervisningen. Fra 7. klasse kan eleverne vælge sig ind på seks linjer, herunder en it- og medielinje. I linjetimerne arbejdes der med præsentationer, fotofortællinger, videohistorier. Fælles for elevernes tilgang til opgaverne er, at de selv finder niveauet og måden at løse opgaverne på.Ny forskning i skoleledelse5 skarpe til Hanne Knudsen, lektor i pædagogisk ledelse ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Århus Universitet.

  • af Rasmus Helmin Kongstad Welling
    308,95 kr.

    It i alle fag er en brugsbog for lærere i alle fag og kan medvirke til at kvalificere en fagdidaktisk funderet brug af it i undervisningen. Den enkelte faglærer vil kunne finde konkret inspiration og værktøjer til både at styrke og imødekomme forandringer i faget. It-vejlederen kan finde inspiration og konkret viden i bogen til brug for oplæg på teammøder, fagudvalgsmøder, lærermøder med videre. Det samme gælder møderne i de enkelte fagteam. Og skolelederen kan finde inspiration til at sætte it på skolens dagsorden som et fagpædagogisk område, der til stadighed kræver opmærksomhed og udvikling. Bogens indledes med generelle og teoretiske kapitler, der introducerer til den nyeste viden på området, argumenterer for et fagdidaktisk fokus og kommer med inspiration til implementeringen af it som en fælles opgave for hele skolen. Dernæst følger kapitler rettet mod de enkelte fag, som for en stor dels vedkommende indeholder konkrete, afprøvede forløb til inspiration.Bogens kapitler er skrevet af Maja Abildgaard, Hanne Voldborg Andersen, Dorthe Carlsen, Kim Christiansen, Karsten Gynther, Roland Hachmann, Dorte Haraldsted, Simon Hempel-Jørgensen, Rasmus Sune Jørgensen, Nicolai Munksby, Lars Nissen, Stine Hjorth Pedersen, Niels Rebsdorf, Anna Støttrup, Rikke Teglskov, Ellen Thisted, Pernille Reenberg, Thomas Rieks, Rasmus Helmin Kongstad WellingBogen er blevet til i et samarbejde mellem Danmarks Lærerforening og Dafolo Forlag

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.