Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog handler om forskellige psykologiske perspektiver på intervention i pædagogiske kontekster. Forfatterne giver hver en beskrivelse af deres teoretiske ståsted med tilhørende forslag til intervention på baggrund af en case om den 13-årige Jens, hvis forældre og lærere ikke ved, hvad de skal stille op.Bogen er en casemetodisk tydeliggørelse af sammenhængen mellem forståelse og forandring, og tilbyder et overblik over ligheder og forskelle mellem de præsenterede perspektiver på intervention. Således kan bogen hjælpe den, der skal intervenere, til at reflektere over og kvalificere sin praksis.
Aktionslæring som løftestang handler om, hvordan aktionslæring kan befordre meningsfuld professionel udvikling på velfærdsområdet. Metoden forankrer processerne i deltagernes organisatoriske dagligdag.I forgrunden står DNA-modellen, som illustrerer aktionslæring som proces og metode. Aktion og læring udgør de to hovedstrenge, der bliver forbundet af fire principper: Forpligtende fællesskaber Nysgerrigt spørgende og undersøgende forholdemåder Refleksionsprocesser Stram og samtidig rummelig rammesætning.Foruden en indføring i aktionslæring består bogen af en række todelte kapitler. Første del indkredser en overordnet problemstilling af betydning for velfærdssektoren. Anden del beskriver med konkrete eksempler, hvordan aktionslæring kan anvendes som udviklingsmetode med relation til det overordnede emne.Aktionslæring som løftestang er en brugsbog. Den henvender sig til alle personalekategorier, der har med professionel praksis at gøre, samt til undervisere, kursister og studerende, især inden for professionsuddannelserne.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.