Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forfatterne Karsten Pedersen og Poul Holt Pedersen har udgivet den ucensurerede udgave af bestselleren om REGAN VEST. I bogen ”Danmarks dybeste hemmelighed” skriver forfatterne detaljeret om og hvorfor, de danske myndigheder i 1960’erne opførte en atombunker - REGeringsANlæg VESTdanmark -hvorfra regeringen, kongehuset og ledende embedsmænd kunne føre Danmark gennem 3. verdenskrig. I samarbejde med Lars Allan Haakonsen og Henning Brinckmann er bogen nu udkommet i omskrevet form til undervisningsbrug. Her kan de ældste elever i folkeskolen og gymnasierne samt andre historieinteresserede få omfattende viden om baggrunden for Den kolde Krig fra den russiske revolution i 1917 over 2. verdenskrig til Tysklands deling, Cubakrisen, Berlinmurens fald og Sovjetunionens sammenbrud. Med anlæggelsen af REGAN VEST som omdrejningspunkt får eleverne også mulighed for at arbejde med de verdenshistoriske begivenheder i en dansk kontekst.
Denne bog er skrevet med henblik på undervisning i grundskolen, og den præsenterer en didaktik for tre af skolens kulturfag: historie, kristendomskundskab og samfundsfag. Bogen henvender sig både til lærerstuderende og til nyuddannede såvel som erfarne lærere, der ønsker en konkret og overbliksskabende introduktion til fagenes indhold og arbejdsformer og til, hvordan man kan undervise i dem. Den er således tænkt som en håndbog til dem, der ønsker didaktisk og undervisningsmæssig inspiration til og viden om netop et eller flere af disse fag. De tre kapitler i bogen, der præsenterer hvert sit fag, er bygget op om otte spørgsmål, der omhandler fagenes formål, indhold, elevforudsætninger, arbejdsformer og evaluering: Hvad er formålet og hvorfor undervise i faget? Hvordan kan kompetencer og kompetencemål forstås i faget? Hvad ved vi om eleverne og deres forudsætninger for faget? Hvilke arbejdsformer og metoder er vigtige og relevante i faget? Hvilket indhold er vigtigt i fagets kompetenceområder og på tværs af dem? Hvilke læremidler er relevante, og hvordan skal de bruges? Hvordan kan evaluering se ud i faget? Hvordan tilrettelægges den afsluttende prøve? Kapitlerne er beregnet til at kunne stå alene, men læst i sammenhæng giver de et billede af tre skolefag, der har rigtig meget til fælles, men som også på hver deres måde og med hver deres metode kan bidrage til den demokratiske dannelse af vores børn. Bogen er skrevet af Anders Stig Christensen, Lars Allan Haakonsen, Hans Krab Koed og Annika Hvithamar, der alle har stor og bred erfaring med undervisning i de pågældende fag, enten fra grundskolen eller på læreruddannelsen. Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.