Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Kommunikér med kort og få større gennemslagskraft.En vejledning til bedre kort og stærk visuel kommunikation Kort kan hjælpe brugeren til at finde vej. Men kort kan også hjælpe brugeren til at blive klogere og forstå komplicerede sammenhænge og data. Kort kan være hjælpetavler i biografen, vejtavler eller infostandere i bybilledet. Kort udsendes fra kommuner og virksomheder, af politikere og meningsdannere og benyttes i aviser, på hjemmesider og i fjernsynet for at informere borgere og andre interessenter, for at underholde og for at påvirke holdninger.Kort kan benyttes til at vise næsten alt. Af samme grund er vi stort set alle brugere og rigtig mange af os også producenter af kort, om vi så er bevidste om det eller ej.Kommunikation med kort - informationsdesign og visualisering beskriver, hvordan man bevidst udnytter kort til at styrke sit budskab, og hvordan man analyserer brugen af kort og fremstiller dem grafisk.At skabe et godt kort er ikke blot et spørgsmål om at tegne nogle lækre streger. Et godt kort er resultatet af en omhyggeligt gennemført proces, hvor der undervejs er taget beslutninger om værdi, indhold, anvendelse, form, udtryk og distribution.Kommunikation med kort indeholder såvel teori og metoder som bliver knyttet sammen af utallige eksempler fra dagligdagen, tips og tricks samt ´hot or not´.Kommunikation med kort er opfølgeren til Lars Brodersens bog Kort som kommunikation, der var den første danske bog om kartografi og kommunikation. I forhold til forgængeren er alle emner her behandlet betydeligt grundigere med bedre teori og metode og der er tilføjet nye emner, eksempelvis værdimodellering Bogen har tilknyttet en hjemmeside, der indeholder udvalgte figurer til download, ordforklaringer, yderligere eksempler, samt eventuelle rettelser.Lars Brodersen er lektor ved Aalborg Universitet samt dr.scient. og dr.sc.techn. i geo-kommunikation og geo-information.Lars Brodersen har i 28 år arbejdet professionelt med informationsdesign, visualisering og projektmetode med erhvervsliv såvel som undervisning og forskning.Lars Brodersen står bag mere end 60 publikationer i form af lærebøger, populærvidenskabelige og videnskabelige artikler, PhD-afhandling og doktorafhandling samt en omfattende foredragsvirksomhed i ind- og udland.
Information er det nødvendige brændstof i enhver aktivitet. Bogen er noget for dig, hvis du i arbejdet med information og projekter overvældes af kompleksitet, hvis du undres over mængden og styrken i ups'ere og om'ere, hvis du tænker: «Jeg har sagt det 100 gange, og der sker stadig ikke noget», hvis du vil vende chefens «Ka' du ikke lige ...» til en konstruktiv proces. Med bogen får du kompetencer til at skabe meningsfuld information ved at holde brugerfokus hele vejen gennem projektet og reducere kompleksiteten, hvad enten du skal bage kage, bygge motorveje, holde ferie, feste, it-systemudvikle, holde møde, drøfte kommuneplan, pleje parforholdet, undervise eller administrere ældrepleje.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.