Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen er din indgang til at se mærker på en ny og mere forretningsorienteret måde. Den er også dit værktøj til at få overblik over mærkningsordninger, så du kan vurdere deres troværdighed og markedsværdi for din virksomhed. Bogen indeholder fem kapitler:1. Derfor virker mærker2. Forstå mærkerne med Butterfly-modellen3. Strategiske positioner4. Mærke-trends frem mod 20305. Kunsten at udvikle et nyt mærkeBogen er rigt illustreret og gennemgår tredjepartsmærkerne på det danske marked. Forfatterne er Jakob Zeuthen og Lars Ludvigsen. Jakob Zeuthen har arbejdet med mærker i over 20 år; med kriterieudvikling, certificering og bestyrelsesarbejde. Faglig baggrund som biolog og ph.d. i klimaproblemer. Ar ansat som miljøpolitisk chef i Dansk Erhverv. Lars Ludvigsen har arbejdet med kommunikation i over 20 år; i de senere år med særlig interesse for bæredygtig kommunikation. Faglig baggrund som cand.mag. i litteratur, sprog og sprogrådgivning. Arbejder som rådgiver, skribent og forfatter.
'OP PÅ MÆRKERNE - din guide til certificeret mærkning og venligaktivisme' er en lille praktisk bog, der henvender sig til alle forbrugere, som gerne vil finde vej i den såkaldte 'mærkejungle'.Certificeret mærkning er kunsten at overføre et dokumenteret budskab på en enkel, troværdig og symbolsk måde. Og bogen er guiden til alle de certificerede mærker, der findes i Danmark til forbrugere.Der er 38 gode og troværdige mærker, som du kan orientere dine indkøb efter. De certificerede mærker handler om miljø, klima, sundhed og sociale forhold. Nogle dækker et enkelt område, andre dækker flere.Alle mærker er blevet analyseret ved hjælp af Butterfly-modellen, så de lever op til minimumskravene. Kriterierne for analysemodellen bliver lagt helt åbent frem, så man kan se vurderingskriterierne og selv tjekke efter, både bogens mærker og eventuelt andre ordninger. Selv om de enkelte mærker opnår en forskellig score, er alle 38 troværdige og værd at bruge.Når du har læst guiden, vil du ikke længere opleve en jungle, men snarere en lille nysselig botanisk have med blot 38 medlemmer, hvilket er til at overskue.Bogen indeholder desuden overvejelser over, hvordan man som forbruger kan forholde sig, når en produkttype ikke kan købes med et certificeret mærke. For dem er der trods alt fortsat en del af. Det er det, der bliver kaldt 'venligaktivisme', og som er en konstruktiv måde at gå i dialog med virksomheder på.Bogen har fire forfattere: Lars Ludvigsen, Jakob Zeuthen, Kasper Neasager og Susanne Hacke. Og den tidligere klimaminister og EU-klimakommissær Connie Hedegaard har skrevet forord.
This handbook makes it easy to choose the best global certification and labelling schemes. The book is targeting companies wishing to document their efforts in the field of sustainable development and to avoid greenwashing.The certfication and labelling schemes have been selected according to a systematic method - The Butterfly Model - which has two wings: credibility and market value. Each scheme achieves a score based on 36 well-defined criteria. After reading the handbook it will be possible to assess all kinds of certification and labelling schemes and select the most suitable ones.The book will help the readers to distinguish between the credible labelling systems from the less credible on the market. The method of assessing individual certification schemes has been developed by the authors of the book: certifications and labelling experts Jakob Zeuthen and Lars Ludvigsen.The book has established a common international ‘grammar’ to understand the value of all kinds of certification and labelling schemes that support sustainable transition. In 2018, the model was applied to the 51 leading schemes on the Danish market and was published in a Danish book. Now, the model is published in a further developed English version focusing on brands with global coverage. As a further development, each of the schemes are also assessed against the seventeen SDGs developed by the UN.All 18 labelling schemes represent credible and recommendable schemes, although they achieve a different score. The schemes that do not meet the minimum criteria are not included in the book at all. Thus, the book can be considered a current Hall of Fame for global, sustainable certification and labelling schemes.The book is 100 pages.
Forskeres Fornemmelse for Forretning er en beretning om virksomheden Configits vej fra forskning til global forretningsmæssig succes.Configit er en dansk vækstvirksomhed grundlagt af forskere. Medarbejdernes viden og software er så original, at virksomheden har skabt sin egen kategori uden nogen særlig konkurrence. Selv ikke de største børsnoterede aktører på det globale marked for forretningssoftware kan matche den danske virksomhed.Hemmeligheden bag denne succes er en intelligent mixet cocktail af ingredienserne talent, kapital og strategi.Udover en åben gennemgang af Configits udvikling fra etablering til succes og de problemer grundlæggerne stødte på undervejs, herunder to truende konkurser, indeholder bogen overvejelser over, hvordan Danmark kan skabe en verdensledende softwarevirksomhed i stedet for at sælge fra, så snart der er udsigt til en milliard eller to til investorerne. Det sker gennem samtaler med en lang række eksperter fra IT-miljøet, forskningsinstitutioner, investorer og strategiske rådgivere.Forskeres Fornemmelse for Forretning er både en case om en dansk iværksættersucces og et debatindlæg om hvordan der skabes bæredygtig og samfundsmæssig økonomisk vækst inden for et af Danmarks oversete kompetenceområder - forretningssoftware - ved at satse langsigtet og benhårdt på den rigtige kreative klasse, altså de dygtigste forskere med kommerciel forstand lagt oven på deres teknologiske ekspertise.
Kommunikationsstrategier kan gøre en forskel, når det gælder om at skære ned på verdens overproduktion! I en ny bog viser Karin M. Laljani og Lars Ludvigsen, hvordan bæredygtig kommunikation ikke bare er smukke ord og pyntefjer, men en fundamentalt anden måde at tænke på virksomheden som en brik i et kæmpe puslespil - og tage sit ansvar for klodens fremtid alvorligt. Provokerende? Ja! Modigt? Ja! Nødvendigt? Endnu mere ja!Virksomhedernes kommunikations- og marketingafdelinger må tage en stor del af ansvaret og sætte en stopper for virksomhedernes kortsynede fokus på næste kvartal og deres brugen af "greenwash" og kommunikationsvask.Laljani og Ludvigsen har skrevet den første bog om bæredygtig kommunikation på dansk, fordi de er trætte af at være vidner til kynisk kommunikation (fx guerilla-markedsføring, product placement og undercover-kommunikation), som kun har til formål at promovere virksomhedens produkter og nå kvartalsresultatet. De argumenterer for, at fremtidens kommunikation skal være båret af syv principper, bl.a. etisk, transparent og faktabaseret. Virksomhedernes kommunikationsafdelinger kan på den måde gå foran i kampen for en mere bæredygtig fremtid.Bæredygtig kommunikation indeholder både analyseværktøj og strategier for, hvordan virksomhedens kommunikationsfolk både kan kommunikere virksomhedens bæredygtige forretningspraksis og hjælpe den med at blive realiseret. Karin M. Laljani har siden 2003 arbejdet som Senior Vice President i den europæiske direktion for InterfaceFLOR og er medlem af bestyrelsen for tve (Television for the Environment). Lars Ludvigsen er grundlægger af PR-Partner og kommunikationsrådgiver for danske og udenlandske virksomheder. Begge har arbejdet med bæredygtighed i mange år.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.