Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Det lyder godt - Grundbog i udtaleaf Kirsten Snefstrup og Lars Schmidt MøllerFra forfatterne bag Udtaleværkstedet - dansk.nu kommer nu en sjov og anderledes udtalebog. Det lyder godt er et progressionsbaseret undervisningsmateriale der i 25 enkle lektioner systematisk dækker alle udtalemål for DU3 og DU2, modul 1 og 2. Bogens fokus er på dansk tonegang, tryk, rytme, reduktion og assimilation, men selvfølgelig behandles alle enkeltlyde også. Hver lektion kan gennemføres på et kvarter og har sit eget fokus og sin egen indfaldsvinkel til stoffet, så udtalearbejdet bliver så intensivt og afvekslende som muligt. Alle eksempler i bogen er talesprogsvendinger der kan bruges direkte i kursisternes dagligdag. Med materialet følger også to cd’er hvor alle bogens øvelser er indtalt, og der ligger desuden ekstraøvelser på Alfabetas hjemmeside.Til materialet hører også en udførlig lærervejledning hvor hele systemet og alle øvelser er kommenteret.pris: 160Niveau: DU 3 og DU 2, modul 1 og 2.
Som jægersoldat lærte Lars Møller at håndtere stort mentalt pres og vanskelige udfordringer under operationer på Balkan og i Afghanistan og Irak. Nu giver han sine erfaringer og sin viden videre til alle, der gerne vil lære at tænke som en elitesoldat.I TÆNK SOM EN KRIGER giver Lars Møller således et indblik i mentalt arbejde og fokusering, og hvordan man kan arbejde med det. Med udgangspunkt i konkrete oplevelser fra sin tid som jæger lærer han læseren at kigge ind i sig selv og tage ansvaret for ens egen trivsel, så man opnår en øget mental robusthed og en stærkere selvbevidsthed.Lars Møller har ingen akademisk uddannelse, men har sin viden og erfaring fra et liv på kanten af det menneskeligt mulige - og det er de tillærte metoder og tanker, han nu giver videre. Bogen indeholder både tankevækkende historier og oplevelser samt opgaver, værktøjer og små redskaber, der skal hjælpe læseren til at arbejde med målsætninger, prioriteringer og problemløsninger. Bogen skal gøre læseren mere selvbevidst, afklaret og handlekraftig.Lars Møller udgav i 2012 bestselleren "Jæger 200 - med hjertet som indsats" .
Lars Møller kender livet som jægersoldat ud og ind – lige fra den benhårde træning, de militære operationer, rejserne og den hæsblæsende action til frustrationerne og de mange afsavn og bekymringer. I Jæger 200 fortæller han åbent og ærligt om sine 25 år i Jægerkorpset og deler ud af sine utrolige historier fra det danske forsvars mest avancerede eliteenhed. Men Jæger 200 er ikke kun en soldaterbog. Det er også en bog, der gør op med den mystik og lukkethed, som ellers omgiver Jægerkorpset – og en bog med masser af refleksioner over de dilemmaer, man bliver konfronteret med som jæger: Hvorfor sætte livet på spil i et fremmed land? Og hvad gør det ved en at blive tvunget til at slå et andet menneske ihjel for selv at overleve? Bogen er rigt illustreret med aldrig før offentliggjorte fotos fra Jægerkorpsets operationer i ind- og udland.
"Ja, vi har lagt en ny strategi... Men vi kan ikke huske, hvor vi har lagt den." Sådan lyder den ærlige kommentar fra en topleder, jeg mødte fornylig. Historien gentager sig. Formuer bliver brugt til analyser, diskussioner og dokumentation, når strategiarbejdet står på. Planer omsættes i PowerPoint præsentationer. Der bliver holdt gå-hjem-møder for medarbejderne. Bannere med slogans, kasketter og badges distribueres i gavmilde mængder for at få den nye strategi på plads i virksomheden. Men virker det?Undersøgelser blandt topledere viser gang på gang, at ledelserne oplever, at det strategiske arbejde fejler under eksekveringen. En McKinsey-undersøgelse afslører, at 44% mener, at deres strategiske planer ikke blev eksekveret. I samme undersøgelse peger 9 ud af 10 på, at organisationens evne til hurtigt at ændre taktik eller retning er blevet vigtigere.I "Strategieksekvering" beskriver 12 ledere fra ind-og udland de resultater, de har opnået ved at gennemføre den forandringsproces, det er at eksekvere en ny strategi. Lederne har måttet ændre sig selv og deres organisation for at lykkes med de ambitiøse strategier og for at forebygge, at strategiprocessen ikke bare blev til "denne måneds kampagne".Lars Møller er stifter af konsulentvirksomheden ResultPartner, der har specialiseret sig indenfor strategieksekvering under vanskelige organisatoriske, kulturelle og markedsmæssige vilkår. Han har i 20 år arbejdet som virksomhedskonsulent indenfor strategieksekvering, forandringsprocesser, procesoptimering og salg- og omsætningsudvikling. Han har fokus på effektivisering og er en erfaren executive coach.
Sportsfotografi når det er bedst. Fotograferne Lars Møller og Thomas Sjørup har i mere end 20 år dækket alle de store sportbegivenheder, fra Ol til verdensmesterskaber og Tour de france.Interview med de to fotografer af Susanne Horsdal.
Som jægersoldat lærte Lars Møller at samarbejde i teams under stort pres i forbindelse operationer på Balkan og i Afghanistan og Irak. Nu giver han sine erfaringer og sin viden videre til alle, der gerne vil lære samarbejde og ledelse af en elitesoldat.I ULTIMATIV LEDELSE giver Lars Møller således et indblik, hvordan et hold fungerer, og hvad der er spil, når man som leder skal skabe det bedste team til opgaven. Med udgangspunkt i konkrete oplevelser fra sin tid som jæger lærer han derfor læseren at sammensætte et hold og skabe de optimale betingelser for samarbejde og ledelse.Lars Møller har ingen akademisk uddannelse, men har sin viden og erfaring fra et liv på kanten af det menneskeligt mulige - og det er de tillærte metoder og tanker, han nu giver videre. Bogen er en selvstændig opfølger til TÆNK SOM EN KRIGER, er udkom i 2018 og satte fokus på mental robusthed og selvledelse.
Lars Møllers bog er en velunderbygget analyse af soldaters lyst - eller nærmere ulyst - til at slå ihjel. Men bogens titel til trods handler den om meget mere end det, hvilket gør den så meget mere interessant. Vi slår ihjel og lever med det bygger på en større spørgeskemaanalyse, som Møller har foretaget blandt danske soldater, der har været udsendt i international tjeneste. Hvad der er mindst lige så interessant ved bogen, er imidlertid den indgående gennemgang af, hvad der sker ved et menneskets kognitive funktioner under ekstrem stress. F.eks. i en kamphandling. Møllers egne erfaringer og teorier suppleres hele tiden med tankevækkende udsagn fra flere hundrede soldater. Møller trækker også her på analyser fra andre lande. Vil man have et reelt indblik i, hvad vores soldater oplevede i Afghanistan, Irak og på Balkan, er bogen stærkt anbefalelsesværdig.
"Ja, vi har lagt en ny strategi... Men vi kan ikke huske, hvor vi har lagt den." Sådan lyder den ærlige kommentar fra en topleder, jeg mødte fornylig. Historien gentager sig. Formuer bliver brugt til analyser, diskussioner og dokumentation, når strategiarbejdet står på. Planer omsættes i PowerPoint præsentationer. Der bliver holdt gå-hjem-møder for medarbejderne. Bannere med slogans, kasketter og badges distribueres i gavmilde mængder for at få den nye strategi på plads i virksomheden. Men virker det?Undersøgelser blandt topledere viser gang på gang, at ledelserne oplever, at det strategiske arbejde fejler under eksekveringen. En McKinsey-undersøgelse afslører, at 44% mener, at deres strategiske planer ikke blev eksekveret. I samme undersøgelse peger 9 ud af 10 på, at organisationens evne til hurtigt at ændre taktik eller retning er blevet vigtigere.I "Strategieksekvering" beskriver 12 ledere fra ind-og udland de resultater, de har opnået ved at gennemføre den forandringsproces, det er at eksekvere en ny strategi. Lederne har måttet ændre sig selv og deres organisation for at lykkes med de ambitiøse strategier og for at forebygge, at strategiprocessen ikke bare blev til "denne måneds kampagne".Lars Møller er stifter af konsulentvirksomheden ResultPartner, der har specialiseret sig indenfor strategieksekvering under vanskelige organisatoriske, kulturelle og markedsmæssige vilkår. Han har i 20 år arbejdet som virksomhedskonsulent indenfor strategieksekvering, forandringsprocesser, procesoptimering og salg- og omsætningsudvikling. Han har fokus på effektivisering og er en erfaren executive coach.
”Vi må gøre noget! Vi kan ikke bare se på, mens verden går sin skæve gang.” Med det udgangspunkt kalder biskop Kjeld Holm og professor Steen Hildebrandt til oprør – et oprør fra hjertet. Det umage par, biskoppen fra Aarhus Stift og professoren i organisation og ledelse, prøver med bogen at forstå verden og deres egen rolle i den – fra de blev født i midten af forrige århundrede til lige nu, hvor de tager hul på fremtiden. Formen er samtalebogens, men dialogen er stramt redigeret af journalist Lars Møller i en tematisk og næsten dramatisk afsøgning af de spor, der fører biskoppen og professoren ud på oprørets rand. At tænde et håb er, hvad deres oprør først og fremmet drejer sig om. At håbe er at turde bringe fremtiden ind i nutiden. Håbet om et bedre liv, ikke ud af det blå, men vakt i troen på, at der findes en mening med livet. Og den mening skaber man selv – hvis man kan gøre sig fri af fortiden. Kjeld Holm og Steen Hildebrandt fortæller hudløst ærligt om en barndom, der var fyldt med skyld og dårlig samvittighed, og hjem, der ikke levnede plads til håb. ”Oprør fra hjertet” er et personligt og samfundsengageret manifest fra to mænd på toppen af deres karrierer. Den er et opgør med industrisamfundets tænkning – og dermed værdierne i deres egen opvækst og modning. Bogen har budskaber til alle mennesker, der har brug for at standse op og mærke efter, om vi nu også er på rette vej. Bogen udfordrer læseren til at møde fremtiden med konkrete håb, ikke bare for sig selv, men for os alle og for samfundets og verdens svageste. For vores skæbner hænger sammen. Holm og Hildebrandt tænker stort: De vil en bedre fremtid for vore børn og børnebørn. De vil en verden uden krig. De vil tæmme den globale kapitalisme. Oprøret fra hjertet er på én gang politisk og dybt personligt. Holm og Hildebrandt udfordrer politikerne og efterlyser en ny drejebog for Danmark. Men hellere end at pege fingre af andre peger de på, hvad de selv kan gøre.
”Vi må gøre noget! Vi kan ikke bare se på, mens verden går sin skæve gang.” Med det udgangspunkt kalder biskop Kjeld Holm og professor Steen Hildebrandt til oprør – et oprør fra hjertet. Det umage par, biskoppen fra Aarhus Stift og professoren i organisation og ledelse, prøver med bogen at forstå verden og deres egen rolle i den – fra de blev født i midten af forrige århundrede til lige nu, hvor de tager hul på fremtiden. Formen er samtalebogens, men dialogen er stramt redigeret af journalist Lars Møller i en tematisk og næsten dramatisk afsøgning af de spor, der fører biskoppen og professoren ud på oprørets rand. At tænde et håb er, hvad deres oprør først og fremmet drejer sig om. At håbe er at turde bringe fremtiden ind i nutiden. Håbet om et bedre liv, ikke ud af det blå, men vakt i troen på, at der findes en mening med livet. Og den mening skaber man selv – hvis man kan gøre sig fri af fortiden. Kjeld Holm og Steen Hildebrandt fortæller hudløst ærligt om en barndom, der var fyldt med skyld og dårlig samvittighed, og hjem, der ikke levnede plads til håb. ”Oprør fra hjertet” er et personligt og samfundsengageret manifest fra to mænd på toppen af deres karrierer. Den er et opgør med industrisamfundets tænkning – og dermed værdierne i deres egen opvækst og modning. Bogen har budskaber til alle mennesker, der har brug for at standse op og mærke efter, om vi nu også er på rette vej. Bogen udfordrer læseren til at møde fremtiden med konkrete håb, ikke bare for sig selv, men for os alle og for samfundets og verdens svageste. For vores skæbner hænger sammen. Holm og Hildebrandt tænker stort: De vil en bedre fremtid for vore børn og børnebørn. De vil en verden uden krig. De vil tæmme den globale kapitalisme. Oprøret fra hjertet er på én gang politisk og dybt personligt. Holm og Hildebrandt udfordrer politikerne og efterlyser en ny drejebog for Danmark. Men hellere end at pege fingre af andre peger de på, hvad de selv kan gøre.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.