Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Feedback har længe været på dagsordenen i undervisningsverdenen, og i denne bog rettes fokus direkte mod et af skolens største fag: matematik. Elevernes opfattelse af matematikfaget og deres egne potentialer i faget kan netop nuanceres og udvikles gennem succesfuld anvendelse af feedback.Målorienteret undervisning og læringssamtaler mellem elever og lærere kalder på forskellige former for feedback, og en moderne fagundervisning må planlægges med øje for, hvordan eleverne kan modtage og give feedback til hinanden og til læreren. Fokus er på de områder, hvor samtale og dialog er i spil i forvejen, og bogen lægger dermed også op til øget brug af samtale og dialog i et matematikfag, som per tradition har et udpræget 'opgaveregningsfokus'.I bogen diskuteres feedback blandt andet ud fra følgende spørgsmål: Hvornår skal det gøres - tæt på eller længere fra? Skal der gives ros og karakterer sammen med feedback? Forskningen kan give os nogle svar, og flere af forfatterne illustrerer med klasserumsdialoger, hvordan eleverne kan opleve øget motivation og lyst til at deltage i undervisningen gennem undersøgende dialoger.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.