Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Teotwawki er et prepper-begreb og en forkortelse for The End of the World as We Know It. Lars Skinnebachs digtsamling består af en række suiter, der handler om tiden før og efter den store økologiske ned-smeltning.
Samlet udgave af I morgen findes systemerne igen (2004), Din misbruger (2006) og Enhver betydning er også en mislyd (2009). Den sidste modtog Lars Skinnebach Montanaprisen for.
Det er mørkt i Lars Skinnebachs nye digte. Hvor er vi? I en hukommelsesløs tilstand mellem syndfloderne, måske. En mor er død og har efterladt en livsform, der hele tiden må søge ly for den penetrerende sol. Efter at være kravlet ned gennem halsen på en underjordisk kæmpekrop befinder livsformen sig pludselig i et erindringsrum med vold og misbrug. Et barndomshjem for et flerkønnet barn. Kan man nogensinde komme rigtigt i ly? I Lars Skinnebachs nye digte findes måske et bud på, hvordan man gennem drømme og visioner kan besøge og forsvinde ind i andre dimensioner.
Hej stor ildfugl - Nordens Allerbedste Pensumløse Poesi 2022- er nr. 3 i serien af NAPP, nordiske lyrik antologier med nordisk samtidspoesi, udvalgt af unge-redaktioner i Danmark, Sverige, Norge & Island.Nordens Allerbedste Pensumløse Poesi (NAPP) er en årlig nordisk lyrik antologi: I Danmark, Sverige, Norge og Island har redaktioner af unge poesi-entusiaster læst alle de digtsamlinger, der er udkommet i et givent kaldender år, hér 2022, og valgt de digte ud, der berørte dem og lyste klarest for dem. Det er blevet til denne anden udgave af den årlige antologi med Nordens Allerbedste Pensumløse Poesi. Alle digte er trykt på originalsprog og i engelsk oversættelse.I Hej stor ildfugl finder du digte udgivet i 2022 af:Danmark: Glenn Bech, Nanna Storr-Hansen, Melanie Kitti, Cecilie Sund, Keith Thomas Lohse, Lars Skinnebach, Andrea Fjordside Pontoppidan, Anna Rieder & Birgit Bundesen, Lucia Odoom, Haidar Ansari, Sabitha Söderholm, Rasmus Nikolajsen.Sverige: Robab Moheb, Louise Halvardsson, Torun Ewald, Emma Eriksson Olsson, Eva Ribich, Camilla Hammarström, Jenny Tunedal, Nina Burton, Lina Rydén Reynols, Ida Linde, Anna Arvidsdotter, Iman Mohammed.Norge: M. Seppola Simonsen, Juliane Rui, Erlend Skjetne, Johanne Fronth-Nygren, Toto Hølmebakk, Janne-Camilla Lyster, Sarah Zahid, Brunjulf Jung Tjønn, Fatemeh Ekhtesari, Oddbjørn Birkeland.Island: Draumey Aradóttir, Jakub Stachowiak, Ragnheiður Lárusdóttir, Óskar Árni Óskarsson Marjón, Þorvaldur Sigurbjörn Helgason, Tómas Ævar Ólafsson,Egill Ólafsson, Haukur Ingvarsson, Brynhildur María Ragnarsdóttir, Ragnheiður Harpa Leifsdóttir, Sólveig B. Stewart, Gerður Kristný Hjörtur Marteinsson.
KUNST DER IKKE BESKÆFTIGER SIG MED KLIMAKRISEN ER IKKE VÆRD AT BESKÆFTIGE SIG MEDDette er bogen, som udløste det skred i den offentlige samtale, derførte til, at Danmark i 2011 fik et nyt regeringsgrundlag, og sommassemedierne har givet betegnelsen ”Skinnebach-effekten” (en betegnelse for det forhold, at man gennem de mindste, virkningsorienteredehandlinger, ændrer på eller løser de størst tænkelige problematikker).Bogen er en vækstkritik og et naturreligiøst dokument, et drab påfiktionen, og fortællingen om en drengs initiering til tegnenesunderverden. Bogen er en strukturel vej til indsigt og et opgør med 200års autonomi-ideale i den vestlige kunstforståelse. Et ikke-sted i enførkatastrofal tidsalder.
I Lars Skinnebachs nye digtsamling, Patriarken falder, befinder en livsform, måske et menneske, sig i en nærmest uendelig nåletræsplantage og ved ikke, hvordan den er kommet dertil. Med hukommelsestab og uden nogen klar fornemmelse af sig selv må den fortabte livsform orientere sig i plantagen, som virker både fjendtlig og evigt penetrerende.
Ny samling af digte, der består af en strøm af sætningsfragmenter, udråb og citater og iagttagelser, som belyser kærligheden og poesien fra et socialt og politisk perspektiv. Skinnebach gør i samlingen op med de klicheer, som velfærdssamfundets poeter har støttet sig til de seneste 30 år. Debuterede med Det mindste paradis i 2000 og har siden 2002 været redaktør af tidsskriftet Den blå port.
Skinnebach fortsætter i Din misbruger stilen fra I morgen findes systemerne igen med vrængende, samfundskritiske digte.
Enhver betydning er også en mislyd har genrebetegnelsen "genrer" - og her er mange slags tekster: digte, sange, en kortroman, erindringsstykker.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.