Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Lene Rimestad

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 10%
    af Erik Albæk, Bente Halkier, Flemming Svith, mfl.
    395,95 kr.

    En lærebog om samfundsvidenskabelige metoder i journalistik og politisk kommunikation   Denne lærebog er skrevet til alle, der beskæftiger sig med journalistik, medier og kommunikation, særligt politisk kommunikation. Den henvender sig især til studerende, men også alle andre, der ønsker at lave deres egne undersøgelser eller skærpe deres kritiske sans, når de bliver præsenteret for en undersøgelse eller en ny meningsmåling.   Forskningsmetoder i journalistik og politisk kommunikation præsenterer forskningsprocessen fra planlægning til dataindsamling og -analyse og giver indblik i både kvalitative og kvantitative forskningsmetoder. Bogens forfattere præsenterer desuden en lang række eksempler på aktuelle forskningsresultater, der dækker alt fra praktikanters dagligdag på redaktioner over politikernes tone i valgkampe til effekterne af, hvordan kontanthjælpshjælpsmodtagere omtales i medierne.   Bogen er redigeret af David Nicolas Hopmann og Morten Skovsgaard, begge fra Syddansk Universitet.

  • af Jannie Møller Hartley & Lene Rimestad
    332,95 kr.

    Aktindsigt. Anonyme tips. Omfattende research. Sortering af arkivmateriale. Analyse af store datamængder. Samarbejde med internationale kolleger. Interview med en erfaringskilde. Webdok. Infografik.Undersøgende journalister anvender en lang række metoder for at finde, researche, fortælle og publicere deres historier. Denne bog præsenterer de væsentligste metoder for praktikere og studerende og er skrevet af både journalister og forskere.Bogens 24 kapitler fortæller om metoderne i alle led af processen og indeholder konkrete værktøjer, diskussion af metodernes begrænsninger og muligheder samt anbefalinger til praktikere.

  • af Gitte Gravengaard & Lene Rimestad
    188,95 - 223,95 kr.

    Forfatterne giver en grundig introduktion til journalistens praktiktid, herunder hvordan man bliver en del af en arbejdsplads, hvad læring og feedback er, hvordan man får ideer til historier, og hvordan man præsenterer ideerne for en redaktør. Bogen kombinerer praktisk viden om, hvordan det er at være i praktik på en mediearbejdsplads med indspark fra uddannelserne, forskning og relevant teori. Det giver praktikanten redskaber til og mulighed for at analysere og reflektere over egen praksis. Bogen henvender sig til praktikanter, praktikvejledere og undervisere og giver dem mulighed for at forholde sig åbent, reflekterende og måske kritisk til praktikforløb i det danske uddannelsessystem.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.