Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Louise Binow Kjær

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Den professionelle læge
    af Louise Binow Kjær
    147,95 - 327,95 kr.

    Sundhedsstyrelsens beskrivelse af de 7 lægeroller har i høj grad præget opfattelsen af, hvad en professionel læge skal kunne i Danmark. Men hvordan træner man de forskellige lægeroller som studerende? Og hvilke elementer er vigtige i overgangen til lægerollen? "Lægens roller" giver både et overblik over og en guide til, hvordan man som studerende, yngre læge eller underviser arbejder målrettet med lægefaglig professionalisme. Bogen er ideel som lærebog i professionskurser ved medicinstudiet i København, Aarhus, Odense og Aalborg,men vil også være nyttig for nyuddannede læger, som ønsker at genopfriske viden og færdigheder indenfor f.eks. lovgivning, kommunikationsredskaber, ledelse og forskning. Bogen har fokus på rollerne som professionel, sundhedsfremmer, kommunikator, leder, samarbejder og akademiker, der støtter og supplerer rollen som medicinsk ekspert. I én bog får du en samlet guide til de vigtigste elementer i lægelig professionalisme. Derudover er bogen velegnet som inspirationskilde i forbindelse med jobstart og karrierevalg.

  • - En guide til lægen som underviser
    af Mette Krogh Christensen & Louise Binow Kjær
    397,95 kr.

    Guide til medicinsk undervisning De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser. Medicinstuderende og yngre læger skal lære meget mere end det, som eksplicit fremgår af læringsmål og kursusplaner. De skal lære at agere i en helt ny verden, der omfatter forskellige kulturer og rammer for de konkrete arbejdsopgaver. Som medicinsk underviser er man derfor den centrale facilitator for de studerendes faglige og personlige læring. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser handler om det helt særlige ved medicinsk didaktik, nemlig det patientcentrerede og professionsrettede fokus i mødet mellem undervisere og studerende. Bogen gennemgår diverse undervisningsmetoder, didaktiske principper og konkrete forslag til undervisningsaktiviteter baseret på pædagogisk litteratur og medicinsk uddannelsesforskning. Du bliver f.eks. introduceret til patientcentreret undervisning, narrativ medicin og simulation vha. virtual reality. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser er en håndbog målrettet alle medicinske undervisere, som ønsker råd til at tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.