Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Majken Schultz

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 11%
    af Morten Knudsen, Peer Hull Kristensen, Anne Reff Pedersen, mfl.
    538,95 kr.

    Klassisk og moderne organisationsteori er et oversigtsværk på dansk, som har holdbarhed ud over de helt aktuelle diskussioner. Bogen forsøger at give overblik over såvel teoretiske som praktiske delfelter, i håndbogsform. Indholdet afspejler både klassiske og internationalt udbredte perspektiver og mere aktuelle perspektiver hvoraf visse repræsenterer områder, hvor dansk og skandinavisk forskning har fået en særlig tyngde.Bogens er skrevet til studerende fra bachelorniveau og opefter, men kan med fordel også bruges på efteruddannelser, hvor det organisatoriske stof har særlig interesse.

  • af Majken Schultz, Peter Mejlby & Kasper Ulf Nielsen
    248,95 kr.

    Introduktion til organisationsteori giver et overblik over organisationsteorien som helhed og giver en mere grundlæggende indsigt i dele af teorien. Efter gennemlæsning af bogen sidder læseren tilbage med:- Overblik over de seneste 70 års udvikling indenfor det organisatoriske felt- Indsigt i centrale temaer og begreber som vil gøre videre læsning indenfor feltet lettere- Indsigt i klassiske organisatoriske positionerDen grundlæggende del af bogen tager udgangspunkt i W. Richard Scotts bog "Organizations - Rationel, Natural and Open Systems" fra 1998. Med sin dækning af den organisatoriske udvikling baseret på de mest centrale teoretikere kan den med rette betegnes som organisationsteoriens leksikon. Med denne danske introduktion forsøger forfatterne at skabe en øget overskuelighed og tilgængelighed i teoribombardementet ved hjælp af hyppige skematiske opsamlinger samt ved at fremhæve centrale begreber.Bogen indeholder yderligere en slavisk gennemgang af de helt centrale teorier igennem de seneste 20 år. Hensigten med gennemgangen er at skabe en øget forståelse for forholdet mellem organisationen og dens omgivelser, som er et helt central aspekt i organisationsteorien i nyere tid. For at foretage en organisationsteoretisk opdatering præsenteres afslutningsvist postmodernisme og etik som eksempler på tendenser i de nyeste studier af organisationer.

  • - Funktion eller symbol
    af Majken Schultz
    288,95 kr.

    Er organisationskultur en manipulerbar variabel, som organisationen har? Eller er organisationskultur en ny metafor til forståelse af, hvordan mennesker lever sammen i organisationer? Er organisationskultur fælles eller delt? Eksisterer organisationskultur, fordi den er nødvendig for organisationens overlevelse, eller fordi organisationsmedlemmerne finder de meningsfuld?Forfatteren tolker kulturen i forskellige konkrete organisationer dels ud fra et funktionalistisk kulturperspektiv, med fokus på en organisations værdier og grundlæggende antagelser, dels ud fra et symbolsk kulturperspektiv, der tage sigte på en organisations antropologi, dens ritualer, myter og metaforer.Endelig diskuterer forfatteren de to kulturperspektivers muligheder for at påvirke en kulturforandring i en konkret organisation.

  • - Udtryk identitet gennem corporate branding
    af Majken Schultz & Mary Jo Hatch
    338,95 kr.

    Et corporate brand er et af de vigtigste aktiver i mange virksomheder. I denne bog har forfatterne Majken Schultz og Mary Jo Hatch i dialog med ledere fra verdensbrands som fx LEGO Gruppen, Novo Nordisk, Nissan og Johnson & Johnson udviklet en model, der kan vurdere, hvor gode virksomhederne er til at håndtere deres brand. Casehistorierne i Brug dit brand er rige, og hvert kapitel har sine egne cases til at illustrere pointerne. Corporate branding: en dynamisk ledelseopgave for det øverste ledelseslag Schultz og Hatch’ corporate brand-arbejde placerer ledelsesansvaret for brandhåndteringen på højeste niveau. Ikke i marketing og HR-afdelingen! Hver enkelt stakeholder: medarbejdere, kunder, leverandører og ”brandtilbedere” spiller en vigtig rolle, når det gælder om at definere betydningen og skabe værdien af det brand, der knytter alle stakeholdere til virksomheden. Majken Schultz og Mary Jo Hatch er helt overbeviste om, at samtænkning mellem vision, kultur og image er altafgørende for at få succes med sit brand: ”Hver eneste gang man får øje på et vellykket corporate brand, kan man konstatere en sammenhæng mellem det, virksomhe-dens øverste ledelse ønsker at opnå i fremtiden (dens strategiske vision), det, som virksomhedens medarbejdere ved eller tror på (nedfældet i dens kultur), og det, som de eksterne inte-ressenter forventer af eller forbinder med virksomheden (deres forskellige billeder eller image af virksomheden)… – jo større samhørighed mellem vision, kultur og image, desto stærkere bliver brandet”. Grundbog: overblik og præcis vejledning Brug dit brand er grundbogen, der giver ledere, virksomheder, reklame- og kommunikationsfolk – og alle andre interessenter – overblikket over corporate brandledelse. Bogen tegner både de store linier inden for corporate brand-udvikling og giver præcis vejledning til, hvordan ledere kan begynde den omfattende og aldrig afsluttede opgave at lede virksomhedens corporate brand.

  • - Purpose/People/Process
    af Majken Schultz, Yun Mi Antorini & Fabian F. Csaba
    135,95 kr.

    Despite the wide range of issues the concept raises about organization and strategy, corporate branding has mainly been associated with a marketing and campaign approach. This approach characterizes what the authors have called the first wave of corporate branding. This book argues that the field of corporate branding is undergoing fundamental changes and becoming more cross-disciplinary and strategically driven. This development represents a second wave of corporate branding, explored in the book. The second wave of corporate branding integrates concepts and experiences from strategy, marketing, corporate communication, corporate identity and organization theory. It questions core concepts of classic branding and offers a framework dedicated to the conceptual and practical development of organizations as brands. The book addresses three core themes: purpose, people, and process. What is the purpose of corporate branding as an organization-wide effort in a situation where all competing organizations claim to be unique? What are the roles of internal and external stakeholders in corporate brand building? Which processes and changes does the implementation of a corporate brand involve? Throughout the book, the authors confront the challenges and dilemmas of corporate brand management and offer new insights into how corporate brands can be studied and managed. While this book is primarily aimed at graduate and doctorate students, it also is of relevance to practitioners with an interest in moving beyond traditional mindsets in branding.

  • - Diagnosis and Understanding
    af Majken Schultz
    1.423,95 kr.

  • Spar 11%
    - at vandre sammen fra Mont Blanc til Middelhavet
    af Majken Schultz & Tor Hernes
    44,50 - 74,95 kr.

    Tor Hernes og Majken Schultz – begge professorer på CBS, Handelshøjskolen i København – begiver sig sammen ud på den berømte vandrerute Grand Randonnée 5. Bogen er ikke nogen rejseguide i traditionel forstand, men en smittende fortælling om glæden ved som et modent par at vandre sammen, om glæden ved fransk mad og livsstil, om at møde fremmede der også er på vej, og om at kunne nøjes med det, man bærer på sin ryg.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.