Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog giver dig konkret hjælp, inspiration og en lang række øvelser, så du bliver i stand til at omsætte professor Carol Dwecks mindsetteori til handling i klasserummet.Carol Dweck peger på, at vi alle overvejende har enten et fastlåst eller et udviklende mindset. Vores mindset har stor betydning for, hvordan vi tænker og reagerer i forskellige situationer.Hvis vi kan understøtte, at børn og unge får et udviklende mindset, vil de være bedre rustet til at klare pres i forbindelse med skole, uddannelse og livets forhold i øvrigt. De vil bedre kunne håndtere modstand, og de vil være mere vedholdende og mere modtagelige over for konstruktiv kritik. Derved bliver de bedre til at lære, og så vil de - ikke mindst - trives bedre i selve læreprocessen.Denne bog tilbyder grundlæggende viden om de to mindset og redskaber til at bruge denne viden i praksis i skoler og på ungdomsuddannelser. Du får blandt andet tips til, hvordan du kan spotte et fastlåst mindset, og hvordan du kan komme i gang med at arbejde med elevernes mindset. Bogens sidste kapitler præsenterer, hvordan du kan arbejde med dit eget mindset, og hvordan du kan gøre forældrene til aktive medspillere i processen med at fremme et udviklende mindset hos eleverne.Berit Johannsen har som konsulent igennem mange år arbejdet med at omsætte Carol Dwecks forskning til praksis i både folkeskoler, gymnasier og på universiteter. Maria Gregersen Bach arbejder som konsulent blandt andet med at gøre Carol Dwecks forskning nærværende og anvendelig for både elever, lærere, ledere og ressourcepersoner.Omtale af bogen'Enhver underviser kan her og nu tage bogen til sig (…). Bogen er meget overskuelig og formuleret i et enkelt sprog. Gode illustrationer og øvelser undervejs virker meget inspirerende.' - Udtalelse fra Dansk BibilioteksCenter'Der er inspiration at hente til en undervisning, der giver plads til og understøtter elevernes selvbestemmelse, deres fri vilje og personlige initiativ, til at eleverne kan bringe deres viden og kunnen i spil, og til at de oplever et fællesskab med læreren og kammeraterne. (…) God og inspirerende bog til lærerteamet.' - Folkeskolen - Læs hele anmeldelsen her!'Nok er det en lille bog voluminøst set, men indholdsmæssigt er det en stor bog, en meget stor bog. Hver side er spækket med informationer, her er ikke et overflødigt ord. Det er virkelig en bog, der giver konkret hjælp og inspiration. Desuden indeholder bogen en lang række øvelser, således at det er muligt at omsætte teori til handling i klassen. Absolut en bog klasseteamet bør arbejde sammen om.' - Kai Pedersen, AKTbladet.'Man får rigtig mange gode ideer til, hvordan man skal give feedback og ros til eleverne for deres arbejde, noget, der også kan sætte tankerne i gang, om man nu også gør det på den rigtige måde. (...) Alt i alt en rigtig god bog, som jeg er sikker på burde bruges både i folkeskolen, på ungdomsuddannelserne og ikke mindst læreruddannelserne.' - Læsepædagogen
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.