Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen introducerer læseren til den kognitive adfærdsterapis metoder ved hjælp af praktiske, genkendelige eksempler fra den hverdag, som mange inden for omsorgssektoren og pædagogiske fag kender.I bogen finder man en grundig introduktion til den basale teori og metodens grundmodeller samt en indføring i motivationsarbejde og de faldgruber, der kan være i dette, når man arbejder med mennesker. Bogen gennemgår desuden specifikke diagnoser og problematikker som f.eks. angst, misbrug, selvværdsproblematikker og selvskade. I disse kapitler får læseren udover den grundlæggende viden om den enkelte diagnose også tilføjet nye kognitive redskaber, som efterhånden udgør en slags værktøjskasse.For hvert kapitel er der et afsnit med forslag til øvelser, som læseren kan prøve sig frem med for at tilegne sig de praktiske færdigheder i at bruge redskaberne. Desuden er der et afsnit om ’troubleshooting’ i relation til de enkelte redskaber, så læseren hjælpes gennem nogle af de hyppigste vanskeligheder i læringsfasen.
En bog der henvender sig til alle, som ønsker at lære at bruge den kognitive adfærdsterapis metoder. I bogen finder du konkrete redskaber og øvelser, der tilsammen udgør en kognitiv værktøjskasse.Bogen introducerer læseren til den kognitive adfærdsterapis metoder ved hjælp af praktiske, genkendelige eksempler fra den hverdag, som mange inden for omsorgssektoren og pædagogiske fag kender.I bogen finder man en grundig introduktion til den basale teori og metodens grundmodeller samt en indføring i motivationsarbejde og de faldgruber, der kan være i dette, når man arbejder med mennesker. Bogen gennemgår desuden specifikke diagnoser og problematikker som f.eks. angst, misbrug, selvværdsproblematikker og selvskade. I disse kapitler får læseren udover den grundlæggende viden om den enkelte diagnose også tilføjet nye kognitive redskaber, som efterhånden udgør en slags værktøjskasse.For hvert kapitel er der et afsnit med forslag til øvelser, som læseren kan prøve sig frem med for at tilegne sig de praktiske færdigheder i at bruge redskaberne. Desuden er der et afsnit om ’troubleshooting’ i relation til de enkelte redskaber, så læseren hjælpes gennem nogle af de hyppigste vanskeligheder i læringsfasen.Bogen er skrevet af Maria Hancock, der er cand.psych.aut. og specialist i klinisk psykologi. Hun har siden 2010 superviseret og undervist medarbejdere inden for omsorgsfag og på det pædagogiske felt. Hun har således omfattende erfaring med implementeringen af kognitiv adfærdsterapi i den hverdag, som medarbejdere på disse områder står i.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.