Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Du behøver ikke at have det skidt for at få det bedre! Det er hovedbudskabet i bogen her. Den hjælper dig til at give dit arbejdsliv et kilometertjek og få styr på, hvad der betyder noget for dig. Vi har alle brug for at se vores arbejdsliv efter i sømmene fra tid til anden: Hvad gør mig glad? Har jeg de opgaver og det ansvar, jeg ønsker? Og hvordan kommer jeg igennem de lidt kedelige opgaver?Med udgangspunkt i positiv psykologi fortæller Marianne Boje Andersen, hvordan vi kan skabe større arbejdsglæde. Hun kobler de nyeste teorier om arbejdsmiljø og positiv psykologi med det moderne arbejdsliv og belyser grundigt arbejdsmarkedets mange krav om effektivitet, mental balance, personvurdering og individuel kompetenceudvikling.Manual til et bedre arbejdsliv giver et solidt fundament for selvrefleksion, personlig udvikling og kritisk stillingtagen til arbejdslivets mange muligheder og udfordringer. Det handler om at fokusere på det, vi selv har indflydelse på og kan ændre – samt ikke mindst at være bevidst om sine valg i arbejdslivet og valg af karriere.Bogen er fyldt med konkrete eksempler samt mulighed for at tage noter og udfylde skemaer undervejs, så man kan holde sig sit eget arbejdsliv i mente, mens man læser.Bogen henvender sig til alle, der ønsker bedre arbejds- og livskvalitet – og den kan danne grundlag for MUS-samtaler hos både medarbejdere og ledere.Marianne Boje Andersen er cand.psych., tidligere arbejdsmiljøkonsulent i IDA og har i dag egen proceskonsulentvirksomhed.
Du behøver ikke at have det skidt for at få det bedre! Bogen hjælper dig til at give dit arbejdsliv et kilometertjek og få styr på, hvad der betyder noget for dig.Vi har alle brug for at se vores arbejdsliv efter i sømmene fra tid til anden: Hvad gør mig glad? Har jeg de opgaver og det ansvar, jeg ønsker? Og hvordan kommer jeg igennem de lidt kedelige opgaver?Med afsæt i den positive psykologi fortæller cand.psych. Marianne Boje Andersen, hvordan vi kan skabe større arbejdsglæde. Hun kobler de nyeste teorier om arbejdsmiljø og positiv psykologi med det moderne arbejdsliv og belyser grundigt arbejdsmarkedets mange krav om effektivitet, mental balance, personvurdering og individuel kompetenceudvikling.Bogen giver et solidt fundament for selvrefleksion, personlig udvikling og kritisk stillingtagen til arbejdslivets mange muligheder og udfordringer. Det handler om at fokusere på det, vi selv har indflydelse på og kan ændre – samt ikke mindst at være bevidst om sine valg i arbejdslivet og valg af karriere.Der er masser af konkrete og illustrerende eksempler samt mulighed for at tage noter og udfylde skemaer undervejs, så man kan holde sig sit eget arbejdsliv i mente, mens man læser.Bogen henvender sig til alle, der ønsker bedre arbejds- og livskvalitet – og den kan danne grundlag for MUS-samtaler hos både medarbejdere og ledere.
"Væk drømmen om drømmejobbet, saml på gode oplevelser og dyrk dine positive følelser, rid på bølgen af befordrende energi, spar op til hårde tider, tryk stop i god tid ved overbelastning, find din selvledelsesstil i det grænseløse arbejdsliv, hold af hverdagen i god balance mellem arbejde og fritid/familieliv, kom på ret køl og rette hylde efter en fyring, dyrk dine styrker og dit talent, og lad dig inspirere til det næste job i trivsel.""Manual til et bedre arbejdsliv" sætter medarbejderen i førersædet og ser på, hvad man selv kan gøre for at få et bedre arbejdsliv med mindre stress og mere overskud. Psykolog Marianne Boje Andersen giver overblik over vanskelige situationer, som kan opstå på de fleste arbejdspladser og kommer med løsningsforslag og værktøjer til at undgå dem i fremtiden. Samtidig giver bogen tips til den årlige medarbejderudviklingssamtale, og hvordan du kan få mest muligt ud af den.Kort sagt: En manual til et bedre arbejdsliv!Marianne Boje Andersen er cand.psych. og arbejder som selvstændig erhvervspsykolog. Hun afholder kurser i blandt andet teambuilding, stresshåndtering, karriere og arbejdsglæde. I 2009 debuterede hun som forfatter med bogen "Stresshåndtering på arbejdspladsen".
En bog, der går tæt på sammenhængen mellem trivsel, psykisk arbejdsmiljø og ledelseTrods det store udvalg af stresslitteratur, har der længe manglet en håndbog til ledere, HR-folk og tilllids- og sikkerhedsrepræsentanter, der fortæller, hvordan man kan undgå stress på arbejdspladsen.Når en medarbejder går ned med stress, kan det ofte skyldes, at der er et stressende miljø i virksomheden. Det gælder derfor om at skabe en arbejdsplads, hvor trivsel og det psykiske arbejdsmiljø er i højsædet.I Stresshåndtering på arbejdspladsen gennemgår forfatteren en række værktøjer og fremgangsmåder, der kan hjælpe den enkelte virksomhed i arbejdet med trivsel og stressbekæmpelse.Bogens første del giver baggrunds- og generel viden om stress og stressmestring på det personlige plan og sluttes af med et afsnit om psykisk arbejdsmiljø.Bogens anden del beskriver konkret og ved hjælp af en lang redskaber den proces, som en virksomhed eller organisation skal igennem for at arbejde seriøst med forebyggelse af stress.Marianne Boje Andersen er cand.psych, tidligere selvstændig erhvervspsykolog og HR-konsulent. Hun er i dag ansat som udviklingskonsulent i Ingeniørforeningen, IDA, hvor hun arbejder med stressforebyggelse og fremme af trivsel på ingeniørarbejdspladser.
Trods det store udvalg af stresslitteratur har der længe manglet en håndbog til ledere, HR-folk og tillids- og sikkerhedsrepræsentanter, der fortæller, hvordan man kan undgå stress på arbejdspladsen. Nu er den her.I bogen gennemgår forfatteren en række værktøjer og fremgangsmåder, der kan hjælpe den enkelte virksomhed i arbejdet med trivsel og stressbekæmpelse. Når en medarbejder går ned med stress, kan det ofte skyldes, at der er et stressende miljø i virksomheden. Det gælder derfor om at skabe en arbejdsplads, hvor trivsel og det psykiske arbejdsmiljø er i højsædet. Bogens pointe er, at stress aldrig er den enkeltes ansvar – det er hele arbejdspladsens. Derfor er det vigtigt, at arbejdspladsen aktivt forebygger stress og arbejder for øget trivsel. Bogens første del giver baggrunds- og generel viden om stress og stressmestring på det personlige plan og sluttes af med et afsnit om psykisk arbejdsmiljø. Bogens anden del beskriver konkret og ved hjælp af en lang række redskaber den proces, som en virksomhed eller organisation skal igennem for at arbejde seriøst med forebyggelse af stress.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.