Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
WIE GEHT’S? er en grammatikbog, der kobler grammatik med mundtlighed og skriftlighed.WIE GEHT’S? udvikler elevernes kommunikative kompetence gennem en opgavetypologi, hvor eleverne både tilegner sig konkret grammatisk viden og trænes i anvendelsen af den via mundtlige og skriftlige opgaverOpgaverne er opbygget som paraktiviteter, der lægger op til dialog, og hvor eleverne i samarbejde løser opgaverne. Der arbejdes med autentiske tekster, og herved får man også inspiration til, hvordan grammatik kan integreres i den øvrige sprogundervisning.WIE GEHT’S? dækker de grundlæggende grammatiske områder. Bogen består af 12 kapitler og over 200 opgaver.WIE GEHT’S? henvender sig til elever og kursister på alle de gymnasiale uddannelser og kan anvendes på både A-, B- og C-niveau.
Denne grundbog er en engelsk grundgrammatik til alle de gymnasiale uddannelser. Bogen kan anvendes på både C-, B- og A-niveau. Getting Started dækker hele den engelske grammatik i 11 overskuelige kapitler og bygger på et funktionelt og kommunikativt sprogsyn. Bogen lægger op til, at eleverne ser grammatikken i kontekst og arbejder med sproget i dialog med hinanden.Getting Started er opbygget som en klassisk ordklassegrammatik, så den er let at orientere sig i. De grammatiske emner forklares kortfattet og klart på et enkelt og mundret dansk. Bogen indeholder 235 varierede opgaver, der træner alle grammatiske emner grundigt.Med sit fokus på tekstsammenhæng og på at stimulere til grammatisk tænkning og til sproglig kreativitet giver Getting Started et godt grundlag for arbejdet med både de digitale og de analoge eksamensopgaver i engelsk.Getting Started er skrevet af de to erfarne lærebogsforfattere Mette Hermann og Poul Tornøe.
Getting Started dækker hele den engelske grammatik i 11 overskuelige kapitler. Bogen er opbygget som en klassisk ordklassegrammatik, så den er let at orientere sig i. De grammatiske emner forklares kortfattet og klart på et enkelt og mundret dansk. Bogen indeholder 235 varierede opgaver, der træner alle grammatiske emner grundigt.I facitlisten til Getting Started præsenteres løsninger til langt de fleste af de 235 opgaver. Hermed sparer læreren tid og besvær i den daglige undervisning.
Los Geht’s! er en nytænkende undervisningsbog, hvor tekstlæsning kobles med grammatik, mundtlighed og skriftlighed.I Los Geht’s! finder man en bred vifte af varierede og kreative opgaver, der har til formål at udvikle elevernes kommunikative kompetencer. Der arbejdes systematisk med ordforrådstilegnelse og grammatik, og den sproglige dimension er integreret i arbejdetmed tekstlæsningen. Bogen indeholder mere end 200 opgaver.Los Geht’s! bygger bro mellem grundskole og de gymnasiale uddannelser, og den kan med fordel anvendes i grundforløbet.Bogen henvender sig til B- og C-niveau på alle de gymnasiale uddannelser.På udgivelsens iBog losgehts.systime.dk finder man udvalgte opgaver til print, supplerende ordbogsøvelser, et screeningsmateriale og en oversigt over bogens teksters omfang i normalsider.
En engelsk grammatik til A-niveau. Bogen dækker det grammatiske stof, der er relevant på A-niveau, og den kan bruges på alle gymnasiale uddannelser.Getting Started A bygger videre på den populære Getting Started. Terminologien og inddelingen af stoffet er ens i de to bøger, men alle 170 opgaver i Getting Started A er udarbejdet med Engelsk A for øje. Bogen kan bruges som overbygning til Getting Started eller som selvstændig grundbog til hele det treårige A-niveau-forløb i engelsk.Bogen stimulerer til grammatisk tænkning, og til at eleverne selv formulerer grammatiske regler på baggrund af tekster og eksempler. Opgaverne bygger typisk på korte, autentiske tekstuddrag. Mange af teksterne er klassikere fra fagets kernestof, fx Shakespeare, Jane Austen, Edgar Allan Poe, Kate Chopin, Oscar Wilde og George Orwell. Andre opgaver bygger på non-fiction-tekster som fx taler, dagbøger og artikler.Getting Started A er velegnet som opslagsbog, både i hverdagen og til eksamen. Mange af bogens opgaver er opbygget som de sproglige assignments i de skriftlige eksamensopgaver. Bogen indeholder overskuelige oversigter og “forvekslingskasser”, der hjælper eleverne med den grammatiske analyse.
Get Your Grammar - Facitliste indeholder løsniner til størstedelen af opgaverne i Get Your Grammar.Get Your Grammar er en engelsk grundgrammatik til 8.-10. klasse, der bygger på et funktionelt og kommunikativt sprogsyn. Get Your Grammar har en overskuelig og lettilgængelig struktur, som er bygget op omkring ordklasserne. Bogen indeholder otte kapitler, der med kortfattede grammatiske forklaringer hurtigt og sikkert klæder eleverne på til at arbejde med grammatikken.Get Your Grammar indeholder bl.a. kommunikative aktiviteter, tekstbaserede opgaver i forskellige genrer, kreative skriveopgaverog spil. De varierede og elevaktiverende opgaver har tydelig progression. Opgaverne lægger op til, at eleverne arbejder med sproget kreativt, i kontekst og i dialog med hinanden.
Get Your Grammar er en engelsk grundgrammatik til 8.-10. klasse, der bygger på et funktionelt og kommunikativt sprogsyn. Get Your Grammar har en overskuelig og lettilgængelig struktur, som er bygget op omkring ordklasserne. Bogen indeholder otte kapitler, der med kortfattede grammatiske forklaringer hurtigt og sikkert klæder eleverne på til at arbejde med grammatikken.Get Your Grammar indeholder bl.a. kommunikative aktiviteter, tekstbaserede opgaver i forskellige genrer, kreative skriveopgaverog spil. De varierede og elevaktiverende opgaver har tydelig progression. Opgaverne lægger op til, at eleverne arbejder med sproget kreativt, i kontekst og i dialog med hinanden.Der findes et selvstændigt facithæfte, Get Your Grammar - Facitliste, med løsninger til størstedelen af bogens opgaver.
Eins, Zwei, Drei er en elevaktiverende håndbog om mundtlig eksamen i tysk, som indeholder et bredt udvalg af varierede mundtlige og skriftlige opgaver. Der fokuseres på mundtlige kommunikationsstrategier, ordforrådstilegnelse og træning af mundtlig tekstpræsentation med afsæt i analysemodeller og Redemittel, som eleverne kan støtte sig til.I Eins, Zwei, Drei får eleverne også konkrete råd til, hvordan de kan læse op til eksamen, og hvordan de på eksamensdagen bedst muligt udnytter forberedelsestiden. Bogen indeholder desuden vejledende eksamensspørgsmål.Eins, Zwei, Drei henvender sig til elever og undervisere på C-, B- og A-niveau på alle de gymnasiale uddannelser.
Angekommen er en temabog til tyskundervisningen i gymnasiet. Bogen handler om Tyskland som Europas nye indvandringsland og det land, som siden 2012 har været det næststørste indvandringsland i verden.Teksterne i Angekommen bringes i spil i et stort udvalg af varierede og engagerende opgaver, som har fokus på udviklingen af kommunikative kompetencer, og som forbereder eleverne til den mundtlige eksamen.Angekommen giver et indblik i den udvikling, som både forandrer og præger Tyskland i disse år, hvor befolkningssammensætningen er mere forskelligartet end nogensinde før. Bogens omdrejningspunkt er mennesker med vidt forskellige baggrunde og bevæggrunde for at rejse til Tyskland.
Sprog på spil er en grundbog til almen sprogforståelse. Omdrejningspunktet for udgivelsen er det funktionelle sprogsyn, hvor sprog læres i kontekst og med udgangspunkt i autentisk sprogbrug.Sprog på spil består af ni kapitler om bl.a. læringsstrategier, sproghistorie, morfologi, syntaks, sociolingvistik og analyse af latinske tekster. Bogen dækker alle emner fra læreplanen for almen sprogforståelse.I Sprog på spil har opgaverne høj prioritet, mens teorien er fokuseret i forhold til elevernes faglige niveau og læringsmål. Eleverne kommer til at arbejde med materialet ud fra den grundtanke, at man lærer bedst ved at gøre.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.