Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Grundbog i idrætssociologi er en bredviftet introduktion til idræt i et større samfundsperspektiv, især i en skandinavisk kontekst. Den er opbygget i tre hoveddele med fokus på henholdsvis teori, metode og tematiske emner. Alle kapitler inddrager cases fra idrættens verden. Bogen er tiltænkt studerende på de videregående uddannelser, som har et idrætsfagligt sigte, men den kan med fordel læses af alle med interesse for samspillet mellem idræt og samfund. Det gælder også studerende på professionshøjskoler og på de gymnasiale uddannelser. Grundbog i idrætssociologi er skrevet af førende norske og danske idrætsforskere. Forfatterne beskriver blandt andet idrætten ud fra emner som integration, migration, doping, elitetræning, talentudvikling, kommercialisering, massemedier, globalisering, vold og hooliganisme, køn og seksualisering samt livsstil og fitness.
Guide til medicinsk undervisning De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser. Medicinstuderende og yngre læger skal lære meget mere end det, som eksplicit fremgår af læringsmål og kursusplaner. De skal lære at agere i en helt ny verden, der omfatter forskellige kulturer og rammer for de konkrete arbejdsopgaver. Som medicinsk underviser er man derfor den centrale facilitator for de studerendes faglige og personlige læring. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser handler om det helt særlige ved medicinsk didaktik, nemlig det patientcentrerede og professionsrettede fokus i mødet mellem undervisere og studerende. Bogen gennemgår diverse undervisningsmetoder, didaktiske principper og konkrete forslag til undervisningsaktiviteter baseret på pædagogisk litteratur og medicinsk uddannelsesforskning. Du bliver f.eks. introduceret til patientcentreret undervisning, narrativ medicin og simulation vha. virtual reality. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser er en håndbog målrettet alle medicinske undervisere, som ønsker råd til at tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.
Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.